Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu İznik'i değerlendirdi!
İznik’e bağlı mahalle ve köylerdeki araziler değerleniyor. 427 km’lik Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu, İstanbul-İzmir arasını 3.5 saate indirecek. İşte İznik’e yatırım yapmak için beş neden...
427 km’lik Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu'nun, İstanbul-İzmir arasını 3.5 saate indirmesi öngörülüyor. Bu projeyle İznik'e bağlı mahalle ve köylerde arsa ve araziler değer kazanıyor.
Para Dergisi'nde yer alan habere göre İznik’e yatırım yapmak için beş neden sıralandı. İşte detaylar...
• Ulaşım rahatlığı ile İstanbul’un arka bahçesi olmaya aday: İzmir’i İstanbul’a bağlayacak Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyol Projesi’nin en önemli bölümü oluşturan Osmangazi Köprüsü’nün devreye girmesi ile İstanbul-İznik arası yalnızca bir saate indi. Bu gelişme ile doğal yaşam içinde ‘yerleşim ve turizmin’ yeni adresi İstanbullular için İznik oldu.
• Türkiye’nin beşinci büyük gölüne sahip: Güney Marmara’nın en büyük, Türkiye’nin ise beşinci büyük doğal tatlı su gölü olan İznik Gölü yüzmeden optimiste kadar her türlü su sporu imkanı sunuyor. Bursa Büyükşehir Belediyesi, İznik Gölü’nün turizm potansiyelini değerlendirmek için hızlı bir çalışma yürütüyor. Göl Koruma Kanunu gereğince sanayi yapılanmalarından uzak kalan İznik Gölü sahilleri, yapılacak düzenlemelerle günübirlik veya konaklamalı turizme açılacak. Söz konusu yatırımlar gölü çevreleyen İznik ve Orhangazi ilçelerine de büyük değer katacak.
• Önemli bir kavşağa dönüşüyor: Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu’nun Samanlı Tüneli’nden sonra İznik çıkışından başlayıp, İznik’e kadar uzanan yaklaşık 45 kilometrelik bölüm dört şeritli bölünmüş yola dönüştürüldü. Orhangazi-İznik Kuzey Yolu’nda genişleme çalışmaları başladı. Böylece yol duble yola dönüştürülecek. Adı duble yol olarak dile getirilse de, aslında tam olarak bölünmüş çift yönlü otoyol. Şu anda yaklaşık 18 metre genişliğinde olan İznik yolu, yeni yol ile birlikte 45-50 metreye kadar genişleyecek. Bu yolun amacı, otoyol çıkışından Adapazarı istikametine, Mekece bölgesinden geçen İstanbul-Ankara-Antalya otoyoluna bağlantı sağlamak. Aynı zamanda yine bu bölgeden geçecek olan hızlı tren ile bu bölgenin bağlantısını sağlamak. O bölgelerden İzmir istikametine gidecek olanların bu bölgeden geçecek otoyola bağlanarak daha rahat bir ulaşım olanağı da sağlanmış olacak.
• Bursa Büyükşehir Belediyesi’ne bağlandı: İznik şimdiden büyük bir şantiyeye dönüştü. Tüm ilçeye doğalgaz bağlantısı yapıldı. İlçenin tüm altyapısı yenilendi.
• Dünya miras listesine aday: UNESCO’nun iznik’i dünya miras listesine alması, İznik’in turizm açısından gelişimi için önemli bir kriter.
İSTANBUL’U İzmir’e bağlayacak olan toplam 427 kilometre uzunluğundaki Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu’nun 2019 yılında tamamlanıp devreye alınması planlanıyor. Ancak tamamlanmasına daha iki yıl olan otoyol, geçtiği bölgeleri şimdiden ihya etmeye başladı. Hat üzerinde yer alan, köy ve ilçelerdeki bazı arazilerde üç yıl öncesine oranla 3-4 kata ulaşan değer artışları yaşandı. İşte bu bölgelerden birisi de İznik. Yatırımcıların özellikle İznik köylerine ilgi gösterdiği görülüyor. Yatırımlarda öne çıkan ana özellik göle yakın olması. Ne var ki göle yakın noktalarda büyük parseller hızla azaldığı için sırtta göl manzaralı arsalar el değiştirmeye başladı. Arsaların imarlı olup olmaması da fiyatlara yüzde 20 oranında yansıyor.
