Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyol Projesi 2 yıl erken tamamlanacak!
Yıldırım: "Proje fiilen başlayalı 3 yıl oldu ama 2 yılımız daha var tamamen bitmesi için. Aslında sözleşmede öngörülen bitirme zamanı 7 yıl. Dolayısıyla 2 yıl erken, yani 5 yılda projeyi tamamlamış olacağız. Bu da bir başka rekor olacak" dedi.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyol Projesi'ne ilişkin, "Bugüne kadar kamulaştırma artı yapım olarak harcanan kısım 12 milyar Türk Lirası. Demek ki hemen hemen üçte birlik bölümü işin tamamlanmıştır. Altyapıda bu daha yüksek bir orana tekabül ediyor" dedi.
İzmit Körfez Geçiş Köprüsü'nün Dilovası'ndaki şantiyesini ziyaret eden Bakan Yıldırım, burada çalışmalarla ilgili yetkililerden bilgi aldı.
Yıldırım, daha sonra tekneyle Yalova tarafına geçerek, yapımı devam otoyol üzerinden Bursa'daki Samanlı Tüneli'ne gitti.
Samanlı Tüneli'nde gazetecilere açıklama yapan Bakan Yıldırım, İzmit Körfez Geçiş Köprüsü'nü dünyanın en büyük dördüncü köprüsü olarak nitelendirerek, kullanılan tel halatların 80 bin kilometre uzunluğunda ve uç uca konulduğunda dünyanın çevresinin iki katından fazla olduğunu belirtti.
Projeyi tamamen Türk mühendisleri, Türk işçileri ve karayollarının fedakar çalışanlarının gerçekleştirdiğini vurgulayan Yıldırım, "Projede alt yüklenici olarak Japonlar var. Eskiden biz birinci ve ikinci köprüyü de yaptık. Orada yabancılar müteahhit, bizim firmalar taşerondu" diye konuştu.
Bakan Yıldırım, Türkiye'nin AK Parti iktidarında aldığı mesafeyle dünyanın en büyük projelerini kendi insanının aklıyla ve gücüyle gerçekleştirir duruma geldiğini ifade ederek, şöyle devam etti:
"Bu, o örneklerden en güzelini teşkil ediyor. Bugünkü ziyaretimizin ana amacı, hizmete vermeden önce yani Yalova-Kocaeli bağlantısında İzmit körfez çıkışına kadar olan 40 kilometrelik bölümü hizmete açacağız öncelikle. Onun açılışından önce incelemesini yapıyoruz. Mayıs ayının sonu itibarıyla İstanbul'dan köprü kesimine dahil İzmit köprüsü de dahil İznik çıkışına kadar açılmış olacak. Bu senenin sonuna doğru da İstanbul-Bursa çevre yolu arası tamamen biterek, trafiğe verilecek ancak İstanbul-İzmir arasında toplam 433 kilometrelik bölüm Balıkesir'de, Manisa'da, İzmir'de de çalışmalar devam ediyor. Yıl sonunda 22 kilometrelik İzmir-Kemalpaşa otogar çıkışına kadar da bitmiş olacak. Geri kalan Bursa-Manisa arası da peyder pey 2018 yılına kadar tamamlanmış olacak."
"İşin üçte birlik bölümü tamamlandı"
İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçiş Köprüsü'nün finansman maliyetinin 9 milyar dolar olduğunu anlatan Yıldırım, "Bugüne kadar kamulaştırma artı yapım olarak harcanan kısım 12 milyar Türk Lirası. Demek ki hemen hemen üçte birlik bölümü işin tamamlanmıştır. Altyapıda bu daha yüksek bir orana tekabül ediyor" diye konuştu.
