Sektörel

Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu 102 bölgenin fiyatlarını artırdı!

Gebze'den başlayıp Osman Gazi Köprüsü'nden Yalova, Bursa, Balıkesir, Manisa kentlerini takip ederek İzmir'e inen Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu'nun geçtiği araziler, kimi yerlerde 4 katına varan oranlarda değerlendi.

Türkiye'de bugüne kadar planlanan en büyük kamu projelerinden biri olan 433 km uzunluğa sahip Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu'nun, İstanbul-İzmir arasını 3,5 saate indireceği iddia ediliyor. Daha projesi konuşulurken geçmesi muhtemel hattaki arazileri parlatan proje, çevresine değer katmaya devam ediyor.


Gebze'den başlayıp Osman Gazi Köprüsü'nden Yalova, Bursa, Balıkesir, Manisa kentlerini takip ederek İzmir'e inen otoyolun geçtiği araziler, kimi yerlerde dört katına varan oranlarda değerlenmiş durumda. Şu anda Yalova ve Bursa'nın köylerinde ciddi bir hareketlilik gözlenirken, otoyolun 2019'da açılmasıyla birlikte Manisa ve İzmir civarındaki arazilerin de değer kazanması bekleniyor. Yolun açılmasıyla hat üzerinde alışveriş merkezlerinin oluşturulması da uzun vadeli beklentiler arasında yer alıyor.


Türkiye'nin mega şehri İstanbul'u İzmir'e bağlayacak olan toplam 433 ki­lometre uzunluğundaki Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu'nun 2019 yılın­da tamamlanıp devreye alınması planlanıyor. Ancak tamamlanmasına daha üç yıl olan otoyol, geçtiği bölgeleri şim­diden 'ihya' etmeye başladı. Hat üzerinde yer alan köyden ilçelere kadar 102 bölgedeki arazilerin bazılarında şimdiye kadar 3-4 kata ulaşan değer artışları yaşandı.


TSKB Gayrimenkul Değerleme, Altın Emlak ve otoyolun geçtiği bölgelerdeki onlarca arsa ofisiyle yaptığımız görüşmelerden sonra son altı yıllık fiyat değişimini tablolaştırdık. Yaptığımız bu araştırmaya göre, Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu üzerinde arazi fiyatlarında en ciddi artış Yalova Termal bölgesinde görülüyor. Bunun yanı sıra en büyük artıştan Yalova'nın Çiftlikköy ve Çınarcık gibi ilçeleri de nasibini alıyor. Bu bölgelerin değer kazanmasında konut ve turizm imarlı arsaların çokluğu etkili oluyor. Buralarda özellikle Arap kökenli yatırımcıların talebinin de fiyatların artmasında etkili olduğuna dikkat çekiliyor. Bu bölgelerin yüksek prim yapmalarında, projenin ilk etabında yer almalarının da etkisi büyük.


KÖPRÜ ÇEVRESİ DEĞERLENDİ

Türkiye'nin sanayisi gelişmiş bölgeleri ile nüfus ve turizm yoğunluğu­nun en yüksek olduğu merkezlerini birbirine bağlayan, toplam geçiş süresi 3,5 saat olması planlanan otoyol, son yılların en büyük kamu yatırımlarından biri olarak öne çıktı. Otoyol projesinin Balıkesir'den İzmir'e kadar olan kesi­minde yaşanan fiyat artışlarının, kuzey­deki arazilerden daha düşük olduğu gözlemleniyor. Bu hattaki arazi fiyat­ları, özellikle tarla vasıflı arazilerin çokluğu ve projenin hala gözle görülür bir hal almaması nedeniyle, otoyolun ku­zey kesimindeki kadar artmadı. Oto­yoldaki etapların ilerlemesiyle birlikte özellikle İzmir girişinin çok değer ka­zanması bekleniyor.


Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu güzergahındaki köylerdeki araziler değerlenmeye başlarken dönümü 5 bin lira ile 100 bin lira arasında deği­şen fiyatlardan arazi satışı yapılıyor. İz­mit Körfez geçişini kısaltacak Osman Gazi Köprüsü, Gebze'den ziyade Yalova tarafındaki arazileri değerlendirdi. Fiyatlar Yalova'dan uzaklaştıkça düşü­yor. Laledere Köyü'nde dönümü 15-20 bin lira arasında değişen araziler buna örnek gösteriliyor. Orhangazi Ovaakçca (İznik Gölü) tarafında da dönümü 10-15 bin liraya arazi bulmak mümkün. Ovaakça Köyü'nün arka kısımlarında­ki arazilerin dönümü ise 5-10 bin lira aralığına kadar düşüyor.




