Gizia'dan Abdi İpekçi Caddesi'ne yeni mağaza!
GIZIA’NIN patronu İsmail Kutlu yaptığı açıklamada, Abdi İpekçi Caddesi'nde yeni bir mağaza açtıklarını söyledi.
GIZIA’NIN patronu İsmail Kutlu, hazır giyim sektörüne Kapalıçarşı'da adım atmış bir iş insanı. Tekstil sektörüne 1935'te manifaturacı olarak başlayan bir aileden geliyor. Para'da yer alan habere göre, ismini Mısır piramitlerinin bulunduğu şehirden alan Gizia’yı 2005'te kurdu. Şu anda 15'i yurtdışında olmak üzere 45 mağazası var. Son dönemde Türkiye'nin hazır giyim tasarımcılarını aynı çatı altında topladığı ikinci bir girişimiyle dikkat çekiyor. Gizia Gate isimli bu mağazada birçok ünlü tasarimcinin yanı sıra genç tasarımcıların ürünleri de müşterilerin beğenisine sunuluyor. Bu yeni girişimini yurtdışına da taşima planları yapıyor. Ayrıca pandemi döneminin sona ermemesine rağmen bugünlerde yeni bir yatırım planı da yapıyor. Yaklaşık 40 milyon TL'lik bir yatırımla yeni bir üretim tesisi daha kurmayı planladıklarını belirten Kutlu, bunun için Atatürk Havalimanı civarında uygun bir yer arıyor. Firma, bu yatırımın hayata geçmesi durumunda 200 kişiyi daha işe alacak. Aynı zamanda Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkan Yardımcısı olan İsmail Kutlu Gizia'nın yeni planlarını ve sektördeki gelişmeleri anlattı.
Mağazacılık yatırımlarında nasıl bir yol izliyorsunuz?
Biz kimseyle yarışmıyoruz. Bizim için lokasyon olmazsa olmaz bir kural. Yılda 10 tane mağaza açacağımıza iki tane açıyoruz. Daha çok yerde küçük metrekarelerde açmak yerine, daha az yerde ama daha büyük metrekarelerde mağazalar açıyoruz. Böylece maliyeti düşürüyoruz. Örneğin, Antalya Belek bölgesinde çeşitli otellerin içinde küçük mağazalarımız vardı, onları kapattık. Aynı lokasyonda bin 700 metrekarelik bir mağaza açtık. Metrekaremizi 2019'da yüzde 30 büyüttük. İç piyasada 30 civarında mağazamız var ama metrekarelerimiz büyük. En son açtığımız Emaar AVM'deki mağazamız 3 bin metrekare. Abdi İpekçi Caddesi'nde yeni bir mağaza açıyoruz, o da bin 600 metrekare olacak. Yurtdışında ise sekiz ülkede 15 franchising mağazamız var. İtalya, Fransa, İngiltere gibi ülkelerde kendimiz mağaza açacağız.
Neden büyük metrekare mağazalar açıyorsunuz?
Ürün gamımız büyük metrekare mağaza olmasını gerektiriyor. Çok zengin olan koleksiyonumuzu göstermemiz gerekiyor. Hem ürün çeşidimiz fazla hem de hacimli ürünlerimiz var. Büyük metrekare bir mağazada müşteriyi mağaza içinde tutma avantajımız daha çok. Ürünlerimizin katma değeri çok yüksek. Mağazalarımızda perakende fiyatı bin TL'nin altında ürün yok. Türkiye’de en yüksek katma değere sahip firmalar içinde ilk üçteyiz. Türk firması olarak belki de ilk sıradayız. Bu ürünlerin anlaşılabilmesi için müşterinin mağazanın içinde zaman geçirmesi gerekiyor. Bu zamanı yaratmak için de büyük mağazanın olması lazım.
Yeni yatırımınız hakkında bilgi verir misiniz?
Bu yatırımı İstanbul’da düşünüyoruz. Çünkü katma değerli üretim yaptığımız için kafiliye elemanı ancak burada bulabiliriz. Uzağa gitmek gibi bir lüksümüz yok, çünkü anlık ürün yetiştirmek zorunda kalıyoruz. Şu anki üretimimiz daha çok butik bir üretim. Ancak yeni kuracağımız fabrika daha büyük olacak. Şu anda 500 kişiye istihdam sağlıyoruz. Bunun yarısı üretimde çalışıyor. Yeni kuracağımız fabrikaya en az 200 kişi daha alacağız. Yatırım tutarı 40 milyon TL’yi bulur. Bu yatırım için Atatürk Havalimanı hattı üzerinde yer arıyoruz. O civarda araştırmalarımızı sürdürüyoruz.