Perakende

Göçmen börekçisi yurt dışı atağında!

İlker Can Dönmez ve Tanju Taner Dönmezin 2004'te kurduğu ve 14 yılda 12 şehirde 82 şubeye ulaşan Göçmen Börekçisi, yurt dışı atağında..

İlker Can Dönmez ve Tanju Taner Dönmezin 2004'te kurduğu Göçmen Börekçisi, 14 yılda 12 şehirde 82 şubeye ulaştı. Eylül sonunda bu sayıyı 14 şehirde 84 şubeye çıkarmaya hazırlanan şirket, yurtdışı hedeflerini de büyüttü. Kasım itibarıyla Girne'de ve ABD'de şube açacak olan Göçmen Börekçisi, 2018 sonuna kadar şube sayısını 95'e, 24 milyon TL olan cirosunu 35 milyon TLlye taşımayı hedefliyor. Beş yıllık ajandada ise 10 ülkede 200den fazla mağazaya ulaşmak var.

Kobi Girişim Dergisi'nde yer alan habere göre, 2004’te İlker Can Dönmez ve Tanju Taner Dönmez kardeşler tarafından Kocaeli’nin Körfez ilçesinde 150 metrekarelik küçük bir dükkânda kurulan Göçmen Börekçisi, 14 yılda hızlı büyümesiyle bir başarı öyküsü yarattı. Şirket bugün, Kocaeli’de 3 bin 900 metrekaresi kapalı alan olmak üzere toplam 5 bin 500 metrekarelik bir yerleşkede, 200 kişilik üretim ekibi ve günlük ortalama 7 bin ile 10 bin kilogram üretim hacmiyle faaliyetlerine devam ediyor.

Türkiye’nin en hızlı büyüyen ilk 100 şirketi sıralamasında 2015’te 36’ncı, 2016’da 20’nci olan Göçmen Börekçisi, franchise ile büyüme hızını her geçen yıl daha da artıyor.

Türkiye genelinde Kocaeli, İstanbul, Bursa, İzmir, Ankara, Çanakkale, Tekirdağ, Bolu,

Denizli, Düzce, Sakarya, Antalya, Karabük, Aydın, Muğla olmak üzere 12 şehirde 82 aktif ca-fe-restoranı olan Göçmen Börekçisi, eylül sonu itibarıyla bu sayıyı 84’e çıkaracak. İki yeni şubenin Eskişehir’de ve Çankırı’da açılacağını söyleyen Göçmen Börekçisi Yönetim Kurulu Başkanı İlker Can Dönmez, böylece yurti-çinde bulundukları şehir sayısını da 14’e taşıyacaklarını kaydediyor.

KKTC ve ABD'de şube açıyor

Göçmen Börekçisi, Türkiye’ye ek olarak yurtdışına yönelik çalışmalarını da hızla artırarak büyütüyor. İlker Can Dönmez, “Kasım 2018 itibarıyla KKTC Girne’de yerimizi alacağız” diyor. Ayrıca ABD’de master franchise verdiklerini ve VVashington DC’de ilk franchise noktasını kısa süre içinde hizmete açacaklarını aktaran Dönmez, gerekli izin ve ruhsatlandırma işlemlerinin tamamlandığını, şubenin de yapım aşamasında olduğu bilgisini aktarıyor, iieriki dönemde ABD’deki şube sayısını artırmak da hedefler arasında yer alıyor. “Yurtdışından gelen yoğun talepler doğrultusunda Avrupa’daki büyüme stratejimizi de devreye aldık” diyen İlker Can Dönmez, İngiltere ve Almanya için franchise görüşmelerinin sürdüğüne dikkat çekiyor. 2018 sonuna kadar yurtiçinde ve yurt-dışında toplamda 95 şubeye ulaşmayı hedeflediklerini kaydeden Dönmez, gelecek beş yıllık süreçte ise yurtiçi ve yurtdışı mağaza sayısını hızla arttırarak 10 ülkede 200’den fazla mağazaya ulaşmayı planladıklarım da dile getiriyor.