YÜKSEK PRİMLİ BÖLGELER

Yalova'da villa ve çiftliklerin yoğun olarak yer aldığı Kadıköy, Kurtköy, Subaşı, Çavuşçiftliği, Kabaklı, Sultani­ye ve Kazımiye köylerinin bulunduğu alan arazi fiyatlarının en çok arttığı yerler arasında. Altınova'ya bağlı köy­ler içerisinde en cazip ve en değerli arazilerin bulunduğu köy ise köprü­nün ayaklarının kurulacağı Hersek Köyü. Projenin geçeceği Çukurköy, Denizçalı, Kılıçköy ve Kabaklı gibi alanlardaki tarlaların büyük kısmı imara açıldı.İzmir Otoyolu'nun kuzey kısmın­da ciddi bir hareketlilik görüldüğüne dikkat çeken Altın Emlak Genel Mü­dürü Hakan Erilkun, Osman Gazi Köprüsü ve Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu'nun etkisiyle özellikle Yalova ve Bursa'nın dağ köylerinin bile değer­lendiğini vurguluyor. Erilkun, "Arsa ba­zında en yoğun talepler Termal ve Armutlu'da görülüyor. Özellikle Arap yatırımcıların yoğun alımları söz konusu. Bu bölgelerin en kıymetli noktaların­da metrekare fiyatları 175 lira ile 190 lira aralığında seyrediyor" diyor.


"KONUT FİYATLARI DA ARTTI"

Altın Emlak Genel Müdürü Hakan Erilkun


"Projenin en önemli bölümü Osman Gazi Köprüsü. Bu projenin hayata geçirilmesi öncelikle Karamürsel, Dilovası, Körfez ve Gebze'yi bambaşka bir çehreye kavuşturacak. Çünkü Gebze'yi Ovaakca Kavşağı yoluyla Bursa çevreyoluna ve oradan da Balıkesir'e bağlayacak. Böylece Gebze ve Dilovası özellikle sanayi yatırımlarının en ideal çekim merkezi olacak. Belirtilen çevre yoluyla Manisa ve İzmir bağlantıları çok daha kolay ola­cağı için Yalova-Karamürsel ve Körfez hattında konut fiyatları şimdiden yüzde 25'i aşan oranda arttı."


MAYIS SONUNDA DEVREDE

Başlangıçta 377 km otoyol ve 44 km bağlantı yolu olmak üzere toplam 421 km olması planlanan ve Osman Gazi Köprüsü'nü de içeren Gebze-Or­hangazi-İzmir Otoyolu, güzergah bo­yunca karşılaşılan zemin sorunları ne­deniyle 384 km otoyol ve 49 km bağ­lantı yolu olmak üzere toplam 433 km ulaştırma alanındaki en büyük yatırımlarından biri olarak da dikkat çekiyor. Otoyolun, geçtiği güzergah üzerinde yer alan İstanbul, Yalova, Bur­sa, Balıkesir, Manisa gibi illerin çevre­lerindeki bölgelerin sanayi ve ekono­misine katkı sağlaması, yeni yatırımları artırması bekleniyor. Bu yolla taşıt işletme giderlerinde yıllık 870 milyon lira tasarruf sağlanacağı hesap ediliyor.


Projenin can alıcı etabı olan Os­man Gazi Köprüsü'nün son tahliyesi, geçtiğimiz haftalarda yerleştirilmişti. Bugüne kadar kamulaştırmalar dahil 12 milyar 911 milyon lira yatırım yapı­lan projenin toplam maliyetinin 30 mil­yar lirayı bulması bekleniyor. Projenin ilk etabını oluşturan Osman Gazi Köprüsü'nü de içeren 40 km'lik Altı-nova-Gemlik bağlantısının mayıs so­nunda devreye alınması planlanıyor. Köprünün devreye alınması ile birlik­te Bursa, Yalova ve çevresinde hem arazi hem de gayrimenkul hareketlili­ği yaşanması bekleniyor.


