Ulaşım

Gebze-Halkalı Marmaray Hattı yeni yılda açılacak!

Toplam 76 kilometre uzunluğa sahip Gebze-Halkalı Marmaray Hattı'nda çalışmalar hızla devam ediyor. Yolculuk süresini 115 dakikaya düşürecek projede çalışmalar havadan görüntülendi.

Toplam 43 duraktan meydana gelen ve 76 kilometre uzunluğa sahip güzergahta yolculuk süresini 115 dakikaya düşürecek Gebze-Halkalı Marmaray Hattı açılış için gün sayıyor.

Anadolu Ajansı'nda yer alan habere göre, 2019'un ilk aylarında açılması planlanan Gebze-Pendik-Ayrılıkçeşme-Sirkeci-Zeytinburnu-Bakırköy-Halkalı güzergahındaki banliyö hattında çalışmalar son sürat devam ediyor. Gebze-Halkalı arasında 3 hat olacak şekilde hayata geçirilen demir yolu çalışmaları havadan görüntülendi.

Projelendirilen hattın hizmete açılmasıyla birlikte 76 kilometrelik mesafe 115 dakikaya düşecek. Üsküdar-Sirkeci arası 4 dakikaya, Ayrılıkçeşme-Kazlıçeşme arası 13,5 dakikaya, Söğütlüçeşme-Yenikapı arası 12 dakikaya, Bostancı-Bakırköy arası 37 dakikaya, Gebze-Halkalı arası 115 dakikaya inecek.

Gebze, Pendik, Maltepe, Bostancı, Söğütlüçeşme, Haydarpaşa, Bakırköy ve Halkalı istasyonlarında yüksek hızlı tren de durabilecek. Yük trenleri ise Pendik'ten Londra'ya kadar kesintisiz demir yolu hattı ile bağlanacak.

Hattın hizmete girmesiyle tek yönde saatte 75 bin, günlük toplamda ise 1,2 milyon yolcu seyehat edebilecek. Proje, Boğaz'da hizmet veren mevcut köprülerdeki trafik sıkışıklığına da önemli bir katkı sağlanacak.

"Deneme sürüşleri devam ediyor"

Deneme sürüşlerinin uzun zamandır gerçekleştirildiği ve 1 milyar 394 milyon 460 bin 173 avro maliyeti olan proje hayata geçiriliyor. Söz konusu güzergahta bulunan sanat yapıları ve tarihi eserlerin korunması noktasında titizlik gösteriliyor.

Karabük'te imal edilen yerli rayların da kullanıldığı Gebze-Halkalı Marmaray Hattı'nda kullanılacak 440 aracın 300 tanesi Türkiye'de imal edildi. Saatte 28 seferin yapılması planlanan hattaki 43 istasyonun 7 tanesinde ana hat trenleri ve yüksek hızlı trenler de duracak.

Proje hayata geçtiğinde Halkalı istasyonundan Halkalı-İstanbul Yeni Havalimanı metrosuna, Halkalı'dan Yenikapı-Kirazlı-Halkalı hattına, Küçükçekmece'den Yenikapı-İncirli-Sefaköy-Beylikdüzü diye de adlandırılan Yenikapı-Hacıosman hattına, Ataköy'den İkitelli-Ataköy hattına, Bakırköy'den Bakırköy-İDO-Kirazlı-Başakşehir hattına, Söğütlüçeşme'den Üç Katlı Büyük İstanbul Tüneli'ne ve onun raylı sistemine, Göztepe'den Göztepe-Ümraniye-Ataşehir hattına, Bostancı'dan Bostancı-Dudullu hattına, Pendik'ten Pendik-Sabiha Gökçen hattına, Tuzla'dan Kadıköy-Kartal-Tavşantepe hattına entegre olunacak.

Banliyö hattı ayrıca Yenikapı'dan Taksim-Hacıosman-Levent metro hattına, Sirkeci'den Bağcılar-Kabataş tramvay hattına, Üsküdar'dan Üsküdar-Sultanbeyli hattına, Ayrılık Çeşmesi'nden Kadıköy-Kartal-Tavşantepe hattına bağlanacak.