Apartman acil durum eylem planını kim imzalar Haberi
Apartman acil durum planını kim hazırlar?
Risk değerlendirmesi; işyerinde var olan ya da dışarıdan gelebilecek tehlikelerin belirlenmesi, bu tehlikelerin riske dönüşmesine yol açan faktörler ile tehlikelerden kaynaklanan risklerin analiz edilerek derecelendirilmesi ve kontrol tedbirlerinin kararlaştırılması amacıyla yapılması gerekli çalışmalar olarak tanımlanıyor.
Kapıcı, bahçıvan veya güvenlik görevlisi çalıştıran apartmanların 1 Ocak 2013′ten itibaren risk değerlendirmesi yaptırması gerekiyor. Bu uygulama kapsamında apartman acil durum planının hazırlanması gerekiyor. Bu uygulamaya göre kat malikleri işveren konumunda oluyor. İş Sağlığı ve Güvenliği Risk Değerlendirmesi Yönetmeliğine göre risk değerlendirmesi, işverenin oluşturduğu bir ekip tarafından gerçekleştiriliyor.
-İşveren veya işveren vekili.
-İşyerinde sağlık ve güvenlik hizmetini yürüten iş güvenliği uzmanları ile işyeri hekimleri.
-İşyerindeki çalışan temsilcileri.
-İşyerindeki destek elemanları.
-İşyerindeki bütün birimleri temsil edecek şekilde belirlenen ve işyerinde yürütülen çalışmalar, mevcut veya muhtemel tehlike...