2009'DA İHALESİ YAPILMIŞTI

İhalesi 9 Nisan 2009'da yapılan Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu, (Os­man Gazi Köprüsü ve bağlantı yolla­rı dahil) Yap İşlet Devret (YİD) mo­deli ile Nurol-Özaltın-Makyol-Astaldi-Yüksel-Göçay Ortak Girişimi tarafın­dan kurulan Otoyol AŞ tarafından yü­rütülüyor. Projenin 2019 yılında ta­mamlanması öngörülüyor. Proje kap­samında yer alan Osman Gazi Köprü­sü'nün inşaatı Fatih Sultan Mehmet ve Haliç köprülerini de inşa eden Ja­pon IHI firması tarafından gerçekleş­tirildi.Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyo­lu'nun Gebze-Bursa kesiminde 12 adet, Bursa-Balıkesir-Kırkağaç-Manisa kesiminde altı adet, Kemalpaşa-İzmir kesiminde ise iki adet olmak üzere toplam 20 viyadük yer alıyor. Gebze-Bursa arasındaki yedi viyadük tamam­lanırken, 13 viyadükte ise çalışmalar sürüyor.Otoyol üzerinde üç büyük tünel bulunurken, 7 bin 180 metre uzunluğundaki Orhangazi Tüneli'nin elektromekanik işleri tamamlandı. 2 bin 500 metre uzunluğundaki Selçukgazi Tüneli'nin yüzde 95'i tamamlanmış durumda. 3 bin 210 metre uzunlu­ğundaki Belkahve Tüneli'nde ise elektrik, elektronik ve elektromekanik çalışmaları devam ediyor.


KÖRFEZ 6 DAKİKA

Otoyolun İzmir-Turgutlu-Kemal-paşa arasındaki 6,5 kilometrelik yol ise tamamlanarak trafiğe açılmış durumda. İzmit'in Gebze ilçesine bağlı Dilovası ilçesi sınırları içindeki Dil İs­kelesi ile Yalova'nın Altınova ilçesine bağlı Hersek Burnu arasında yer alan Osman Gazi Köprüsü'nün orta açık­lığı bin 550, genişliği 35,9 metre ve toplam uzunluğu ise 2 bin 682 met­re. Asma köprü, uzunluk açısından dünyada dördüncü sırada yer alırken, üzerinde 113 adet tabiiye yer alıyor.Köprü ve otoyol projesi tamamlan­dığında İstanbul-İzmir arası 140 km kı­salacak ve 8-10 saat süren ulaşım sü­resi de 3,5-4 saate inebilecek. İstanbul-Bursa ulaşımı 2,5-3 saatten 1 saate dü­şecek. Şu anda mevcut yolu kullana­rak körfezi otomobille 1 saat 20 daki­kada, feribot ile ise 45 dakikada geç­mek mümkün. Osman Gazi Köprüsü ile bu süre 6 dakikaya inecek.


Gebze-Orhangazi-Bursa-Balıkesir-İzmir Otoyolu'nun tamamlanmasıyla, Edirne-Kınalı-İstanbul-Ankara Otoyo­lu ile İzmir-Aydın Otoyolu ile birleş­tirilecek. Böylece Marmara Bölgesi Ege Bölgesi'ne otoyol ağıyla bağlanıp bir ring hat oluşturulacak. Proje saye­sinde Anadolu'ya açılan Gebze-İzmit aksının trafik yükünün yüzde 30 ora­nında azalması bekleniyor.


ÜÇ FAZ OLARAK PLANLANDI

Toplam üç fazda planlanan proje­nin ilk fazı, açılışı yapılan Osman Ga­zi Köprüsü ve bağlantı yolları, ikinci fazı Bursa Otoyolu bağlantısı (2017 yı­lı ilk çeyrek), üçüncü fazı ise Bursa İz­mir arası Otoyol yapımı (2019 yılı) kıs­mını kapsıyor.Henüz otoyol inşaatı tamamlan-masa da, gelecekteki değişim umu­duyla otoyolun geçtiği, özellikle inşaa­tın başladığı bölgelerdeki arazilerde ciddi fiyat artışları yasandı. Bu fiyat artışlarındaki en büyük beklenti, Geb­ze-Orhangazi-İzmir Otoyolu'nun Türkiye'nin nüfus yoğunluğu açısından en üst sıralarda yer alan iki şehrini, yi­ne en yüksek nüfus yoğunluğuna sa­hip bölgelerden geçerek bağlaması. Dolayısıyla otoyolun yüksek sirkülas­yon ve ciddi bir nüfus için önemli bir ulaşım kolaylığı sağlayacağı görülü­yor. Ayrıca bölgede tarla sahibi olan kişilerde, otoyolun tamamlanması sonrasında yüksek sirkülasyona ve pa­zarlara yakınlığın endüstriyel olarak değerlendirilmesi amacıyla yeni imar planlarının yapılacağı konusunda bir beklenti hakim.




