apartman görevlisinin sorumlulukları Haberi
Apartman görevlisinin görevleri nelerdir?
Apartmanlarda sekiz ve sekizden fazla bağımsız bölüm olması halinde yönetim oluşturulması zorunlu oluyor. Yönetimin olduğu apartmanlarda, kat malikleri ve yönetim toplanarak bir apartman görevlisi çalıştırma kararı alabiliyor.
Kapıcı olarak da nitelendirilen apartman görevlileri, anataşınmazın bakımı, korunması, küçük çaptaki onarımı, ortak yerlerin ve döşemelerin bakımı, temizliği, bağımsız bölümlerde oturanların çarşı işlerinin görülmesi, güvenliklerinin sağlanması, kaloriferin yakılması ve bahçenin düzenlenmesi ve bakımı ve benzeri hizmetleri gören kişi olarak ifade ediliyor.
Apartman görevlisinin görevleri 3 Mart 2004 tarihinde Resmi Gazete'de yayımlanan Konut kapıcıları yönetmeliği kapsamında açıklanıyor.
Apartman görevlisinin görevleri ve sorumlulukları şu şekilde sıralanıyor:
a) Yöneticinin talimatı doğrultusunda konutun kaloriferini zamanında yakmak ısıyı ayarlamak ve söndürmek,
b) Hidrofor ve benzeri araçları çalıştırmak,
c) Anataşınmazın ortak yerlerini ve tesislerini temiz bulundurmak, demirbaşlarını, araç ve gereçlerini, düzenli,...