Yıldırım, İstanbul-İzmir Otoyolu tamamen bittiğinde İstanbul'dan İzmir'e yaklaşık olarak 3 saatte gidileceğini vurgulayarak, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Bu şu anlama geliyor, Marmara ve Ege Bölgesi artık birbiriyle birleşmiş oluyor. Ülke nüfusunun yüzde 40'ını ülkenin milli gelirinin yüzde 65'ini üreten bu bölge, yani İzmir, İstanbul, Bursa, Kocaeli, Yalova, Balıkesir ve Manisa adeta birbirleriyle komşu kapısı haline gelecek. Bölgedeki ekonomi çok daha büyüyecek. Bölgenin refahı daha çok artacak. Ülkemizin üreten, ihracatını artıran bu bölge tamamen gelecek dönemde Türkiye'nin 2023 hedeflerinin gerçekleştirilmesinde bir lokomotif görevi üstlenecektir."
"Proje 2 yıl erken tamamlanacak"
Çok uzun yıllardır konuşulan ama bir türlü gerçekleşmeyen bu projenin 2002 yılında AK Parti'nin iktidara gelmesiyle hayal olmaktan çıktığını ve dönemin Başbakanı olan Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın talimatıyla çalışmaların başladığını aktaran Yıldırım, "Proje fiilen başlayalı 3 yıl oldu ama 2 yılımız daha var tamamen bitmesi için. Aslında sözleşmede öngörülen bitirme zamanı 7 yıl. Dolayısıyla 2 yıl erken, yani 5 yılda projeyi tamamlamış olacağız. Bu da bir başka rekor olacak" ifadelerini kullandı.
Bakan Yıldırım, şu bilgileri verdi:
"Köprüden ilk geçiş mayıs ayı sonunda mümkün hale gelecek. 6 dakikada İzmit'ten Altınova tarafına geçmiş olacağız. Bazen basında 'Köprüden geçiş pahalı, bu kadar pahalı geçiş olur mu' diye haberler çıkıyor. En pahalı hizmet olmayan hizmettir. Bunun böyle bilinmesi lazım. Bu tamamen yap-işlet-devret modeliyle gerçekleştirilen bir projedir. Takdir edersiniz ki buraya 30 katrilyon lira para yatıran işletmecinin bu parayı belli bir süre içerisinde toplaması lazım. Bu projenin yapılış şeklini kısaca şöyle görmemiz lazım, peşin yaptırıyoruz, taksitle ödüyoruz. Burada geçen trafik garantisi eksik kalırsa, devlet olarak farkını biz vereceğiz, eksik kalmazsa zaten bir şey yapmak gerekmiyor. İzmir-İstanbul arasını hesap ettiğimizde her halükarda diğer yollara göre burası çok cazip. Avrupa'daki dünyanın diğer yerlerindeki buna benzer yollarla kıyasladığımızda burası geçiş ücretleri bakımından, otoyol kullanım ücretleri bakımından en ucuz yol olarak anlaşılması gerekir."
Bir gazetecinin geçiş ücretlerinin ne kadar olduğunu sorması üzerine Yıldırım, "Ücretler belli ama şu an aklımda değil" cevabını verdi.
Bakan Yıldırım, açıklamasının ardından beraberindekilerle ve kendi kullandığı araçla, 3 bin 591 metreyle Türkiye'nin 3 şeritli en uzun tüneli olan Samanlı Tüneli'nde incelemelerde bulundu.
AA
Haber Hürriyet'te şu şekilde yer aldı;
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, İstanbul-İzmir otoyolu üzerinde bulunan Körfez Geçiş Köprüsü'yle ilgili açıklamalarda bulundu. Bakan Yıldırım, " Dünyanın değişik yerlerindeki yollarla kıyasladığımızda burası geçiş ücretleri bakımından en ucuz yoldur" diye konuştu. Köprünün geçiş ücreti 35 dolar+KDV olarak belirlenmişti.
Bakan Binali Yıldırım, Gebze-Orhangazi-İzmir otoyolundaki güzergahta bulunan 3.5 kilometrelik Samanlı tünelinde incelemelerde bulundu.
Yıldırım, “İstanbul-İzmir otoyolunun İzmit körfez geçişini izledik. Dünyanın en büyük dördüncü köprüsü. Kullanılan tel halatlarının boyu 80 bin kilometre. Bu önemli projeyi tamamen Türk mühendisleri, Türk işçileri ve Karayollarının fedakar çalışanları gerçekleştirdi. Projede alt yüklenici olarak Japonlar var. Biz eskiden birinci ve ikinci köprüyü yaptık.