Özellikle çevresinde gerçekleştirilen büyük altyapı yatırımları sonucunda İznik, yatırımcıları şimdiden kendisine çekmeyi başardı. Osmangazi Köprüsü ve Orhangazi-Bursa Otoyolu, İznik’in İstanbul ve Kocaeli gibi birçok kent ile arasındaki mesafeyi 1 saate indirdi. Uzun yıllardır tarım kenti olan İznik ve çevresindeki köyler, zeytin başta olmak üzere birçok meyve ve sebze üretimi için çiftlik kurmak isteyenleri kendisine çekiyor. İznik arazi satışı ile birçok noktada ev, villa, yazlık gibi gayrimenkul yatırımı yapmak isteyenler için de oldukça fazla alternatif sunuyor. Tüm bu çeşitlilik ve yeni yatırımlar ile birlikte İznik emlak sektörü büyümeye devam ederken Türkiye’nin en güzel kentleri arasında yer alan İznik yeni bir yaşam sürmek isteyenler için de yeni fırsatlar sunuyor.
Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu projesinin geçiş istikametinde yer alan İznik’e bağlı olan toplam 43 köy ve mahalledeki arazi fiyatlarını araştırdık…
EN BÜYÜK YATIRIMLARDAN BİRİ
Başlangıçta 377 km otoyol ve 44 km bağlantı yolu olmak üzere toplam 421 km olması planlanan Osmangazi Köprüsü’nü de içeren Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu, güzergah boyunca karşılaşılan zemin sorunları nedeniyle 384 km otoyol ve 43 km bağlantı yolu olmak üzere toplam 427 km olarak revize edilmişti. Proje, Türkiye’nin ulaştırma alanındaki en büyük yatırımlarından biri olarak dikkat çekiyor. Bugüne kadar kamulaştırmalar dahil 12 milyar 911 milyon TL yatırım yapılan projenin toplam maliyetinin 30 milyar TL’yi bulması bekleniyor.
ihalesi 9 Nisan 2009’da yapılan Gebze-Orhangazi-Izmir Otoyolu, (Osman Gazi Köprüsü ve bağlantı yollan dahil) yap işlet devret v(YİD) modeli ile Nurol-Özaltın-Makyol-Astaldi-Yük-sel-Göçay Ortak Girişimi tarafından kurulan Otoyol A.Ş. tarafından yürütülüyor. Projenin 2019 yılında tamamlanması öngörülüyor. Proje kapsamında yer alan Osman Gazi Köprüsü’nün inşaatı Fatih Sultan Mehmet ve Haliç köprülerini de inşa eden, Japon IHI firması tarafından gerçekleştirildi.
NERELERDEN GEÇİYOR?
Gebze-Orhangazi-Izmir Otoyolu Projesi, Gebze’den başlayıp, Dilovası ile Hersek Burnu arasında yer alan İzmit Körfezi’ni uzunluğu 2.682 metre olan asma köprü ve her iki taraftaki viyadüklerle geçerek, Yalova’ya bağlı Altmova ilçesinin Hersek Köyü üzerinden, Çavuş-çifliği Köyü’nün yakınında D-575 no’lu Karayolu üzerindeki kavşağa bağlanıyor. Bu kavşaktan sonra yeni otoyol, sırasıyla Altmova’ya bağlı Havuzdere Köyü ile Tavşanlı beldesini, Çiftlikköy ilçesine bağlı Kabaklı, Kılmç ve Laledere köylerini takip ediyor. Otoyol, Orhangazi ve Gemlik yakınlarından devam edip Ovaakça kavşağı ile Bursa çevre yoluna bağlanıyor. Otoyol, mevcut Bursa çevre yolundan sonra Bursa-Karacabey ayrımı kavşağından yeniden başlayıp, Susurluk’un kuzeyinden geçerek Balıkesir’e ulaşacak. Devamında Balıkesir’in batısından güneye yönelen otoyol, Savaştepe, Soma, Kırkağaç ilçelerinin yakınlarından geçerek, Manisa’nın Turgutlu ilçesi yakınlarında batıya yönelecek. Îzmir-Uşak Devlet Yolu’na paralel olarak ilerleyecek olan otoyol, nihayetinde İzmir Çevreyo-lu üzerindeki Anadolu Lisesi Kavşağı’na bağlanacak.
OTOYOL ÜZERİNDE 20 VİYADÜK VAR
Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu’nun Gebze-Bursa kesiminde 12 adet, Bursa-Balıkesir-Kırkağaç-Manisa kesiminde altı adet, Kemalpaşa-îzmir kesiminde ise iki adet olmak üzere toplam 20 viyadük yer alıyor. Gebze-Bursa arasındaki yedi viyadük tamanjlanırken, 13 viyadükte ise çalışmalar sürüyor.
Otoyol üzerinde ise üç büyük tünel bulunurken, 7 bin 180 metre uzunluğundaki Orhangazi Tüneli’nin elektromekanik işleri tamamlandı. 2 bin 500 metre uzunluğundaki Selçukgazi Tüneli’nin yüzde 95’i a tamamlanmış durumda. 3 bin 210 metre uzunluğundaki Belkahve Tüneli’nde ise elektrik, elektronik ve elektromekanik çalışmaları devam ediyor.
