Genel

Google'ın halıcısı Interfaceflor, Türkiye'de büyüyecek!

Karo halı uygulamasını geliştiren Amerikalı Interfaceflor 25 yıldır distribütör aracılığıyla yer aldığı Türkiye pazarında ofis ve konut pazarının büyümesi nedeniyle ofis açtı

Interfaceflor Türkiye Genel Müdürü Ufuk Usta, geçen yıl Türkiyede yüzde 30 büyüyen markanın büyüme performansını sürdürmeye devam etmesiyle  birlikte Amerikalı markanın planları arasına Türkiye yatırımın da dahil olacağını anlattı. Şu anda pazarının 600 bin metrekareye eriştiğini anlatan Usta, pazar paylarının yüzde 38 olduğunu dile getirdi.

Balıkçı ağından halı

Markanın Mission Zero yani çevreye sıfır olumsuz etki fikriyle 2020ye kadar tüm ürünlerini yüzde 100 geri dönüşümlü malzemeyle üretmeyi  amaçladıklarını anlatan Usta, Şu anda tamamen geri dönüşümlü iplikten üretilen Biosfera adlı karo halılarımız var. Bu halıların iplikleri, ömrünü tamamlayan halılar başta olmak üzere çeşitli ürünlerden ve eski balıkçı ağlarından üretiliyor dedi.

Ofis dışında otel, kreş gibi farklı alanlarda konsept çalışmaları yaptıklarını anlatan Usta, Mesela Google çalışanlarıyla bir anket yapmış. Çıkan sonuç, çalışanların mavi, su, balık gibi objeleri görmek istediği yönünde olunca, içinde akvaryum bulunan alanlar kurdu. Biz de konsepte uygun akvaryum görüntüsü hissi veren özel bir halı tasarladık diye konuştu.

Metrekare fiyatlarının proje ve ürüne göre değişmekle birlikte 10 - 50 euro seviyesinde değiştini anlatan Usta, Ürün çift taraflı yapışkanı sayesinde ağır yapışkanlar içermeden zemine uygulanıyor. İstenildiğinde sökülüp zeminde hasar yaratmadan taşınıyor dedi.

Kırmızı Başlıklı Kızdan ilham aldı

Binden fazla ürün çeşidine sahip olduklarını ve her yıl yeni ürün lansmanlarını moda şovu hissi  verevek şekilde yansıtmayı tercih ettiklerini anlatan Usta, Bu yılki temamız masal kahramanları. One upon a tile adlı koleksiyonda Kırmızı Başlıklı Kız, Güzel ve Çirkin, Uyuyan Güzel, Rapunzel gibi farklı masal kahramanlardan ilham aldık. Modern yorumu halılara yansıttık dedi.

Beste Önkol / MİLLİYET