Orada yabancılar müteahhitti, bizim firmalarımız taşerondu. Türkiye AK Parti iktidarında öyle bir mesafe aldı ki dünyanın en büyük projelerini kendi insanımızın aklıyla, gücüyle gerçekleştirir hale geldik. Bunun en güzel örneği bu projedir” diye konuştu.
“MAYIS AYI SONUNDA İSTANBUL’DAN İZNİK ÇIKIŞINA KADAR OLAN KISIM AÇILACAK”
“Yalova-İzmit-Kocaeli bağlantısından körfez çıkışına kadar olan 40 kilometrelik mesafeyi önceden hizmete açacağız” diyen Yıldırım, “Öncesinde kontroller yapıyoruz. Mayıs ayının sonu itibariyle İstanbul’dan köprü kesimi de dahil İznik çıkışına kadar açılmış olacak. Bu senenin sonuna kalmadan da İstanbul-Bursa çevre yolu arası tamamen bitip, trafiğe verilecek. İstanbul-İzmir arasında 433 kilometrelik bölüm için Balıkesir, Manisa ve İzmir’de çalışmalar devam ediyor. Yıl sonunda 22 kilometrelik İzmir-Kemalpaşa yolu otogar çıkışına kadar bitmiş olacak. Bursa-Manisa arası da 2018 yılına kadar tamamlanmış olacak” açıklamasını yaptı.
“YOLUN MALİYETİ 30 KATRİLYONA YAKIN”
Yolun maliyeti hakkında bilgiler veren Yıldırım, şunları söyledi: “Bu otoyol tek köprünün finansman dahil maliyeti 30 katrilyona yakın. Yani 9 milyar dolar. Bugüne kadar kamulaştırma artı yapım olarak harcanan kısım 12 milyar Türk lirası. Hemen hemen işin 3’te 1’i tamamlandı. İstanbul-İzmir otoyolu tamamen bittiğinde İstanbul’dan İzmir’e 2 saat 50 dakikada gelmek mümkün olacak.
Marmara ve Ege bölgesi artık birbiriyle birleşmiş oldu. Türkiye nüfusunun yüzde 40’ını, ülkenin milli gelirinin yüzde 65’ini üreten bu bölge adeta birbirleriyle komşu kapısı haline gelecek. Bölgedeki ekonomi çok daha büyüyecek. Bu bölge tamamen gelecek dönemde 2023 hedeflerinin gerçekleşmesinde lokomotif görevi üstlenecek. Köprüde işlemlere başlayalı fiilen başlayalı 3 yıl oldu. İki yılımız daha var. Aslında sözleşmede öngörülen zaman dilimi 7 yıl. 2 yıl önceden projeyi bitirmiş olacağız. Buda bir rekor.
Başta Sayın Cumhurbaşkanımıza, Başbakanımıza teşekkür ediyorum. Projede destek oldular. Projenin tamamlanması için gerekli katkıları sağladılar.”
“DÜNYANIN DEĞİŞİK YERLERİNDEKİ YOLLARLA KIYASLADIĞIMIZDA BURASI GEÇİŞ ÜCRETLERİ BAKIMINDAN EN UCUZ YOLDUR”
Köprüdeki ilk geçişin mayıs ayı sonunda olacağını vurgulayan Yıldırım, “6 dakikada İzmit’ten Altınova tarafına geçmiş olacağız. Gebze-Dilovası arası 12 kilometrelik kısım. Bunun alternatifi 45 dakikada arabalı vapur, 1.5 saatte de 90 kilometrelik Kocaeli-Gölcük trafiğine geçiştir. Bazen köprüden geçiş pahalı olacak diye haberler çıkıyor. En pahalı hizmet olmayan hizmettir. Bunun böyle bilinmesi lazım.
