Genel

Gazipaşa Havaalanı'na 39 milyon avro yatırım yapıldı!

 Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ)Genel Müdürü Orhan Birdal, Antalya"nın Gazipaşa ilçesinde bulunan havaalanının  uluslararası kuralların el verdiği azami ölçülerde hizmet vermek üzere uçuşlara hazır olduğunu bildirdi  

                DHMİ Genel Müdürü Orhan Birdal ile TAV Havalimanları Holding"in İcra
 Kurulu Başkanı Sani şžener Gazipaşa Havaalanında inceleme yaptılar. TAV Air"e ait
 Cessna 680 Citation Sovereign tipi uçakla havaalanına gelen Birdal ile şžener"i
 Gazipaşa Kaymakamı Muhittin Pamuk karşıladı. Havaalanını gezen Birdal ile şžener
 daha sonra basın açıklaması yaptı. Birdal, havaalanına geçmişte yapılanları ve
 yapılması planlanan düşünceler hakkında gazetecilere bilgi verdi. DHMİ olarak
 Gazipaşa Havaalanına havacılık tekniği bakımından gerekenlerin yapıldığını ifade
 eden Birdal, havaalanının yapımı ve ihale süreçlerini anlattı.
                Gazipaşa Havaalanı"nın şu anki durumu hakkında bilgi veren Birdal,
 havaalanının, 13 Temmuz 2009"da 3C hassas yaklaşmasız aletli pist statüsünde gece
 ve gündüz yapılacak uçuşların havayolu işletmesi ile kaptan sorumluluğunda olması
 şartıyla uygun görülerek hava trafiğine açıldığını hatırlattı.
                Birdal, Gazipaşa Havaalanının 1825 metre uzunluk 30 metre genişliğinde
 piste, pist sonunda 240 metrelik resa sahasına, 4 uçak kapasiteli aprona, apron
 ve pist aydınlatma sistemlerine, itfaiye ve garaj binasına, uçuş kontrol
 kulelerine sahip olduğunu ayrıca DHMİ tarafından da gerekli uçuş aletlerinin
 temin edildiğini söyledi. Birdal, Antalya ile Gazipaşa arasında yeni bir havayolu
 rotası açtıklarını da ifade etti.
                Gazipaşa Havaalanı"na uçuş yapacak havayolu şirketlerinin ve pilotların
 uyması gereken kurallar olduğuna dikkati çeken Birdal, şunları kaydetti:
                'Gazipaşa Havaalanına uçuş yapacak operatörler ile pilotların başka
 havaalanlarından farklı olarak uyması gereken bir takım kurallar var. Buraya
 düzenlenecek operasyonlar havayolu işletmecisi ve kaptan pilotun sorumluluğunda
 olacak. Yani, buraya uçacak pilotların yer eğitimlerini tamamlamış ve onaylanmış
 eğitim sertifikalarını Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü"ne sunması gerekiyor.
                Buraya uçacak pilotlar önceden ya bir kaptan pilot nezaretinde bu
 havaalanına uçtuğunu belgeleyecek veya simülatör eğitimi alarak buraya iniş
 kalkış usullerini öğrendiğine dair belge elinde olacak. Buraya sefer yapacağı
 zaman da Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü"ne bunu sunacak.
                Gazipaşa"nın farklılığı, bulunduğu bölgenin etrafındaki dağlık arazidir.
 Uçuşlarda maksimum kalkış ağırlığı 5 bin 700 kilonun altında olan hava araçları
 bu tür uygulamalardan muaf. Arka rüzgar miniması havayolu şirketi tarafından
 belirlenecek. Eğer iniş sırasında uçağın tolerans limitlerinin dışında arka
 rüzgar söz konusuysa ilgili havayolu şirketleri uçağının teknik durumuna göre
 değerlendirme yaparak iniş kalkış yapamayacağına karar verecek. Her şartta pilot
 ineceği veya pas geçeceği zaman uçuşun bütününde meteorolojik şartları görerek
 iniş yapabilir.'
                -'BÜYÜK GÖVDELİ UçAKLAR İNEMEZ'-
                Gazipaşa Havaalanına büyük gövdeli uçakların iniş yapamayacağını
 vurgulayan Birdal, şöyle konuştu:
                'Gazipaşa Havaalanına sadece küçük ve orta gövdeli uçaklar inebilir. 3C
 kategorisinde yer alan, yolcu sayısı 100 civarında olan, Boeing 737-700 veya daha
 önce de sefer yapan Turboprop ATR tipi uçaklar iniş yapabilir. Havaalanlarına
 iniş yapabilecek uçaklar ve kategorileri DHMİ tarafından uluslararası kurallar
 baz alınarak yapılan işlemler sonucunda belirlenir.
                Gazipaşa Havaalanına inebilecek uçak tiplerinin belirlenmesi sürecinde
 Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü, DHMİ Genel Müdürlüğü, DLH İnşaat Genel