İSTANBUL-İZMİR140 KM KISALACAK
Otoyolun İzmir-Turgutlu-Kemalpaşa arasındaki 6.5 kilometrelik yol ise tamamlanarak trafiğe açılmış durumda. Otoyol projesi tamamlandığında Îstanbul-İzmir arası 140 km kısalacak ve 8-10 saat süren ulaşım süresi de 3.5-4 saate inecek. İstanbul-Bursa ulaşımı ise 2.5-3 saatten bir saate inecek. Şu anda mevcut yolu kullanarak Körfez’i otomobille 1 saat 20 dakikada, feribot ile 45 dakikada geçmek mümkün. Osmangazi Köprüsü ile bu süre altı dakikaya indi.
Gebze-Orhangazi-Bursa-Balıkesir-İzmir Otoyolu’nun tamamlanmasıyla Edirne-Kınalı-İstanbul-Ankara Otoyolu, İzmir-Aydın Otoyolu ile birleştirilip Marmara Bölgesi, Ege Bölgesi’ne otoyol ağıyla bağlanıp bir ring hat oluşturulacak. Proje sayesinde, Anadolu’ya açılan Gebze-İzmit aksının trafik yükünün yüzde 30 oranında azalması bekleniyor.
İLK BÖLÜMÜ HİZMETE GİRDİ
Toplam üç fazda planlanan projenin ilk fazı, açılışı yapılan ve içerisinde Osman Gazi Köprüsü’nün yer aldığı Gebze-Altınova-Gemlik bağlantısı ile ikinci fazı olan Bursa Otoyolu bağlantısı geçtiğimiz mart ayında devreye girdi. Üçüncü fazı olan Bursa-Izmir arasının ise 2019 sonunda tamamlanması planlanıyor.
Gebze-Orhangazi-Bursa-Balıkesir-îzmir Otoyolu istikametinde yer alan bölgelerdeki arazilerde ciddi fiyat artışları yaşandı. Bu fiyat artışlarındaki en büyük beklenti, Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu’nun Türkiye’nin nüfus yoğunluğu açısından en üst sıralarda yer alan iki şehrini, yine en yüksek nüfus yoğunluğuna sahip bölgelerden geçerek bağlaması. Ayrıca, otoyol projesinin geçtiği bölgede tarla sahiplerinde, otoyolun tamamlanması sonrasında yüksek sirkülasyon ve pazarlara yakınlığın endüstriyel olarak değerlendirilmesi amacıyla yeni imar planlarının yapılacağı konusunda bir beklenti olması.
İznik merkeze bağlı mahalleler ile İznik Gölü’ne yakın olan köyler, arazi değeri açısından bir adım öne çıkıyor. Örneğin, İznik Gölü’ne hakim bir mahalle olan Selçuk ve çevresinde 2014 yılında metrekaresi 250-350 TL aralığında satılan tarla vasıflı arazilerin bugünkü fiyatı 500 ile 1.300 TL sınırına dayanmış durumda. Yine arazi açısından değerlenen mahallelerden bir diğeri de Mustafakemalpaşa. Mahallede üç yıl öncesine kadar metrekaresine 300 ile 450 TL istenen arazilerin bu günkü değeri 800 ile 1.000 TL’ye kadar çıkmış durumda.
İZNİK’TE NEREDEN ARSA ALINIR?
İznik’te göl manzaralı ve İstanbullu ailelerin nitelikli konut yapımına başladığı Yenişerefiye, Çamoluk, Şerefiye, Nüshetiye, Derbent ve Aydınlar yatırım açısından cazip köyler olarak ön plana çıkıyor.
Yine İznik merkeze 20-25 kilometre mesafede Hacıosman, Candarlı, Kutluca, Kırıntı ve Elmalı köyleri de yatırım açısından cazip köyler arasında gösteriliyor. Bunun birkaç farklı nedeni var. Bu köyler aynı zamanda Gölcük’e 30, Osmangazi Köprüsü’nün ilk çıkışı Semetler’e 25 kilometre mesafede yer alıyor. İstanbul yönünden gelirken İznik’in içerisine gelmeden daha kısa zamanda bu köylere ulaşmak mümkün. Bu köylerin olduğu bölge, çok geniş bir alana yayıldığından bölgede doğa ve kış turizmine yönelik projeler geliştirmek mümkün. Ayrıca doğal kaynak sularına sahip olan bölge, bu özelliği sayesinde özellikle Arap yatırımcıların ilgisini çekiyor.