Bu tamamen yap-işlet-devren modeliyle gerçekleştirilen projedir. Buraya 30 trilyon yatıran işletmeci de bu parasını belirli bir süre içerisinde toplaması lazım. Peşin yaptırıyoruz, taksitle ödüyoruz. Burada geçen trafik garantisi eksik kalırsa, devlet olarak farkını biz vereceğiz. Eksik kalmazsa bir şey yapmak gerekmiyor. İstanbul-İzmir arasını hesap ettiğimizde bu yol çok karlı. Dünyanın değişik yerlerindeki yollarla kıyasladığımızda burası geçiş ücretleri bakımından en ucuz yoldur. Ücretler belli, ama şuanda ezberimde değil” şeklinde konuştu. Bakan Yıldırım, konuşmaların ardından araçla yolu gezdi. Yıldırım, Yalova ve Gebze’de incelemelerde bulunacak.
Hürriyet
Haber Takvim Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçiş Köprüsü'nün finansman maliyetinin 9 milyar dolar olduğunu belirterek, "Bugüne kadar kamulaştırma artı yapım olarak harcanan kısım 12 milyar lira. Demek ki hemen hemen üçte birlik bölümü işin tamamlanmıştır. Altyapıda bu daha yüksek bir orana tekabül ediyor" dedi. Yıldırım, dün, önce İzmit Körfez Geçiş Köprüsü'nün Dilovası'ndaki şantiyesini ziyaret etti, ardından Bursa'daki Samanlı Tüneli'ne gitti. Körfez Geçiş Köprüsü'nde incelemelerde bulunan Yıldırım, iş güvenliği uzmanlarıyla 'kedi yolu'nda yürüyerek işçilerle fotoğraf çektirdi. İzmit Körfez Geçiş Köprüsü'nü dünyanın en büyük dördüncü köprüsü olarak nitelendiren Yıldırım, "Mayıs'ın sonu itibarıyla İstanbul'dan köprü kesimine İzmit köprüsü de dahil İznik çıkışına kadar açılmış olacak" dedi. Yıldırım sözleşmede projenin 7 yılda bitirilmesinin öngörüldüğınü ancak 5 yılda bitirmeyi başaracaklarını sözlerine ekledi.
Takvim
Haber Akşam'da şu şekilde yer aldı;
ULAŞTIRMA, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyol Projesi'ne ilişkin, "Bugüne kadar kamulaştırma artı yapım olarak harcanan kısım 12 milyar TL. Hemen hemen üçte birlik bölümü işin tamamlanmıştır" dedi.
İzmit Körfez Geçiş Köprüsü'nün Dilovası'ndaki şantiyesini ziyaret eden Bakan Yıldırım, "Köprüden ilk geçiş mayıs ayı sonunda mümkün hale gelecek. 6 dakikada İzmit'ten Altınova'ya geçilecek" dedi.
Ücret belli ama...
Yıldırım, "Bir gazetecinin geçiş ücretlerinin ne kadar olduğunu sorması üzerine de, "Ücretler belli ama aklımda değil" yanıtını verdi.
Akşam
Haber Milliyet Gazetesi'nde şöyle yer aldı;
ULAŞTIRMA, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Yap- İşlet-Devret modeliyle yapılan Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu’nun İstanbul- Bursa Çevre Yolu arasındaki bölümünün, yıl sonuna kalmadan bitirilerek trafiğe açılacağını söyledi. Yıldırım, otoyolun en önemli bölümünü oluşturan Körfez Geçiş Köprüsü’nün de mayıs ayı sonunda açılacağını kaydetti.
Bursa’nın Orhangazi İlçesine gelen Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu’ndaki güzergahta bulunan 3,5 kilometrelik Samanlı Tüneli’nde incelemede bulundu. Burada açıklama yapan Bakan Yıldırım, "Yalova-İzmit-Kocaeli bağlantısından Körfez çıkışına kadar olan 40 kilometrelik mesafeyi önceden hizmete açacağız. Öncesinde kontroller yapıyoruz. Mayıs ayının sonu itibariyle İstanbul’dan köprü kesimi de dahil İznik çıkışına kadar açılmış olacak. Bu senenin sonuna kalmadan da İstanbul-Bursa çevre yolu arası tamamen bitip, trafiğe verilecek. İstanbul-İzmir arasında 433 kilometrelik bölüm için Balıkesir, Manisa ve İzmir’de çalışmalar devam ediyor. Yıl sonunda 22 kilometrelik İzmir-Kemalpaşa yolu otogar çıkışına kadar bitmiş olacak. Bursa-Manisa arası da 2018 yılına kadar tamamlanmış olacak" dedi.
