Genel

Godiva'nın Nişantaşı şubesi Avrupa'nın 2. mağazası oldu!

Ülker tarafından satın alındıktan sonra hızlı bir büyüme yakalayan lüks çikolata devi Godiva, Türkiye’deki ilk mağazasını açalı henüz 3.5-4 ay olmasına rağmen beklentileri aştı

Ülker tarafından satın alındıktan sonra hızlı bir büyüme yakalayan lüks çikolata devi Godiva, Türkiye’deki ilk mağazasını açalı henüz 3.5-4 ay olmasına rağmen beklentileri aştı. Nişantaşı’ndaki mağaza, İngiltere, Fransa ve İspanya gibi ülkeleri geçerek orjini Brüksel’den sonra Avrupa’nın en çok satış yapan mağazası oldu. Mağaza, tüketicilerin çikolataları seyredip sunumların fotoğraflarını çektikleri bir uğrak noktası haline geldi

Dünyanın lüks çikolata devi Godiva, Türkiye’deki ilk mağazasını açalı henüz yaklaşık 3.5-4 ay olmasına rağmen tüm beklentileri aştı ve Nişantaşı’nda yaptığı satışla Avrupa’nın en çok satış yapan ikinci mağazası ünvanını elde etti. İkinci mağazasını da Akmerkez’de kısa bir süre önce hizmete sokan Godiva, Türkiye’deki başarısıyla satış sıralamasında Avrupa’nın bir numarası Brüksel’deki Grand Palace’da yer alan mağazanın hemen ardına yerleşti. Türkiye böylece Fransa, İsviçre, İspanya, İngiltere gibi birçok Avrupa ülkesini de geride bıraktı.

Ülker Grubu tarafından Mart 2008’de satış işlemi tamamlanıp Yıldız Holding bünyesinde faaliyet göstermeye başlayan Godiva’nın Nişantaşı’ndaki mağazası, Türk tüketiciler kadar yabancılardan da büyük ilgi görürken Abdi İpekçi Caddesi’ndeki mağazada yabancı ziyaretçiler, alışveriş kadar ‘fotoğraf’ çektirmek için de kuyruğa girmeye başladı.

Godiva, Perakende ve Yıldız Holding Ortak Girişimlerden Sorumlu Başkan Yardımcısı Burak Elmas, yabancı müşterilerin cafe alanındaki şık sunumların fotoğraflarını çekmek için yarıştığına dikkat çekerek, “Hatta bir keresinde başka ülkelerde de Godiva’ya özel sıcak çikolata içeceği Chocolixir’den içmiş olan yabancı bir müşterimiz, dünyada gördüğü en güzel Chocolixir sunumunun Türkiye mağazasında olduğunu belirtti ve fotoğrafını çekti. Mağazada gümüş kaplı tasarım tepsilerle şık sunumlar yapıyoruz” dedi.

Yabancıların yanı sıra Türk müşterilerinin arasında sadece mağazayı merak edip gezenlerin de olduğunu aktaran Elmas, “Zaman zaman mağazamızı uzun uzun turlamak veya sadece bir külah çikolataya batırılmış çilek almak isteyen ya da cafe alanında oturup Chocolixir ile uzun uzun keyif yapmak isteyen müşterilerimiz de oluyor. Ayrıca satış asistanlarımızla tam bir çikolata turu da atmak mümkün. Çikolataseverlerin bu anlamda uğrak noktası haline geldik” diye konuştu.

YILBAŞI kutuları SWAROVSKI TAŞLARLA süslendi

Burak Elmas, mağazalarında şu anda yılbaşına özel, sınırlı sayıda üretilen, aralarında Swarovski taşlarla süslü kırmızı yılbaşı kutusu ve özel Godiva desenli kutuların satıldığını söyledi. Yılbaşı paketlerinin de kahverengi-kırmızı-beyaz olmak üzere tasarlandığını ve 3 farklı konsept üzerine kurulduğunu aktaran Elmas, mağazanın da buna göre dekore edildiğini ifade etti. Elmas, bir sonraki koleksiyon ürünlerinin ise Sevgililer Günü konseptli olacağını açıkladı.

Türkiye’de EN ÇOK ‘TOURBILLON 85’ sevildi

Godiva Avrupa ve Amerika olmak üzere birbirinden farklı koleksiyonlar hazırlarken, Türkiye’de Avrupa koleksiyonu satışa sunuluyor. Türkiye’deki mağazalarda en çok satış yapılan ürün ise Tourbillon 85 ve Royal Box isimli süet, çekmeceli kutu.

‘Yılbaşına özel sepetler şimdiden tükenmek üzere’

GODIVA’NIN Türkiye’deki çikolata koleksiyonu içinde en çok ilgiyi klasik çeşitleri olan Tourbillon 85 isimli çikolatanın, özel kutular arasında ise Royal Box isimli çikolata rengi süet, çekmeceli kutuların gördüğünü açıklayan Burak Elmas, şunları söyledi: “Yılbaşı dönemi için de Godiva’ya özel yılbaşı sepetleri ve kutuları hazırladık ve şu anda bunları satışa sunduk. 2 Aralık’ta satışa sunduğumuz Godiva İstanbul Özel Yılbaşı koleksiyonumuzdaki özel sepetler ve kutular henüz Aralık ayının ortasında olmamıza rağmen tükenmek üzere. Godiva’nın Türkiye’deki ilk yılbaşı döneminde olağanüstü geri dönüşler alıyoruz.”

Çikolataya çilek batırmayı vitrinde gören geliyor

NİŞANTAŞI mağazasının Pazar günü dışında haftanın 6 günü açık olduğunu Akmerkez’in ise 7 gün hizmet verdiğini hatırlatan Burak Elmas, her gün müşterinin ilgisinin yoğun olduğuna dikkat çekti. Elmas, “Vitrinden çikolataya çilek batırma aktivitesi ve cafe alanı müşterilerin ilgisini daima canlı tutarak mağazaya trafik yaratıyor. Bir de Türkiye’ye özel hediyelik eşya bölümü bulunuyor. Özel bir sergileme alanında Christofle, Tiffany&Co, Hiref gibi markaların hediyelik eşyalarını sergiliyoruz. İçerisine çikolata doldurtup hediye etmek isteyen müşterilerimizin mağazadan alışveriş yapıp ürünlerin şık paketlerle hediyeye hazır hale gelmesini sağlıyoruz. Yılbaşı için Hiref, Godiva özel desenimizi veya Godiva görselimizi taşıyan ürünler de hazırladı” dedi.
Hale Tüzün/Vatan