Dış Piyasalar

Gothard Demiryolu Tüneli 1 Haziran 2016'da açılacak!

Zürih ve Milano arasındaki mesafenin 2 saat 40 dakikada kat edilmesini sağlayacak olan Gothard Demiryolu Tüneli 57 kilometre uzunluğunda. Trenler 250 kilometre hız yapacak .

Zürih ve Milano arasındaki mesafenin 2 saat 40 dakikada kat edilmesini sağlayacak olan Gothard Demiryolu Tüneli 57 kilometre uzunluğunda. Trenler 250 kilometre hız yapacak 


SBB yetkilileri tünel içinde demiryollarındaki son teknolojik sistemlerin kullanıldığını, çalışmalann planlandığı gibi devam ettiğini ve ilk seyahat denemelerinin ekim ayıns. da planlandığını a açıkladı. sa uzey Avrupa'yı isviçre üzerinden İtalya'ya bağlayacak olan 57 kilometre uzunluğundaki Gothard tüneli tam bir yıl sonra 1 Haziran 2016'da hizmete açılacak. 1996 yılında çalışmalarına başlanan tünel 2011 yılında tünel açma işlemi sona ermişti. 

İsviçre Ulaştırma Bakanı Doris Leuthard ve İsviçre Demiryolları SBB Genel Mü dürü Andreas Meyer. Gothard Tüneli'nde bir araya gelerek geri sayım saatine start verdi. 


40 TON YÜK TAŞIYACAK 

Bittiğinde Zürih ve Milano arasındaki mesafenin 2 saat 40 dakikada kat edilmesini sağlayacak olan Gothard Demiryolu Tüneli 57 kilometre uzunluğunda. 

Tünel içinde Yüksek Hızlı Trenler saatte 250 kilometreye kadar hız yapabilecekler. Ama projeyi önemli kılan bir diğer unsur; Avrupa'da büyük oranda demiryolları üzerinden yapılan kargo taşımacılığının İsviçre Alplcri'nden yeni tünelle geçişinin yüksek tonajlarda olmasına imkan verecek olması. Günümüzde 28 tona kadar taşınan kargolar yeni tren ve demiryollarında 40 tona kadar çıkabilecek. Karşılıklı olarak geliş ve gidişin ayrı iki tünel üzerinden inşa edilen Gothard tünelinde birer ray olacak. 


HALKOYLAMASI YAPILDI 


Geçen 50 yıl içerisinde yapılan tartışmalar neticesinde 1992 yılında yapılan halk oylaması ile yapımına karar verilen çılgın projenin hazırlıkları 1993 yılında başlarken tüneller için ilk kazma 1998 yılında vuruldu. Doğu tarafındaki tünel açma çalışması ilk olarak 15 Ekim 2010 tarihinde biterken, batı tarafı ise 23 Mart 201 l"de sona erdi. 2010yılında mühendis ve işçilerin toplam çalışanlarla birlikte bin 800 kişiye ulaştığı tünel inşaatında özel bir havalandırma sistemi kullanıldı. 

Tünel içinde 28 derecelik sıcaklık sağlanırken proje müdürleri soğutma sisteminin olmaması halinde tünelde 45-50 dereceye kadar ulaşan bir sıcaklık olacağından bahsetti. 


ASRİN PROJESİ 

Bittiğinde toplam maliyetinin 10 milyar İsviçre Frangını geçmesi beklenen çılgın projenin geri sayım startında konuşan Ulaştırma Bakanı Doris Leuthard, Gothard Tünel Projesini 'asrın projesi'olarak adlandırdı. 57 kilometre uzunluğu ile dünyanın en uzun demiryolu tünelini içeren projeyi İsviçre'nin inovasyon kapasitesini, güvenilirliğini ve doğruluğunu sembolize ettiğini vurguladı.