BU YOL ÇOK KARLI
Köprüden geçiş ücretlerine ilişkin de açıklama yapan Yıldırım, ücretlerin belli olduğunu ancak ezberinde olmadığı için önümüzdeki günlerde geçiş ücretlerini açıklayacağını söyleyerek, "Bazen, ’köprüden geçiş pahalı olacak’ diye haberler çıkıyor. En pahalı hizmet, olmayan hizmettir. Bunun böyle bilinmesi lazım. Bu tamamen yap-işlet-devren modeliyle gerçekleştirilen projedir. Buraya 30 trilyon yatıran işletmeci de bu parasını belirli bir süre içerisinde toplaması lazım. Peşin yaptırıyoruz, taksitle ödüyoruz. Burada geçen trafik garantisi eksik kalırsa, devlet olarak farkını biz vereceğiz. Eksik kalmazsa bir şey yapmak gerekmiyor. İstanbul-İzmir arasını hesap ettiğimizde bu yol çok karlı. Dünyanın değişik yerlerindeki yollarla kıyasladığımızda burası geçiş ücretleri bakımından en ucuz yoldur. Ücretler belli, ama şu anda ezberimde değil" diye konuştu.
KÖPRÜDEKİ İLK GEÇİŞ MAYIS SONU
Köprüdeki ilk geçişin mayıs ayı sonunda olacağını söyleyen Bakan Yıldırım, "6 dakikada İzmit’ten Altınova tarafına geçmiş olacağız. Gebze-Dilovası arası 12 kilometrelik kısım. Bunun alternatifi 45 dakikada arabalı vapur, 1.5 saatte de 90 kilometrelik Kocaeli-Gölcük trafiğine geçiştir" diye konuştu.
BU PROJEYİ TÜRK MÜHENDİSİ VE İŞÇİSİ GERÇEKLEŞTİRİYOR
Körfez Köprüsü’nün dünyanın en büyük 4’üncü köprüsü olduğuna dikkat çeken Yıldırım, "Kullanılan tel halatlarının boyu 80 bin kilometre. Bu önemli projeyi tamamen Türk mühendisleri, Türk işçileri ve Karayollarının fedakar çalışanları gerçekleştirdi. Projede alt yüklenici olarak Japonlar var. Biz eskiden birinci ve ikinci köprüyü yaptık. Orada yabancılar müteahhitti, bizim firmalarımız taşerondu. Türkiye AK Parti iktirında öyle bir mesafe aldı ki, dünyanın en büyük projelerini kendi insanımızın aklıyla, gücüyle gerçekleştirir hale geldik. Bunun en güzel örneği bu projedir" diye konuştu.
"İSTANBUL’DAN İZMİR’E 2 SAAT 50 DAKİKA"
Yolun maliyeti hakkında bilgiler veren Yıldırım, şöyle devam etti:
"Bu otoyol tek köprünün finansman dahil maliyeti 30 katrilyona yakın. Yani 9 milyar dolar. Bugüne kadar kamulaştırma artı yapım olarak harcanan kısım 12 milyar Türk lirası. Hemen hemen işin 3’te 1’i tamamlandı. İstanbul-İzmir otoyolu tamamen bittiğinde İstanbul’dan İzmir’e 2 saat 50 dakikada gelmek mümkün olacak. Marmara ve Ege bölgesi artık birbiriyle birleşmiş oldu. Türkiye nüfusunun yüzde 40’ını, ülkenin milli gelirinin yüzde 65’ini üreten bu bölge adeta birbirleriyle komşu kapısı haline gelecek. Bölgedeki ekonomi çok daha büyüyecek. Bu bölge tamamen gelecek dönemde 2023 hedeflerinin gerçekleşmesinde lokomotif görevi üstlenecek. Köprüde işlemlere başlayalı fiilen başlayalı 3 yıl oldu. 2 yılımız daha var. Aslında sözleşmede öngörülen zaman dilimi 7 yıl. 2 yıl önceden projeyi bitirmiş olacağız. Bu da bir rekor. Başta sayın cumhurbaşkanımıza, başbakanımıza teşekkür ediyorum. Projede destek oldular. Projenin tamamlanması için gerekli katkıları sağladılar."
