Groseri 26 mağazaya ulaşacak!
Çukurova bölgesinde perakende gıda sektörünün önde gelen markalarından Groseri, Adana Park ve Mersin Batıkent'te açacağı şubeleriyle 161 kasa ve 26 mağaza sayısına ulaşacak.
Şirketin Yönetim ve İcra Kurulu Üyesi Levent Uğurses, Adana’da ilk marketi açtıklarından bugüne yüz güldüren gelişmelere tanık olduklarını, Çukurova’ya yatırımların devam edeceklerini söylüyor: “Adanalı market kültürüne yabancıydı.
Capital'de yer alan habere göre; Markete girmek, vatandaşa lüks ve pahalı bir mağazaya girmek gibi itici geliyordu. Bugün market kültürünü benimseyen bir Adana görmek mutluluk verici.”
Uğurses, Adana Park ve Mersin Batıkent Mağazaları ile toplam 20 bin metrekare kapalı satış, 15 bin metrekare depolama alanına ulaşılacağını, mevcut personel sayısının bin 200’lerde, düzenli taşıdıkları ürün sayısının ise mevsimsel olanlar hariç 15 bin skular seviyesinde olduğunu belirtiyor.
"DEĞERLERE ÖNEM VERİYORUZ”
Levent Uğurses, Sosyal sorumluluğunun bilincinde bir işletme olan Groseri’nin yararlı faaliyetler gerçekleştirirken toplumsal değerlere önem verdiğini ifade ediyor. Pazarlama reklam ve halkla ilişkiler servisine her ay internet, telefon yoluyla gelen yüzlerce öneri ve şikâyetin değerlendirilip, en geç 2 gün içinde cevaplandırıldığım, beğenilip uygulamaya geçirilen önerileri de ödüllendirdiklerini söylüyor.
1990’lardan bugüne organize perakendeciliğin daha çok Avrupa’nın güneyinde yer alan ülkelerde geliştiğine işaret eden Levent Uğurses, “Politik yapı, şehirleşme, sıcak kanlı insanlar ve bunun gibi özellikler dikkate alındığında sanki gelecekte Avrupa’nın güneyindeki organize perakende pazar paylarına benzer oranlar ülkemizde de oluşacaktır. Yani, en tepedeki beş zincir, pazarın yüzde 40-45 hakimi hale gelecek. Şu anda bu rakam ülkemizde yüzde 20’lerde. Dolayısıyla tepe 5 zincirin içinde uluslararası aktörlere ilave mutlaka bir tane Türk perakende zinciri olacaktır” diyor. Gelişen bir ekonomiye sahip Türkiye’de gıda perakendenin istihdam ve ciro büyüklüğünde önemli sektörlerden biri olmayı sürdüreceğini dile getiren Levent Uğurses, gelecek 10 yılda organize perakende oranlarının bugünkünün 2 katına çıkacağına inandıklarını söylüyor.
"ÖNCELİĞİMİZ İSTANBUL, SONRA PARİS"
Uğurses, Organize perakende rakamları iki kâtına çıktığında lokal perakendenin de mutlaka bundan pay alacağını söylüyor. Hedeflerinin öncelikle Çukurova Bölgesi’nde gıda perakendeciliğinde lider zincir olmayı sürdürmek olduğuna vurgu yapan Uğurses, gelişen dinamikler bölge dışına taşırsa hedefte önceliğin İstanbul olduğunu belirtiyor ve şöyle devam ediyor: “En büyük hedefimiz Avrupa Birliği entegrasyonu sonrası Türk müteşebbis gücü içinde yer alıp Paris ve Londra da mağazalar açmak. Bunlar elbette dolaylı amaçlarımız. Paris’te mağaza açmak yerine Paris’te çalışabilecek donanım ve düzene sahip mağazacılık seviyesine gelerek hizmet verebilmek ilk önceliğimiz.”