Teknoloji

Geleceğin pazarlama trendi: Sanal ve artırılmış gerçeklik!

Sanal ve artırılmış gerçeklik gözlükleriyle yapılan marketing faaliyetleri her geçen gün artıyor. Kısa süre içerisinde kalmayı düşündüğümüz otel odasını bu gözlüklerle oradaymış gibi görebilecek, hatta eşyalara dokunabileceğiz!Dünyayı hızlı şekilde etkisi altına alan ve perakende, moda, turizm, otomotiv gibi birçok iş kolunu yakından etkileyecek olan ‘sanal gerçeklik ve artırılmış gerçeklik’ gözlükleri de bu ürünlerden biri

Son 10 yılda sosyal medya kullanımının da artması ile trilyon dolarlık teknoloji şirketleri, Ar-Ge bölümlerine milyarlarca dolarlık kaynak aktarıyor ve yeni ürünleri hızla piyasaya sürüyor. Dünyayı hızlı şekilde etkisi altına alan ve perakende, moda, turizm, otomotiv gibi birçok iş kolunu yakından etkileyecek olan ‘sanal gerçeklik ve artırılmış gerçeklik’ gözlükleri de bu ürünlerden biri. Bu gözlükler, artık Google, Apple, Sony, META, Samsung, TCL, gibi teknoloji devlerinin yanında BMW, Honda, Skoda, Toyota gibi otomotiv üreticileri tarafından kullanılıyor.

Sanal ve artırılmış gerçeklik gözlüklerin fiyatları 150 dolardan başlayarak 2.000 doların üzerine kadar çıkıyor.

Digital Exchange’in CEO’su Emrah Pamuk, “Marketing alanı da kendi gözlüklerini üreterek geleceğekte bu artırılmış ve sanal gözlüklerle yerini alacak. Bunu yapmayı başaranlar büyürken, klasik yöntemlerde kalanlar ise rakiplerinin gerisinde kalacak” dedi.

MARKETİNG SEKTÖRÜ DEĞİŞECEK

Metaverse’ün yaygınlaşmasıyla birlikte sanal gerçeklik (VR) ve artırılmış gerçeklik (AR) gözlüklerinin kullanımının yaygınlaşacağını belirten Digital Exchange teknoloji ekibi şu bilgileri verdi: “Metaverse’de mağazası bulunan perakende şirketleri, finans kuruluşları ve eğitim ile eğlence sektörü, marketing faaliyetlerini bu platformdan yapacak. Metaverse ile marketing sektöründe önemli değişiklikler yaşanacak. Ürünler izleyene canlıymış gibi görünecek. Yeni gözlük teknolojilerine ek olarak elpen teknolojisiyle dokunma hissi yaratılacak. Kozmetik ve hazır giyim sektörü, Influencer’lara Metaverse defileleri organize edecek. Konaklama ve turizm sektöründe oda kalitesi, sahil-kumsal özellikleri, yemekler ve içecekler, dinlenme-eğlenme alanları sanal gerçeklik ve artırılmış gerçeklik gözlükleri ile oradaymış gibi incelenebilecek.

 


 

YOUTUBE ÖNEM KAZANACAK

Digital Exchange’in CEO’su Emrah Pamuk, sanal ve artırılmış gerçeklik gözlükleriyle izlemeye uygun YouTube içeriklerinin değerli olacağını belirterek, “YouTube üzerinde ciddiyetle durulmalı. Burada markalar adına önemli bir alan bulunuyor. YouTube’a bu gözlüklerin sahiplerinin izleyebileceği içerikler, ürün tanıtımları koymak, markaların bilinirliklerini artırır, ilgili hedef kitleyi kendisine çeker ve satışlara da önemli katkı verir” dedi.