Konuşmasının ardından Yıldırım, araca binerek gidiş-geliş toplam 7 kilometre olan Samanlı Tüneli’ni gezdi. Bakan daha sonra Körfez köprüsünde inceleme yapmak üzere buradan ayrıldı.
Milliyet
Haber Star Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;
İZMİT Körfez Gecis Köprüsü nün Dilovasfndaki santiyesini ziyaret eden Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, çalışmalarla ilgili yetkililerden bilgi aldı ve "Proje 2 yıl erken tamamlanacak" dedi. Yıldırım Gebze-Orhangazi- İzmir Otoyol Projesi'ne ilişkin, "Bugüne kadar kamulaştırma artı yapım olarak harcanan kısım 12 milyar Türk Lirası. Demek ki hemen hemen ucte birlik bolümü tamamlandı" dedi. Cok uzun yıllardır konuşulan ama bir türlü gerçekleşmeyen bu projenin 2002 yılında AK Parti'nln iktidara gelmesiyle hayal olmaktan çıktığını ve dönemin Başbakanı olan Cumhurbaşkanı Recep Tayylp Erdoğan'ın talimatıyla çalışmaların başladığını aktaran Bakan Yıldırım "Proje fiilen başlayalı 3 yıl oldu ama 2 yılımız daha var tamamen bitmesi için. Aslında sözlesmede öngörülen bitirme zamanı 7 yıl. Dolayısıyla 2 yıl erken, yani 5 yılda projeyi tamamlamış olacağız. Bu da bir başka rekor olacak" ifadelerini kullandı.
Star
Haber Vatan Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;
Bakan Yıldırım: Otoyolun İstanbul-Bursa çevre yolu arası yıl sonuna kalmadan açılacak. Çevre yolu 2018 yılında tamamlandığında İstanbul'dan İzmir'e 2 saat 50 dakikada gelmek mümkün olacak.
ULAŞTIRMA, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Yap- İşlet-Devret modeliyle yapılan Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu ile ilgili açıklama yaptı. 3,5 kilometrelik Samanlı Tüneli'nde incelemede bulunan Bakan Yıldırım "Yalova-İzmit-Kocaeli bağlantısından Körfez çıkışına kadar olan 40 kilometrelik mesafeyi önceden hizmete açacağız. Öncesinde kontroller yapıyoruz. Mayıs ayının sonu itibariyle İstanbul'dan köprü kesimi de dahil İznik çıkışına kadar açılmış olacak. Bu senenin sonuna kalmadan da İstanbul-Bursa çevre yolu arası tamamen bitip, trafiğe verilecek. Istanbul-İzmir arasında 433 kilometrelik bölüm için Balıkesir, Manisa ve İzmir'de çalışmalar devam ediyor. Yıl sonunda 22 kilometrelik İzmir-Kemalpaşa yolu otogar çıkışına kadar bitmiş olacak. Bursa-Manisa arası da 2018 yılına kadar tamamlanmış olacak" dedi.
Yol kısalacak
Yolun maliyeti hakkında bilgiler veren Yıldırım "Bu otoyol tek köprünün finansman dahil milliyeti 30 katrilyona yakın. Yani 9 milyar dolar. Bugüne kadar kamulaştırma artı yapım olarak harcanan kısım 12 milyar Türk lirası. Hemen hemen işin 3'te l'i tamamlandı" diye konuştu. Bakan şöyle devam etti: "Köprüde işlemlere başlayalı fiilen başlayalı 3 yıl oldu. 2 yılımız daha var. Aslında sözleşmede öngörülen zaman dilimi 7 yıl. 2 yıl önceden projeyi bitirmiş olacağız. Bu da bir rekor. Marmara ve Ege bölgesi artık birbiriyle birleşmiş oldu. İstanbul-İzmir otoyolu tamamen bittiğinde İstanbul'dan İzmir'e 2 saat 50 dakikada gelmek mümkün olacak."