EN YÜKSEK ARTIŞ KUZEYDE

Proje kapsamında yer alan Osman Gazi Köprüsü'nün inşaatının başlama­sıyla birlikte, köprünün kuzeyinde yer alan Gebze, Dilovası gibi ilçelerde değer artışları yaşanmaya başladı. Gebze-Dilovası bu süreçte en ciddi fiyat ar­tışı yaşayan ilçe olurken, son dört yıl­da ilçede yüzde 100'ün üzerinde artış­lar yaşandı. Ancak bölgenin zaten Türkiye'nin en yüksek fiyatlı sanayi ar­salarını barındırması, değer artış yüz­desinin diğer bölgelere göre daha dü­şük seviyelerde olmasını beraberinde getirdi. TSKB Gayrimenkul Değerleme Genel Müdürü Makbule Yönel Maya, gayrimenkul bazında yüzdesel olarak en yüksek fiyat artışlarının açılışın ger­çekleştiği veya yakın zaman sonra ger­çekleşeceği bölgelerde yaşandığına dikkat çekiyor. Bu duruma paralel ola­rak en önemli fiyat artışları Yalova ve Bursa illerinde oldu. Yalova'ya bağlı Altınova ve Çiftlikköy ilçelerinde son al­tı yılda özellikle tarla vasıflı gayrimenkullerde fiyat artışı 3-4 kat seviyelerin­de gerçekleşti. Bursa'nın kuzeyinde yer alan Orhangazi, Gemlik ve Osman-gazi ilçelerinde ise bu oran 2-3 kat se­viyesinde oldu. Bursa'nın güneyinde yer alan Nilüfer ve Karacabey ilçelerin­de ise aynı dönemdeki artışlar daha düşük düzeylerde seyretti.


"TURİZM HAREKETLENECEK"

TSKB Gayrimenkul Değerleme GM Makbule Yönel Maya


" Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu'nun tamamlanmasıyla bir­likte otoyol hattında yaşanan arazilerin değerlenmesi arta­caktır. Değerlenmenin daha çok Osman Gazi Köprüsü çevre­sinde ve İzmir girişinde olduğu görülüyor. Otoyolun açılmasıy­la birlikte Çeşme ve Bodrum'un ulaşımının kolaylaşması gayrimenkulle birlikte turizm hareketliliğini de getirecektir!'


BALIKESİR'E ETKİSİ AZ OLDU

Yalova ve Bursa ile kıyaslayınca, Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu 'nun çok daha düşük oranlarda fiyatlandığı bir il de Balıkesir oldu. Makbule Yö­nel Maya, otoyol inşaatının daha dü­şük seviyelerde olması nedeniyle artı­şın diğer illere göre kısıtlı oranlarda ya­şandığı bu ilde son beş yılda yüzde 100'ün üzerinde artış olduğunu vurgu­luyor.


Balıkesir ilinde özellikle Susurluk ve çevresi en çok talep edilen bölge olarak ön plana çıkıyor. İzmir-İstanbul Otoyolu'nda çalışmalarının sürdüğü Bornova viyadüğü ve Kemalpaşa Bağ­lantı Yolu bölgesindeki Pınarbaşı, Do­ğanlar ve Yunus Emre Mahallesi mev­kilerinde gayrimenkul fiyatlan yüzde 25 oranında arttı. Projenin tamamlan­ması sonrasında fiyatların daha da artması bekleniyor.





Osman Gazi Köprüsü ve Otoyol Projesi ile değerine değer katan böl­gelerden biri de Kocaeli. Kocaeli Emlakçılar Derneği Başkanı Alpay Hacıoğlu, kentte yeni imar alanlarının olma­ması nedeniyle yaşanan arsa sıkıntısı­nın devam ettiğini, kısıtlı arsa stoku­nun fiyatları yükselttiğini söylüyor. Hacıoğlu, Körfez Geçiş Köprüsü'nün bölge için çok önemli bir proje oldu­ğunu, otoyol projesi ile de bölgenin değerlenmeye devam edeceğini vur­guluyor.


Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu'nun Manisa ayağının Şehzadeler, So­ma, Kırkağaç ve Turgutlu ilçelerinin ya­kınlarından geçmesi nedeniyle bu bölgelerde arsa ve arazi fiyatlarında önemli oranlarda artış bekleniyor. Soma-Kırkağaç bölgesinde tarla vasıflı arazilerin metrekare satış fiyatları son iki yılda ortalama iki kat arttı.


YENİ BORNOVA ÖNE ÇIKIYOR

Otoyol çalışmasının özellikle İz­mir'in Yeni Bornova olarak adlandırı­lan Çamdibi-Altındağ bölgesinde cid­di bir talep yaratması bekleniyor. Oto­yol aracılığıyla İzmir'e gelenleri ilk kar­şılayan bölge, aynı zamanda arsa ve sa­tış fiyatları nedeniyle de İzmir'in geliş­meye en uygun bölgesi olarak değerlendiriliyor. Bu bölgelerde projenin açıklandığı 2013 yılından bu yana ar­sa değerleri ortalama olarak iki kat ar­tış gösterdi.


Proje nedeniyle emlak sektöründe Bornova ilçesi ile beraber doğrudan et­kilenmesi beklenen bir diğer bölge Ke­malpaşa ilçesi. Kemalpaşa OSB'nin ku­zeyinden devam eden otoyol nedeniy­le, en başta bu OSB'de olmak üzere, Sütçüler ve Kemalpaşa ilçe merkezle­rinde gayrimenkul fiyatlarında son üç yılda yüzde 30-40 oranında artış göz­lendi. Otoyola yakın bölgelerdeki ara­zi fiyatları ise aynı dönemde ortalama iki kat artış gösterdi.




"İZMİR'E TALEP ARTACAK"

Son yıllarda büyük yatırım alan İz­mir'in özellikle konut sektörünün ye­ni cazibe merkezi olma yolunda ilerlediğini vurgulayan İzmir Emlakçılar Odası Başkanı Mesut Güleroğlu, "Oto­yol projesi ile İstanbul, Bursa, Manisa, İzmir gibi dört büyük kent birbirine daha da yakınlaşacak. İstanbul'dan yo­la çıkan biri 3,5 saat sonra İzmir'de ola­bilecek. Körfezi geçmek 6 dakikaya inecek. Böylece hem zamandan hem yakıttan tasarruf edilebilecek" diyor. İklimi, konumu ve güzellikleriyle İz­mir'in yerleşim bakımından otoyol projesi ile daha çok talep göreceğini belirten Güleroğlu, bu nedenle bölge­deki arazilerin şimdiden değerlen­meye başladığını ve gelecekte de de­ğerlenmeye devam edeceğini vurgu­luyor.


İzmir Çevre Yolu üzerindeki Ana­dolu Lisesi Kavşağı'ndan başlayan Gebze - Osmangazi - İzmir Otoyolu'nun, İzmir Limanı'nın yanı sıra Çandarlı'da inşa edilmeye başlayan liman ile Marmara Bölgesi'ndeki limanlarla bağlantısı sağlanacak. İzmir ve çevre­sindeki Çeşme, Foça, Dikili, Bergama gibi turizm merkezlerinin potansiyeli­ni 12 aya çıkarması beklenen otoyol projesinin, tarih ve kültür turizmine yönelik ziyaretçi sayısını da artıracağı öngörülüyor.


YERLİ YATIRIMCI İLGİSİ

Özellikle 2015 yılında bölgede yerli yatırımcıların arazi alımları yaptık­ları da vurgulanıyor. Körfez sermaye­sinin de özellikle Yalova ve Bursa ille­rine yatırım yaptığı biliniyor.Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu'nun henüz belirli bölümleri ta­mamlanırken en yüksek fiyat artışları­nın da inşaatın tamamlandığı bu böl­gelerde gerçekleştiği görülüyor. İnşaa­tın devam ettiği bölgelerde ise artışın, inşaatın tamamlanacağı tarihe kadar devam etmesi bekleniyor.2019 yılında inşaatın tamamlanma­sıyla, otoyol bölgesinde yeni imar plan­ları yapılıp yeni yerleşimlerin oluşma­sı diğer beklentiler arasında. Bu bek­lenti otoyol hattındaki arazilerin değer­lenmesinde temel faktörü oluşturuyor.İzmit Körfez geçişiyle bağlantılı ola­rak, Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu yılda 870 milyon lira tasarruf sağlaya­cak. Otoyol, İstanbul-İzmit ve İzmit-Yalova güzergahındaki sanayi kuruluşlarının lojistikle ilgili sıkıntılarının aşılma­sında etkili olacak.