EN ÖNEMLİ KAVŞAK GEBZE
Kocaeli’nin bir ilçesi olmasına rağmen İstanbul’la birleşmeş olan Gebze’nin, 30 Haziran 2016 tarihinde hizmete açılan Orhangazi Köprüsü ve devamında inşa edilmekte olan Gebze-Orhanga-zi-İzmir Otoyolu Projesi ile bir anda yıldızı daha da parladı. Bunun yanında Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün bağlantı yollarının da bölgeden geçmesi, İstanbul ile İzmir arasındaki yolun en önemli kavşağına Gebze’yi oturttu. Kısaca ulusal ve uluslararası ölçekteki ulaşım ağlarının tam merkezinde olması, Gebze’nin stratejik konumunu bir kat daha artırdı.
Gebze, sadece karayolu ulaşımda değil demiryolu ulaşımında da önemli bir merkez olarak konumlanıyor. Bölgeden geçen yüksek hızlı tren hattının yanı sıra, Marmaray’m da Gebze’ye kadar uzatılması planlanıyor.
SUSURLUK’A TALEP YÜKSEK
Yalova ve Bursa ile kıyaslayınca Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu’nun çok daha düşük oranlarda fiyatlandığı bir il de Balıkesir oldu. Otoyol inşaatının daha düşük seviyelerde olması nedeni ile Balıkesir ve çevresindeki gayrimenkullerin değer artışı diğer illere göre kısıtlı oranlarda yaşanıyor. Balıkesir ilinde özellikle Susurluk ve çevresi en çok talep edilen bölge olarak ön plana çıkıyor. İzmir-İstanbul Otoyolu’nda çalışmalarının sürdüğü Bornova viyadüğü ve Kemalpaşa Bağlantı Yolu bölgesindeki Pınarbaşı, Doğanlar ve Yunus Emre mahalleleri mevkilerinde gayrimenkul fiyatlarında yüzde 25 oranında arttı. Ancak projenin tamamlanması sonrasında fiyatların daha da artması bekleniyor.
Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu’nun Manisa ayağının Şehzadeler, Soma, Kırkağaç ve Turgutlu ilçelerinin yakınlarından geçmesi nedeniyle bu bölgelerde arsa ve arazi fiyatlarında önemli oranlarda artış bekleniyor. Soma-Kırkağaç bölgesinde tarla vasıflı arazilerin metrekare satış fiyatları son iki yılda ortalama iki kat arttı.
Göle yakın bölgeler daha fazla değerlendi
Osmangazi Köprüsü’nden çıkıldığında Bursa Otoyolu istikametinde yer alan İznik ve çevresindeki köyler, son dönemde özellikle İstanbul dan arazi yatırımcılarını kendisine çekiyor. İznik Gölü’nün kıyısında yer alan mahalle ve köyler ile yamaçlarda yer alan köylerdeki araziler oldukça değerlendi. Merkeze yakın köylerdeki tarla vasıflı arazilerde yüzde 25 yapılaşma hakkı bulunuyor. O nedenle bu araziler oldukça değerlendi. İmar plan çalışmalarının tamamlanması ile arsa arazi fiyatları 2-3 kat daha da değerlenecektir.
Yatırımcılara tarla halindeki bölgelerden 1/25 binlik planlarda konut ya da sanayi alanında kalan arazilere yatırım yapmalarını tavsiye ediyoruz.
Hakan Erilkun/TGM Trend Gayrimenkul Genel Müdürü
Büyük parseller azalıyor
Osmangazi Köprüsü ve ona bağlanan otoyollar öncelikle İznik’e büyük değer kattı. İznik Gölü’ne yakın noktalarda büyük parseller azaldığı için sırtta göl manzaralı arsalar hızla el değiştiriyor. Arsaların imarlı olup olmaması da fiyatlara yüzde 20 oranında yansıyor.
Her zaman toprağa yatırım en karlı yatırımdır. Bu bölgede en hızlı gelişen, gerek oturum gerekse yatırım anlamında en karlı şey arazi alimidir. Ancak yatırımın çok dikkatli ve hızlı yapılması gerekir. Zira gol manzaralı sırtlarda ancak belli kesimlerde arsa arazı kaldı. Dolayısıyla bölgedeki değerler oturduktan sonra kar oranı eskisi kadar cazip olmayacaktır. Bu nedenle küçük montanlı da olsa bu bölgede yatırmn yapmanın tam zamanı. Arsa arazi yatırımı uzmanlık gerektiren ve bölgedeki spekülasyondan oturu de çok sağlam yapılması gereken yatırımlardır. Bu nedenle uzman eliyle hareket etmekte büyük fayda var.