Ekonomi

Gider ayak duyurusu yapıldı! Netflix 3.0 geliyor

Netflix'in kurucu ortağı ve şirketin 25 yıllık tarihi boyunca CEO'su Reed Hastings, Perşembe günü sahneden çekileceğini duyurdu. Önce Gişe Rekortmeni'ni öldüren ve ardından kablolu TV'nin yavaş yavaş kan kaybetmesine neden olan şirket için bir dönemin sonu olacak.Netflix bir zamanlar akış alanında tek başınaydı, ancak 2023'ün başında Disney+ ve HBO Max gibi yayıncılar ve TikTok ve YouTube gibi video platformlarının işgal ettiği karmaşık bir manzarayla karşı karşıya

Bu, belki de uzun zaman önce gelen bir son. Netflix bir zamanlar akış alanında tek başınaydı, ancak 2023'ün başında Disney+ ve HBO Max gibi yayıncılar ve TikTok ve YouTube gibi video platformlarının işgal ettiği karmaşık bir manzarayla karşı karşıya. Stranger Things ve  Wednesday gibi göze çarpan orijinal hitleriyle selamlanan  Netflix'in görünüşte bitmeyen orijinal içerik akışı da son yıllarda kaliteden çok niceliği vurguladığı için eleştirildi. Artan rekabet ve işaretlenen içeriğin bu birleşimi, şirketin büyümesini yavaşlatan çalkantılı bir 2022'ye yol açtı. 

Ancak Hasting'in ayrılması, Netflix'in abonelerini ve stok değerini hızla kaybettiği bir yıl öncesine göre hala daha iyi durumda olduğunu gösterebilir. Akış devi, müşterilerin reklam izlemeyi kabul etmeleri halinde Netflix içeriği akışı  için daha az ödeyebilecekleri yeni bir teklif geliştirdikten sonra Kasım ayında ani bir dönüş yaptı .
 Halihazırda Hasting'in eş CEO'su olan Ted Sarandos'a şimdi eş CEO olarak Netflix'in baş ürün ve operasyon sorumlusu Greg Peters katılacak. Netflix'in yeni bir yinelemeye geçişini denetleyecekler: Postayla gönderilen DVD'ler Netflix 1.0 ve Akış 2.0 ise, kesintisiz akış fenomenini bozan reklam destekli Netflix, Netflix'in üçüncü perdesi olabilir. 

Omdia'da bir TV, video ve reklam analisti olan Tony Gunnarsson, reklam abonelikleri hakkında "Bu, Netflix için büyük ölçüde dönüştürücü bir değişiklik" diyor. “Reklam almaya başladığınızda, bunu bir yan iş olarak alamazsınız. Başka bir modeli tamamlayan bir şey olamaz. Çok hızlı bir şekilde işleri yapmanın baskın yolu haline geliyor.”

Hastings  daha önce ve  defalarca Netflix'e reklam getirme fikrini reddetmişti. Hulu, uzun süredir reklamlı akış sunuyor ve Disney+, Aralık ayında reklam destekli bir seçenek sundu (Disney aynı zamanda Hulu'nun çoğunluk sahibidir). 2019 itibariyle,  Hulu izleyicilerinin yüzde 70'i reklamsız aboneliğin tüm maliyetini ödemek yerine reklam görüyordu. Ve TikTok ve YouTube hayranları zaten bir reklam yağmuruna alışmış durumda. 
Birkaç yıl aradan sonra, reklamverenler kişiselleştirilmiş eğlencenize geri döndüler ve görünüşe göre orada kalacaklar.

Netflix'in reklamlı  hizmeti, Kuzey Amerika, Avrupa, Asya ve Güney Amerika'yı kapsayan bir düzine ülkede mevcuttur. 2022 yılını 231 milyon abone ile kapatan şirket, 32 milyar dolar ciro elde etti. Perşembe günü hissedarlara yazdığı bir  mektupta , şimdiye kadar çok az müşterinin reklamsız aboneliklerden reklamlı aboneliklere geçtiğini ve bunun yerine, daha düşük bir fiyata yeni teklifin "kademeli üyelik büyümesine" 
yol açtığını söyledi. Yılı beklenenden daha iyi bir büyüme ile tamamladı ve yine de, hesapları başka hanelerden kullanıcıları bir ücret karşılığında ekleyebilecekleri ücretli bir paylaşım seçeneğini kullanmaya zorlayarak şifre paylaşımını azaltmayı planlıyor. 

Omdia'da medya ve eğlence analisti olan Sarah Henschel, "Netflix artık çok daha olgun bir iş haline geldi" diyor. "Abone artışına daha az, gelir artışına daha çok odaklanmaya başlıyorlar. Bazı abonelerini kaybettikleri, ancak sonuçta gelirlerinde daha fazla artış yaptıkları bir değiş tokuş haline gelmeleri gerekebilir.” 

Hastings  mektubunda , dizginleri bırakan kurucular için yaygın bir hareket olan icra başkanı olarak kalacağını söyledi. Ardıllık planının geçtiğimiz yıllarda tartışıldığını ve bunun onu 2020'de CEO rolünü paylaşmaya yönelttiğini belirtti. belki de yeni bir sezona giriyor