Güllük Liman Sahası özelleştirme ihalesi tartışma yarattı!
Ege kasabasındaki Güllük Liman Sahası'nın özelleştirilmesiyle ilgili Resmi Gazete ilanındaki belirsizlikler tartışma yarattı
Muğla’nın Milas ilçesine bağlı Güllük’te limanın özelleştirilmesi için yeniden ihaleye çıkıldı. Fakat ihale ilanındaki belirsizlik deniz mahsulleri ile ünlü sahil kasabası Güllük’ün geleceğiyle ilgili tartışmanın da fitilini ateşledi.
Cumhuriyet'ten Mustafa Çakır'ın haberine göre, Özelleştirme İdaresi Başkanlığı’nın ihale ilanı dün Resmi Gazete’de yayımlandı. Yayımlanan ilana göre Türkiye Denizcilik İşletmeleri AŞ’ye ait Güllük liman sahası 45 yıl süreyle “işletme hakkının verilmesi” yöntemiyle özelleştirilecek. İhalede geçici teminat bedeli 1 milyon 500 bin TL. Son teklif verme tarihi de 12 Kasım 2020. İhale pazarlık usulü ile yapılacak. İhale Komisyonu tarafından gerekli görüldüğü takdirde ihale pazarlık görüşmesine devam edilen öneri sahiplerinin katılımı ile açık artırma suretiyle sonuçlandırılacak. İhaleye yabancılar da katılım gösterebilecek.
Hükümet, 2020 yılı bütçesinin gerekçesinde de limanla ilgili olarak şu bilgileri vermişti: “Mevcutta atıl durumda bulunan Güllük liman sahasının özelleştirilmesi ile üç çıpalı 260 yat kapasiteli bir liman olarak inşa edilip hizmet vermesi öngörülmektedir.”
‘YAT LİMANI’ BİLMECESİ
Fakat dünkü Resmi Gazete’de çıkan ilanda “yat limanından” bahsedilmedi. Sadece liman sahasının “işletme hakkının verileceği” bildirildi. Bu durum tartışmaları da beraberinde getirdi. Güllük’ün bağlı olduğu Milas’ın belediye başkanı Muhammet Tokat, bu ilana göre ihaleyi alanın limandan yükleme-boşaltma işlemi de yapabileceğini söyleyerek, “Bu liman Güllük merkezde. Güllük’ün kenarına başka bir liman daha yapıldı. Yükleme-boşaltma işlemleri bu yeni limandan yapılıyor. Merkezdeki liman için daha önce ihale yapıldı. Yat limanı olacaktı. Ancak inşaat başlamadı. Öylece duruyordu” diye konuştu. İhale ilanının net olmadığına da değinenTokat, şu şekilde devam etti:
“İşin kapsamı tam olarak belirtilmiyor. Limanın işletme hakkının verilmesi ile pekâlâ yükleme işi de yapılabilir. Limandan feldspat madeni ile balık yemi yüklenir. Bunlar tozuyan ve kokan maddelerdir. Eğer limandan yükleme-boşaltma işi yapılacaksa Güllük buna isyan eder. Güllük’ün katli olur. Sonu olur. Biz buna direniriz. İlanda tam olarak ne yapılacağı mutlaka belirtilmeliydi. Yat limanı mı olacak yoksa yükleme-boşaltma mı yapılacak?”
Tokat, son birkaç ayda belediye meclisine Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’ndan, ilgili bakanlıklardan iki defa Güllük Körfezi’ne liman yapılması için öneri geldiğini, fakat reddettiklerini belirtti. Konu hakkında Güllük Liman Başkanlığı’nın da bilgisi olmadığını belirtenTokat, marina ile ilgili de kaygılar bulunduğunu söyledi. Tokat, “Marina, Güllük ekonomisine katkı sağlayabilir. Ancak bazı kaygılar da var. Merkezde, halkın denizle buluşacağı alan kalmıyor. Güllüklü balıkçıların nerede konuşlacağı konusunda da netlik yok” diye konuştu.
Güllük Liman Sahası özelleştirilecek!