Güçlü İnşaat'ın yaptığı tünelin sonuna yaklaşılıyor!
27 yılı aşkın bir süredir dünyada ve Türkiye’de başarılı projelere imza atan Güçlü Group, İstanbul'daki ilk içme suyu tüneli olan Bağcılar-Kabataş tramvay yolunun altında kalan İsale hattı projesinin büyük bir kısmını tamamladı.
2018 yılının sonunda bitmesi planlanan proje, yüzde 95'i yerli üretim olan TBM kullanılarak hayata geçiriliyor. Bugüne kadar Türkiye, Kazakistan, Çek Cumhuriyeti, Irak, ABD, Libya ve Gana başta olmak üzere dünyanın birçok ülkesinde hayata geçirdiği projeler ile adından söz ettiren Güçlü Group, bir ilke daha imza attı.
Kendi ürettiği, halk arasında köstebek olarak bilinen, TBM ile tünel çalışmaları yapan şirket, ortalama derinliği 30 metre olan Bağcılar-Kabataş tramvay yolunun altında kalan isale hattı projesinde sona gelindi.
2017 yılında başlatılan proje, Bağcılar-Kabataş tramvay yolunun altında kalan 3 metre çapında ve yaklaşık 3 bin 100 metre uzunluğundaki isale hattında yer alıyor.
Proje hakkında konuşan Güçlü Group Yönetim Kurulu Üyesi Utkucan Çelik, “Yapımına 2017 yılında başladığımız tünel projesinin şimdiye kadar yarıdan fazlasını tamamladık. Yeryüzünde kimse görmeyecek, rahatsız olmayacak ama yüzlerce insan yerin altında İstanbul'un su tedariğini sağlamak için gece gündüz çalışacak. Bu projeyi diğer projelerden ayıran en büyük özellik 95'i yerli üretim olan TBM ile tünel açma çalışmalarının yapılmasıdır. Yıllar önce tünel kazıları tamamen bedensel güçle yapılıyordu. Teknolojinin gelişmesiyle TBM dediğimiz köstebek aletler devreye girdi. Türkiye’de şimdiye kadar kullanılan TBM’lerin hepsi yabancı ülkelerden getiriliyordu. Güçlü İnşaat olarak yapımını gerçekleştirdiğimiz TBM, tamamen Türk mühendisler tarafından tasarlandı ve Kocaeli’de bir fabrikada üretildi. Bu sayede yurtdışından iki katı fiyatına aldığımız yüksek teknoloji ürünü tünel açma cihazı olan TBM’yi kendimiz üreterek yüzde 50’den fazla tasarruf sağladık” diye konuştu.