Sektörel

Gloria Jeans Türkiye'nin doğusunda fabrika kuracak!

DNC Gıda, Gloria Jeans Coffees ile 45 şubeye ulaştı.Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Dinçerler, Türkiye'nin doğusuna bir kahve işleme fabrikası kurup, buradan dünyaya ihracat yapmak istediklerini belirtti

2012 yılı haziranında Gloria Jean's Coffees'nin Türkiye Master Franchise hakkını satın alan Grup DNC Gıda, 17 günde bir mağaza açarak bugün 45 şubeye ulaştı. 2014'ün en hızlı gelişen yatırımcısı olarak Gloria Jean's Coffees International'dan ödül aldıklarını belirten Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Dinçerler, "Markanın Amerika, Çin ve Avustralya'dan sonra en fazla önem verdiği 4'üncü ülke Türkiye. Bu yüzden Ortadoğu, Rusya ve Avrupa'da daha rahat büyüyebilmek için, Türkiye'nin doğusuna bir kahve işleme fabrikası kurup, buradan ihraç etmek istiyorlar" dedi. Yeni yatırımları, fabrika girişimi ve ekonomiye ilişkin görüşlerini almak üzere Mehmet Dinçerler ile bir araya geldik... 


 Bir Avustralya markası olans Gloria Jean's Coffees kendi ülkesinde bir perakende devine satıldı. Türkiye ile ilişkileri şimdi ne durumda? Avustralya'da, Australia's Retail Food isimli bir gruba satıldı, bunların 12'nci markası oldu. Amerika, Malezya, Avustralya, o çevrede yoğunlar. Avustralya'nın gıdada en büyüğü, gıda pazarının yaklaşık yüzde 15'ine sahipler. 'Bizim için Avustralya, Amerika, Çin ve Türkiye en iyi pazarımız, Türkiye'ye diğer markalarımızı da sokmak istiyoruz, buraya yatırım yapmak istiyoruz' dediler. Bizim de kafamızda projeler var, ikimizin de projeleri neredeyse aynı. Ortadoğu'da çok yoğunlar, Türkiye'ye de çok fazla önem veriyorlar, hatta Türkiye'ye hem Gloria Jeans olarak hem de başka markalarıyla yatırım yapmak istiyorlar. Onlar da özellikle son 10 yıldır çok hızlı büyümenin farkında. Kahve 2.5 ayda geliyor, bir ayda gümrükten çıkıyor, maliyeti ikiyeüçe katlanıyor. Türkiye'de bir kahve fabrikası kurmayı teklif ettiler. Bende, 'Türkiye'de teşvik var. Hatta her bölgeye göre teşvik artıyor' dedim. 'O zaman bizim böyle bir düşüncemiz var, bunu ilerletelim, gelip burada yeşil olarak kahveyi alarak, burada üretim merkezi kuralım, buradan Avrupa'ya, Ortadoğu'ya, yakın çevredeki her yere Türkiye'den ihraç yapalım, ortak olur musunuz' dediler. Hemen yapalım dedik, çalışmalar sürüyor. 


 Nerede düşünüyorsunuz? 

Teşvik neredeyse orada düşünüyoruz. Urfa'dan sonra yukarı doğru Elazığ'dan sonra yaklaşık 12 şehir var, en iyi yer oralar, İstanbul'a doğru yavaş yavaş azalıyor. Altıncı olmaz da, beşinci dereceden teşvik olur, ya Anadolu ya da Doğu ve Güneydoğu'da olacak. Bunun çalışmaları içindeyiz. 


 Gloria Jean's Coffees'in Türkiye hikayesi biraz farklı. Öncelikle bize bunu anlatır mısınız? 

