23 / 12 / 2024

3. köprünün yapımı

3. köprünün yapımı

3. köprüyü içine alan Kuzey Marmara Otoyolu’nun yapımı hızla devam ediyor. Otoyol inşaatında mesai akşam saatlerinde bitiyor ancak köprünün yapımı 24 saat kesintisiz olarak sürüyor.

Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nü 7200 konutluk beton taşıyacak!

Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün sadece ayaklarının yapımında 100 metrekarelik 7 bin 200 konutun inşasına yetecek kadar beton kullanılacak...

Devlet Bahçeli Köprüsü'nün yapımını Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı üstlendi!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Devlet Bahçeli Köprüsü'nün yapımını Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'nın üstlendiğini duyurdu. Karaismailoğlu, "Projede şu an fiziki gerçekleşme yaklaşık yüzde 47'ler seviyesinde" dedi...

Çatalca İhsaniye'de 50 yıldır beklenen köprünün yapımı başladı!

Çatalca İhsaniye mahalllesinde 50 yıldır istediği köprünün yapılmasını sağlayan Belediye Başkanı Mesut Üner, köprünün yapım aşamalarıyla yakından ilgileniyor. 

İzmir-Çeşme Otoyolu'ndaki ekolojik köprünün yapımı tamamlandı!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığıtrafından İzmir-Çeşme Otoyolunda hayata geçirilen ekolojik köprünün yapımı tamamlandı.

3 milyar dolarlık 3. Köprü'nün yüzde 51’i nasıl 688 milyon dolara satıldı?

3 milyar dolar civarında yatırım öngörülen 3. Köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu'nun yüzde 51'inin 688 milyon dolara satılacak olması kafada soru işaretlerine neden oldu.

Çinliler 3. köprüye talip!

Çinli China Merchants Expressway, CMU, Zhejiang Expressway, Jiangsu Expressway, Sichuan Expressway ve Anhui Expressway firmalarından oluşan 688.5 milyon dolar sermayeli konsorsiyum 3.köprünün işletmesinden sorumlu olan IC İçtaş'ın yüzde 51'ini almayı hedeflediğini açıkladı.

1915 Çanakkale Köprüsü'nün yapım çalışmaları devam ediyor!

AK Parti Grup Başkanvekili Bülent Turan, 1915 Çanakkale Köprüsü'nün yapım çalışmalarının iş programına uygun devam ettiğini bildirdi.

Ankapark'ın yapımı için 1.3 milyar TL harcandı!

Ankara Büyükşehir Belediyesi, Ankapark bütçesine ilişkin açıklama yaptı. Açıklamada, Ankapark'ın yapımı için 2 milyar TL değil, 1.3 milyar TL civarında harcama yapıldığı ifade edildi.

1915 Çanakkale Köprüsü'nün yapım maliyeti meclis gündeminde!

Bağımsız Isparta Milletvekili Nuri Okutan, 1915 Çanakkale Köprüsü'nün yapım maliyetlerine ilişkin olarak soru önergesi hazırladı. Okutan sorularını Ulaştırma, Denizcilik Ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan'a sordu..

Tarsus'ta 3 köprünün temeli atıldı!

Büyükşehir Belediyesi, Ramazan ayında ilçelerde düzenlediği açılış ve temel atma törenlerinin sonuncusunu Tarsus’ta düzenledi. Tarsus'ta 3 köprünün temeli atıldı.

3. Köprü inşaatının çevreye etkileri meclis gündeminde!

CHP İstanbul Milletvekili Mustafa Sezgin Tanrıkulu, 3. Köprü'nün çevreye etkilerine ilişkin soru önergesi hazırladı. Tanrıkulu sorularının Çevre Ve Şehircilik Bakanı Kayseri Mehmet Özhaseki tarafından yanıtlandırılmasını istedi..

Silifke'ye yapılacak 4. köprünün inşaatı başladı!

Silifke'deki Camikebir, Bucaklı ve Gazi Mahallelerini birbirine bağlayacak olup, 12 metre genişliğinde ve yaklaşık 75 metre uzunluğunda olan 4. köprünün yapım çalışmaları sürerken, köprünün ilk ayakları atıldı.

Nihat Özdemir: 3. Köprü bağlantıları için finansmanı beklemedik!

3. Köprü’nün açılmasıyla yaşanan trafik sıkıntısını çözecek Kuzey Marmara Otoyol projesi konsorsiyumunda yer alan Limak’ın Başkanı Nihat Özdemir,“Sıkıntının farkındayız, bir an evvel çözmek için yolun yapımına finansmanı beklemeden başladık. Şu an 1500 kamyon şoförü arıyoruz” dedi.

3. köprü ile Türkiye, dünyanın en büyük 10 ekonomisinden biri olacak!

Yıllık sadece işgücü ve yakıttan 1.8 milyar dolar katkı sağlayacak olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü hizmete girdi. Ticareti hızlandıracak 3. Köprü ile Türkiye, 2023 yılında dünyanın en büyük 10 ekonomisinden biri olma hedefine bir adım daha yaklaştı.

3. köprünün yapımı Haberi

3. köprünün yapımı

Köprü inşaatı bölgenin hayatını değiştirmiş durumda. Kuzey Ormanlarını ikiye bölen inşaat, teknik fakülte öğrencilerinin ve köylülerin uğrak mekânı. Öğrenciler inşaatta okul gezisi yaparken Rumeli Feneri köyü sakinleri her gün köprüyü görebilecekleri yere kadar yürüyor. Köprünün açılmasını ve köylerinin değer kazanmasını bekliyorlar.


İstanbul Boğazı’nın Karadeniz’e bağlandığı yerde, 210 metre yüksekliğe ulaşan taşıyıcı kuleler yükselmeye devam ediyor. Gece boyu kulelerden gelen tok seslere ormandan kuş sesleri karışıyor. Sabahın ilk ışıklarıyla devasa inşaat gün yüzüne çıkıyor. Köprü ayaklarının en uç noktalarına kurulan her bir şantiyede yerden metrelerce yüksekte 40 işçi çalışıyor. Günde 8-9 saat çalışan işçiler, sadece yemek vakitlerinde aşağıya iniyor. 320 metre yüksekliğe çıkacak köprünün ayakları 4 ay sonra tamamlanacak. Köprüyü taşıyacak halatların yerleştirileceği ankraj kutuları konulmaya başladı. Eğik askı halatlarının kulelere...