 Müdürlüğü, havayolu ve yer hizmet kuruluşlarınca uçuş performansı ile pilotaj
 bölümüyle ilgili elemanları 3 sefer heyet halinde gelerek çalışma yaptı.'
                -PİSTİN UZATILMASI-
                Birdal, TAV Yatırım Aşž"nin Gazipaşa Havaalanı pistinin 175 metre deniz
 tarafına doğru uzatılması isteğini mevcut kamulaştırılan arazi içerisinde kalmak
 şartıyla DHMİ tarafından onay verildiğini söyledi. Birdal, Gazipaşa Havaalanının
 pist uzatma çalışmalarının ardından 2 bin metre uzunluğunda piste sahip olacağını
 kaydetti. Birdal Gazipaşa Havaalanında yapılan uygulamalar hakkında şu bilgileri
 verdi:
                'Biz burayla ilgili yapılması gereken işletmeye yönelik ne varsa
 karşılıklı işbirliği içerisinde, havacılıkta olmazsa olmaz uçuş emniyet
 kurallarından kesinlikle taviz vermeden ama bu havaalanını da olabildiğince geniş
 katılımlı işletebilmek için her türlü gayreti gösterdik. Kamuoyunda zaman zaman
 aleyhimize çıkan haberleri hak etmediğimizi düşünüyorum. Bu havaalanının bu hale
 gelmesinde en büyük emeği olan kuruluş DHMİ ve burayı işletme yönünde talimat
 veren Ulaştırma Bakanı Binalı Yıldırım"dır. Bu çabaları görmezden gelmememiz
 gerekir diye düşünüyorum.'
                -ANADOLU JET GAZİPAşžA"YA SEFER YAPACAK-
                Birdal, Gazipaşa Havaalanının açık tutulduğu süre zarfında 4 bin 700
 yolcu hareketinin olduğunu bildirdi. Gazipaşa Havaalanında uluslararası
 kuralların el verdiği azami ölçülerde hizmet vermek üzere uçuşlara hazır olduğunu
 ifade eden Birdal, Anadolu Jet"in 2011 yaz tarifesinde havaalanına iç hat seferi
 yapacağını kaydetti. Birdal, şöyle konuştu:
                'Bundan sonraki süreçte havalanının gelişmesi için bölge insanına ve
 yatırımcılara iş düşüyor. Tur operatörleri otel işetmecileri turizmciler ve
 devlet olarak bizler de destek vererek yolcuları turisti bu bölgeye getirmemiz
 lazım. Alanyalıların, Gazipaşalıların havaalanına destek olması lazım. Bu bölgede
 seferler başladığı zaman havaalanının yoğunlukla bölge insanının kullanması
 gerekir.
                Bana verilen bilgiye göre 2011 yaz tarifesinde Anadolu Jet buraya sefer
 düzenleyecek. Havayolu şirketleri uçuşlarında zarar etmeyecek yolcuya sahip ise
 sefere devam ediyor. Ama doluluk oranı zarar edecek seviyeye gelirse ticari
 olarak o seferi yapmanın anlamı yok. O nedenle bu bölgede insanımızın buraya
 sahip çıkması lazım.'
                Birdal, Antalya Havalimanı ile Gazipaşa Havaalanının kapasitesi ve yolcu
 profilinin farklı olduğunu belirterek, iki havaalanı arasında rekabetin söz
 konusu olmayacağını söyledi.
                -SANİ şžENER"İN SÖZLERİ-
                TAV Havalimanları Holding"in İcra Kurulu Başkanı Sani şžener ise
 havaalanının pist uzatma işlemini 15 günde tamamlamayı palanladıklarını belirtti.
 Gazipaşa Havaalanının yaz döneminden itibaren tanıtımını yapmaya başlayacaklarını
 da kaydeden şžener şunları söyledi:
                'Havaalanının pist uzunluğunun 2000 metreye ulaşmasının ardından tüm iş,
 tur operatörlerine ve turizmcilere kalıyor. Suriye"de bir takım görüşmeler
 yaptım.   Suriyelilerin ciddi bir şekilde buraya geleceğini düşünüyoruz. İran"dan
 pazarlamalar yaptık, onların uçakları buraya uygun. Hollanda, çek Cumhuriyeti,
 Almanya pazarında hazırlıklarımız var. Bu pist uçağın kalkışı sırasında havanın
 sıcak olması nedeniyle sorun oluyor. Pistin uzatılmasıyla bu sorun kalkacak.
 çeşitli fuarlara da katılacağız.
                Otelcilerimiz de bize destek olursa biz Gazipaşa"da amacımıza ulaşacağız.
 Başarılı bir yolculuk için güvenli uçuşu şu anda sağlamış bulunuyoruz.
 Gazipaşa"ya inebilecek uçak türlerinin bulunduğu tüm ülkelerle görüşeceğiz.
 Buraya inebilecek uçakların Avrupa"da kaç tane olduğunu, hangi firmalarda
 bulunduğunu belirliyoruz. Daha sonra da onların buraya gelmeleri için çalışma
 yapacağız. Gazipaşa Havaalanına 39 milyon avro yatırım yapıldı. Bu havaalanının
 gelişmesi lazım.'
AA