İlk geçiş Mayıs sonu
KÖPRÜDE incelemelerde bulunan Bakan Binali Yıldırım ilk geçişin mayıs ayı sonunda olacağını belirterek "6 dakikada İzmit'ten Altınova tarafına geçmiş olacağız. Gebze-Dilovası arası 12 kilometrelik kısım. Bunun alternatifi 45 dakikada arabalı vapur, 1.5 saatte de 90 kilometrelik Kocaeli-Gölcük trafiğine geçiştir" diye konuştu.
'KEDİ YOLU'NDA İNCELEME
KÖPRÜNÜN kedi yolu denilen bölümüne çıkan ve burada çalışan mühendis ve işçilerle görüşüp bilgi alan Yıldırım "3 yıl önce temeli attığımızda bunların hepsi hayaldi. Şimdi köprü şekillendi,'"otoyolun 40 kilometresi bitti. 1 milyon civarında ağaç dikildi otoyolun her iki tarafına. 3 gidiş ve 3 geliş, Türkiye'nin en uzun viyadüğü otoyol üzerinde yer alacak" dedi.
Vatan
Haber Milat Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyol Projesi'ne ilişkin, "Bugüne kadar kamulaştırma artı yapım olarak harcanan kısım 12 milyar Türk Lirası. Demek ki hemen hemen üçte birlik bölümü işin tamamlanmıştır. Altyapıda bu daha yüksek bir orana tekabül ediyor" dedi. Yıldırım, daha sonra tekneyle Yalova taralına geçerek, yapımı devam otoyol üzerinden Bursa'daki Samanlı Tüneli'ne gitti. Samanlı Tüneli'nde gazetecilere açıklama yapan Bakan Yıldırım, İzmit Körfez Geçiş Köprüsü'nü dünyanın en büyük dördüncü köprüsü olarak nitelendirerek, kullanılan tel halatların 80 bin kilometre uzunluğunda ve uç uca konulduğunda dünyanın çevresinin iki katından fazla olduğunu belirtti.
Milat
Haber Bizim Kocaeli Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;
Körfez Geçiş Köprüsü’ndeki çalışmaları yerinde inceleyen Bakan Binali Yıldırım, köprünün ismi için anket çalışması yapabileceklerini belirtti, köprüde İstanbul-Bursa çevre yolunun ise yıl sonuna kadar bitireceğini söyledi.
ÖNCEDEN BİZ TAŞERONDUK
Bakan Yıldırım ve beraberindekiler ilk olarak 3 bin 591 kilometre uzunluğundaki tünelde inceleme yaptı. Bakan Binali Yıldırım burada yaptığı açıklamada, “Köprümüz dünyanın 4. en büyük köprüsü. Kullanılan bu tel halatların boyu 80 bin kilometre. Bu önemli projeyi tamamen Türk mühendisleri, Türk işçileri ve karayollarının fedakar çalışanları gerçekleştiriyor. Yüklenici firma olarak Japonlar var. Eskiden biz birinci ve ikinci köprüyü de yaptık. Müteahhit yabancı, firmalarımız ise taşerondu. Türkiye AKP iktidarında öyle bir mesafe aldı ki dünyanın en büyük projelerini kendi insanımızın aklı ve gücüyle gerçekleştirir duruma geldi. Bu o örneklerden en güzelini teşkil ediyor” dedi.
ÇEVRE YOLU AÇILACAK
Yapılan ziyaret ve proje hakkında bilgi veren bakan Yıldırım, şunları söyledi: “Bu senenin sonuna kalmadan da İstanbul-Bursa arası çevre yolu da tamamen bitirilerek hizmete açılacak. Ancak İstanbul İzmir arasında toplam 433 kilometrelik bölümdeki çalışmalar devam ediyor. Yıl sonunda da 22 kilometrelik İzmir Kemalpaşa Otoyol Otogar çıkışına kadar da bitmiş olacak. Geri kalan bölümler ise peyderpey tamamlanmış olacak. Bu otoyol ve köprünün finansman dahil 30 katrilyona yakın yani 9 milyar dolar. Bugüne kadar kamulaştırma artı yapım olarak harcanan kısım 1 2 milyar TL. İşin üçte birlik bölümü tamamlanmıştır. İstanbul İzmir Otoyolu tamamen bittiğinde İstanbul’dan İzmir’e 2 saat 50 dakikada gelmek mümkün olacak. Yıldırım, Körfez Geçiş Köprüsü’nde çalışan işçileri de ziyaret etti.