“Hedeflerimizi tutturacağız”

2017 yılında 24 milyon TL ciro elde eden Göçmen Börekçisi, 2018 yılsonunda 34-35 milyon TL ciroya ulaşmayı hedefliyor. 2018’in ilk üç çeyrek döneminde hedeflerinin tuttuğuna dikkat çeken Göçmen Börekçisi Genel Müdürü Tanju Taner Dönmez, döviz kurundaki belirsizliğine rağmen ihracat tarafında da planları dâhilinde ilerleme kaydedeceklerini öngörüyor. Tanju Taner Dönmez, iç piyasadaki dalgalanmalardan az etkilenmek için ihracatı daha da artırmayı hedeflediklerinden bahsediyor, Bu amaçla oluşturdukları ’Tegtat’ markası aracılığıyla yurtdışında paket ve koli içi dökme ürünlerle pazar paylarını artırmayı amaçladıklarını belirtiyor. 2019 yılı ve sonrasına yönelik planların ve hedeflerin de belirlenmeye başladığını söyleyen Tanju Taner Dönmez, “Dünya piyasasına Yunan markalarının hâkim olduğunu görüyoruz” diyor. Dönmez, Göçmen Börekçisi olarak simitte Türk markalarının yakaladığı ivmeyi börekte yakalamayı istediklerini vurguluyor.


Franchise şartları neler?

Franchise ile büyüyen Göçmen Börekçisi, bayilik için daha çok iş yerlerinin ve çalışan kesimin oldukça yoğun olduğu bölgeleri tercih ediyor. Şubenin insan trafiğinin yoğun olduğu bir caddede olmasına ve en az 50 metrekare iç alan, yine en az 30 metrekare dış alana sahip olmasına dikkat ediliyor. Franchise giriş bedelini 50 bin TL olarak belirlediklerine değinen İlker Can Dönmez, şube için maksimum yatırım bedelinin ise 300-350 bin TL’ye kadar çıktığını kaydediyor. İlker Can Dönmez, bayiler için hedefledikleri aylık ciro hedefiyle ilgili ise şu bilgileri veriyor:

“Hedeflediğimiz ciro, şubenin lokasyonu-nun kira bedeline göre baştan belirleniyor. Bazı noktalarda 50 bin TL dahi tatmin edici bir gelir olabiliyor. Genelde bayilerimizin aylık cirosu ise 80-160 bin TL bandında oluyor. Bu nokfada yatırım maliyetini geri alma süresinin çok daha önemli olduğu kanaatindeyim. Söz konusu geri alma süreci bizde 16 ila 24 ay arasında değişiyor.” 

“Deneyim önemli”

100 bin TL ciro yapan bir franchise’ın 25 bin TL net gelir elde edebildiğini kaydeden Tanju Taner Dönmez, “300 bin TL yatırım yapan 18 bin TL gelirle 16 ayda yatırımını geri kazanmış oluyor. Tabii bu, ortalama bir örnek. 10-12 ayda da yatırımını geri kazanan noktalarımız oldu. Bazısı da 22-24 ayı bulabiliyor” diye devam ediyor. Dönmez, girişimcilerde aradıkları en önemli özelliği ‘yiyecek-içe-cek sektöründe deneyimli olmaları’ şeklinde özetliyor. Bu özelliğin, yatırımın büyüklüğünden çok daha öncelikli bir unsur olduğunu da sözlerine ekliyor.


'"Anne böreğini' tüm Türkiye'ye sevdirdik"

İlker Can Dönmez ve Tanju Taner Dönmez, 14 yılda yakaladıkları ‘başarırım arkasında ‘samimi ve sıcak cadde aile börekçisi’ tavrından vazgeçmemiş olduklarının yattığım söylüyorlar. “Her zaman kendimiz olduk” diyen ikili, makine üretimi yerine butik üretimi tercih ettiklerinin de altım çiziyor. ‘Çok franchise verelim’ gibi bir düşünceye kapılmadıklarım söyleyen îlker Can Dönmez, franchise için birlikte yürüyebilecekleri kişileri seçtiklerini ifade ediyor. Tanju Taner Dönmez ise özenli çalışmaları sonucunda ‘anne böreğini’ tüm Türkiye’ye sevdiren marka olmaktan mutluluk duyduklarını kaydediyor.