FİYATLAR TAVAN YAPTI

Otoyolun devreye girmesiyle, Karamürsel-Yalova-Orhangazi aksında, sanayi ve konut alanlarında önemli bü­yüme olması bekleniyor. İzmit Körfez Geçiş köprüsü ve Otoyol projesi ile bölgede fiyatlarda büyük bir artış ya­şandığına dikkat çeken Bursa Emlak Müşavirleri Odası Başkanı Erdal Çele­bi, kentte arsa ve arazi fiyatlarının ta­van yaptığını söylüyor. Proje güzerga­hında yer alan Bursa, Kocaeli ve İzmir arasındaki tüm akslarda önemli bir fi­yat artışı olduğunu vurgulayan Çelebi, "Sanayi alanlarının bu bölgede olma­sını ve kentlerin batı yönlü gelişimini de göz önüne alırsak, bu fiyat artışla­rı doğal karşılanmalı. Özellikle köprünün açılması ve otoyolun devreye gir­mesiyle fiyatlarda yeni bir artış yaşana­caktır" diyor.





Gebze - Osmangazi - İzmir Otoyo­lu ve Osman Gazi Köprüsü'nün Yalo­va'nın İstanbul, Kocaeli ve Bursa ile bütünleşmesini sağlaması bekleniyor. Eva Gayrimenkul Değerleme Genel Müdürü Cansel Turgut Yazıcı, Osman Gazi Köprüsü ile kara ulaşımının yanı sıra bölgedeki limanların, marinaların ticaretteki etkinliğinin de önemli ölçü­de artacağını, bu nedenle Yalova, İs­tanbul, Kocaeli ve Bursa illerinin üst ölçekte ortak planlama yapmaları gerek­tiğini vurguluyor.

 


"FİYAT ARTIŞI SÜRECEK"

Eva Gayrimenkul Değerleme GM Cansel Turgut Yazıcı


"Körfez geçişiyle bölgede çok ciddi artışlar oldu. Projenin kul­lanıma geçmesiyle gayrimenkul fiyatları ulaşım kolaylığına ve özelliklerine göre orta vadede yüzde 20-30 bandında yukarı yönlü harekete geçecektir. İzmir'e kadar olan bağlantı yolu ancak 2019'da tamamlanacak. Bu güzergahtaki artış bugünkü kadar olmasa da devam edecektir. Artıştan özellikle bağlantı yollan giriş çıkışına yakın arsalar yararlanacaktır!'



 

"YENİ ALIŞVERİŞ ALANLARI OLUŞACAK"

JLL Türkiye Ülke Başkanı Avi Alkaş


"İstanbul-İzmir arasında otoyol ulaşımının 3,5 saate inecek olması otoyol üzerindeki bölgelerin değerlenmesini sağlıyor. Önümüzdeki dönemde otoyolun geçtiği noktalara ciddi eko­nomik hareketlilik getirmesini bekliyoruz. Yol üzerinde yeni alışveriş alanları oluşacaktır, İzmir'in giriş kısmında bu konuda ciddi bir hareketlilik görülmesini bekliyorum."




"İZMİR DAHA ÇOK TALEP GÖRECEK"

Era Gayrimenkul Türkiye Koordinatörü Mustafa Baygan


"Otoyol projesi ile İstanbul'dan yola çıkan biri 3,5 saat sonra İzmir'de olabilecek. Körfezi geçmek 6 dakika sürecek. Artık en değerli hazine olan 'zaman' böylece tasarruflu bir şekilde kullanılmış olacak, iklimi, konumu ve düzenli yerleşimiyle bir­çok vatandaşın göç ettiği kentlerin başında gelen İzmir, otoyol projesi ile daha da çok talep görecek. Körfez Geçiş Köprüsü, Çeşme, Bodrum ve benzeri yerlerin fiyatlarının artmasına da yol açacak."


İşte Osman Gazi Köprüsü'nün fiyatlarını artırdığı bölgeler;







Ekonomist