5 YILDA BİTİRECEĞİZ
Bu proje yıllardır ülke gündeminde hep vardı. Bu projenin fiilen çalışmalarına 3 yıl oldu başlayalı. 2 yılımız daha var projenin bitmesi için. Öngörüyle bitirme zamanı 7 yıl. Ama 5 yılda bu projeyi bitirmiş olacağız. Bu da bir rekor daha olacak. Köprüden ilk geçiş mayıs ayı sonunda olacak. 6 dakika köprüden bir geçiş olacak. Bunun alternatifi 40 dakikalık arabalı vapur veya 90 dakikalık Kocaeli trafiğiyle geçiştir. Bazen ‘Köprüden geçiş pahalı, bu kadar pahalı olur mu?’ diye haberler çıkıyor. En pahalı hizmet olmayan hizmettir. Vatandaşlarımız buraya 30 katrilyon para yatıran işletmeci de bu parasını belirli bir süre içerisinde toplaması lazım. Diğer yollara göre burası çok daha cazip.”
AÇILIŞ GÜNÜNÜ İPLE ÇEKİYORUZ
Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, 3 bin 591 kilometre uzunluğundaki tünelde inceleme yaptı, açıklamalarda bulundu. Bakan Yıldırım, “Asma köprünün heybetini gördük. Orada büyük bir fedakarlık çalışan kardeşlerimizin duygularını hissetmek için biran olsun yanlarına gittim. Büyük iş yapıyorlar. Bu projenin gerçek mimarı orada cefakarca, rüzgarda, yüksekte zor şartlarda çalışan arkadaşlarımızdır. 3 yıl önce temelini attığımızda bunların hepsi hayaldi ama şimdi köprü şekillendi. Otoyolun 40 kilometresi bitti. Otoyolu İznik’e kadar gittik. Açılış gününü de iple çekiyoruz” diye konuştu.
İSİM KONUSUNDA ANKET OLABİLİR
Köprünün ismi konusunda da bazı sorulara açıklık getiren bakan Yıldırım, “Projeyi tamamlamak için çalışıyoruz. Köprünün açılış günü mayıs ayı sonuyla olacak. Köprünün ücretleri ile olarak en pahalı hizmet olmayan hizmettir. Muhteşem bir iş ve proje var. Köprü ücretleri Bursa ile İstanbul arasında diğer tüm yollardan gittiğiniz zaman daha pahalı. İstanbul-Bursa arasını dikkate alındığında buranın geçişi diğer yerlerden daha ucuza geliyor. Biz işimizi yaparız. Elbette bir isim verilir. Köprünün en layık olduğu isim mutlaka vatandaşımız düşünecektir. Gerekirse bir yarışma açılır. Ona göre de karar verilir. Önemli olan eserin kendisidir. İsmi öyle bir isim olmalı ki ülkemizin geçmişine ve geleceğine ışık tutan kalkınmamıza yön veren şahsiyetler isim olarak seçilebilir” dedi.
Hanifi SURUN /Bizim Kocaeli
Haber Ekonomi Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;
ULAŞTIRMA, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyol Projesi'ne ilişkin, "Bugüne kadar kamulaştırma artı yapım olarak harcanan kısım 12 milyar TL. Hemen hemen üçte birlik bölümü işin tamamlanmıştır" dedi. İzmit Körfez Geçiş Köprüsünün Dilovası'ndaki şantiyesini ziyaret eden Bakan Yıldırım, "Köprüden ilk geçiş mayıs ayı sonunda mümkün hale gelecek. 6 dakikada İzmit'ten Altınova'ya geçilecek" dedi.
Ekonomi Gazetesi