Gloria Jean's Coffees ile yollarımız, yeni yatırımlar yapma arayışında olduğumuz bir dönemde kesişti. Ortadoğu ve Balkanlar'da gıda üzerine bazı yatırımlar üzerine çalışıyorduk. Gıdada faaliyet gösterdiğimiz için bu arayışlarımız da gıda üzerineydi. Birkaç tane büyük firma ile bazı ülkeler için görüşmeye başladık. Gloria Jean's Coffees ile de Balkanlar için müzakere ediyorduk. Bizi tercih ettiler. Özellikle 2015 bizim için verimli oldu, 2 ayda 12 şube açtık. 2014'ün en hızlı gelişen yatırımcısı olarak Gloria Jean's Coffees International'dan ödül aldık. 


 Yıl sonuna kadar kaç mağaza hedefliyorsunuz? 

İkinci yarıda 10 mağaza daha açacağız. 2016 yılında 20-25 mağaza daha açmayı planlıyoruz. Ekonomik göstergeler iyi olduğu sürece yatırımı sürdüreceğiz.



DİYARBAKIR PAZARINA İLK GİREN BİZ OLDUK


 Hangi şehirlerde şubeleriniz var? 

19'u İstanbul'da, 7'si Antalya'da, 6'sı Bursa'da, 2'si Ankara'da, 2'si Adana'da ve kalanları da Samsun, Konya, Diyarbakır, Elazığ, Erzurum, Muğla Marmaris, Sakarya, İzmir, olmak üzere 13 ilde toplam 44 mağazamız var. 52 şubemiz olacak. En son üç gün önce Diyarbakır'da ikinci şubemizi açtık. Önümüzde iki tane İstanbul, bir Kayseri, bir Konya, bir tane Malatya var. Diyarbakır'a, ilk giren biziz. Antep'te, Adana'da, Erzincan'da, Elazığ'da varız, Kıbrıs'ta altı tane şube var. Orada ortaklarımız var, 45 şubenin içine Kıbrıs'takiler dahil değil. 


 Pazar payınız nedir? 

Perakendede pazar payımız yüzde 15 civarında ve bu artarak büyüyor. Türkiye sıralamasında çikolata grubuna kayan kahve markalarını saymazsak ilk üç içinde yer alıyoruz. 



GLORİA RAİNFOREST'İN DESTEKÇİSİ


Son yıllarda tüketiciler, tükettikleri ürünlerin hangi koşullarda üretildiği, üretilirken doğaya zarar verilip verilmediği ya da üreticinin kazançlı olup olmadığı konusunda bilgi veren ürün sertifikalarına karşı hassasiyet gösterme eğiliminde. Bu sertifikalardan en çok bilinenler ise Fair Trade ve Rainforest Alliance. Fair Trade sertifikası, özellikle küçük üreticilerin adaletli şekilde kazanç elde ettiğini, bunun yanında üretimde çalışan işçilerin sosyal haklarına sahip olduğunu simgeliyor. Rainforest Alliance sertifikası ise, ürün üretilirken özellikle doğal yaşamın korunduğunu ve insanlar için uzun ve sağlıklı bir yaşam sağlanmaya çalışıldığını, üretimde çalışanlar ve onların aileleri için yeterli gıda, eğitim ve sağlık hizmetlerinin sağlandığını ve güvenli çalışma koşullarının var olduğunu gösteriyor. Gloria Jean's Coffees dünya çapındaki mağazaları için Rainforest Alliance Serifikalı kahve tedariği ile Rainforest Alliance'ı destekliyor. 


 Mönünüzde kaç çeşit kahve var? Kahve haricinde hangi ürünleri sunuyorsunuz? 

Sıcak ve soğuk olmak üzere 50 çeşidin üstünde kahveyi Gloria Jean's Coffees'lerde bulabilirsiniz. Kahve haricinde çikolata, cheesecake, patisserie ürünleri ve organik ekmeklerden sandviç çeşitlerimiz var. Hem içecek hem de yiyecek olarak glütensiz gıdaları da müşterilerimize sunuyoruz. Vegan ve organik ürünlerimizle, menümüz herkese hitap ediyor. Vegan ürünlere başladık. Kesinlikle hiçbir hayvan ürünü barındırmayan hem gıdada hem kahvede. Türkiye'de çok vegan insan var, bunun için bize teşekkür mail'i atanlar çok oldu.


Dünya