Gebze-Halkalı demir yolu hattı yarın açılıyor!
Gebze-Halkalı demir yolu hattı, yarın itibariyle hizmete açılıyor. Açılacak 63 kilometrelik hatla yolculuk 185 dakikadan 115 dakikaya inecek. Hat, İstanbul-Ankara arasındaki yüksek hızlı trenle de entegre olacak.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, Gebze-Halkalı demir yolu hattının yarın hizmete açılacağını açıkladı.
Yeni Şafak gazetesinde yer alan habere göre, Turhan, yaptığı açıklamada, Bakanlığın Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü’nce çalışmaları yürütülen Marmaray Projesi'ni de içine alan Gebze-Halkalı arasındaki 76,6 kilometrelik demir yolu hattında 13,6 kilometrelik Marmaray'ın açılışından sonra geriye kalan 63 kilometrelik demir yolu hattının hizmete girmesi için çalışmaların tamamlandığını belirtti.
Yeni istasyonların yerleri ve güzergah planları, banliyö güzergahında yer alan 14 tarihi istasyon ve tüm tarihi yapılar korunacak şekilde belirlendiğini söyleyen Turhan, “Yeşilköy ve Göztepe istasyonları proje kapsamında restore edildi.
Halkalı-Gebze Marmaray Hattı toplam 43 istasyondan meydana geliyor. Halkalı-Gebze Marmaray Hattı, Halkalı, Mustafa Kemal, Küçükçekmece, Florya, Florya Akvaryum, Yeşilköy, Yeşilyurt, Ataköy, Bakırköy, Yenimahalle, Zeytinburnu, Kazlıçeşme (Marmaray), Yenikapı (Marmaray), Sirkeci (Marmaray), Üsküdar (Marmaray), Ayrılık Çeşmesi (Marmaray), Söğütlüçeşme, Feneryolu, Göztepe, Erenköy, Suadiye, Bostancı, Küçükyalı, İdealtepe, Süreyya Plajı, Maltepe, Cevizli, Atalar, Başak, Kartal, Yunus, Pendik, Kaynarca, Tersane, Güzelyalı, Aydıntepe, İçmeler, Tuzla, Çayırova, Fatih, Osmangazi, Darıca, Gebze'den geçecek.
Halkalı - Gebze Marmaray ile;
- Halkalı - Gebze 115 dakika
- Halkalı Merkez - Mecidiyeköy 47 dakika
- Halkalı Marmaray - Kirazlı 14 dakika
- Halkalı Marmaray - Mahmutbey 18 dakika
- Tuzla - Küçükçekmece 94 dakika
- Aksaray - Küçükçekmece 30 dakika
- Etiler - Florya 44 dakika
- Zeytinburnu - Kabataş 42,5 dakika
- Yenikapı - Halkalı Merkez 26,5 dakika
- Yeşilyurt - Üsküdar 26,5 dakika
- Tuzla Tersane - Üsküdar 47,5 dakika olacak.
70 DAKİKALIK TASARRUF
İki hat arasındaki mesafeyi 185 dakikadan 115 dakikaya düşürecek olan proje kapsamında tüm altyapı ve istasyonlar yeniden inşa edildi.
Aynı güzergahta üç hatta izin verecek şekilde tüm altyapı ve istasyonlar yeniden inşa edilmeye başladığını söyleyen Turhan, "Yeni yapılacak 3 hattan kuzey 2 hattı Marmaray trenleri kullanacak. 2 dakika aralıklarla metro standardında banliyö işletmesi gerçekleştirilebilecek. Güneyde bulunan 3. hattı ise şehirlerarası yolcu ve yük trenleri ile yüksek hızlı tren kullanacak. Söz konusu hatta, çift yönlü YHT işletmesini temin için 10 adet de siding yapıldı" dedi.