Göztepe-Kazlıçeşme arası 15 dakikaya inecek!
Asya ve Avrupa'yı deniz altından geçen kara yolu tüneliyle birbirine bağlayacak olan proje tamamlandığında Göztepe-Kazlıçeşme arası 15 dakikaya inecek.
ASYA ve Avrupa'yı, deniz tabanı altından geçen karayolu tüneliyle birbirine bağlayacak Avrasya Tüneli Projesi'nde kazı işlemi, dün Başbakan Ahmet Davutoğlu'nun katıldığı bir törenle tamamlandı.
Avrasya Tüneli Projesi'nde özel olarak üretilen ve İstanbul Boğazı altında 3,344 kilometrelik alanı kazarak ilerleyen tünel açma makinesiyle iki kıta birleşecek. Böylece Türkiye, tünelle dünyanın en başarılı mühendislik eserlerinden birisine sahip olacak. İstanbul'un trafik sorununun çözümüne ve İstanbul Boğazı karayolu geçişine katkı sağlamak amacıyla 1 milyar 245 milyon dolara yap-işlet-devret modeliyle ihale edilen projede İstanbul Boğazı altındaki tünel açma çalışmaları, 19 Nisan 2014'te başladı. Kazlıçeşme-Göztepe hattında hizmet verecek Avrasya Tüneli ile bu güzergahta yolculuk süresi 15 dakikaya inecek.
14,6 kilometrelik üç ana bölümden oluşan projenin en önemli aşamasını 3,4 kilometre uzunluğundaki Boğaz Geçişi oluşturuyor. Boğaz Geçişi için dünyanın en gelişmiş TBM teknolojisinden yararlanıldı. TBM'nin güzergahı üzerinde hem deniz çökelleri hem de değişik basınç dayanımlarına sahip kaya birimleri (Trakya Formasyonu) yer alıyor.
En gelişmiş teknoloji
Bu nedenle Avrasya Tüneli, teknik özellikleri bakımından dünyanın sayılı ve ender mühendislik projelerinden biri olarak nitelendiriliyor. Proje toplam bin 672 bilezikten oluşuyor. Muhtemel büyük bir depremde tünelin dayanıklılığını artırmak amacıyla iki ayrı noktada özel sismik contan monte edildi. Projede, 2 bin 124 çalışan görev alırken, 250 iş makinesi kullanıldı. Projenin tasarım ve inşaatını gerçekleştirecek ATAŞ, tünelin 24 yıl 5 ay süreyle işletmesini üstlenecek. İşletme süresinin bitimiyle Avrasya Tüneli kamuya devredilecek.
Yeniçağ