23 / 12 / 2024

apartman sgk işyeri bildirgesi

apartman sgk işyeri bildirgesi

Apartmanda sekiz ve sekizden fazla bağımsız bölümün yer alması halinde yönetimin oluşturulması zorunlu oluyor. Apartman yönetiminin kurulması halinde SGK açılışının da yapılması gerekiyor. Peki, apartman yönetimi SGK açılışı nasıl yapılır?

SGK, İstanbul dahil 21 şehirde arsa, arazi, iş yeri, konut satıyor! 540 bin TL'den başlayan fiyatlarla... 

SGK, İstanbul dahil 21 şehirde yer alan arsa, arazi, iş yeri ve konutları satıyor. İşte satış ile ilgili tüm detaylar... 

Sitede iş yeri açarken onay alınmalı!

Kat Mülkiyeti Kanunu'na (KMK) göre, toplu yaşanan site ya da apartman gibi ortak yaşam alanlarını ilgilendiren yerleşimlerde işyeri açabilmek için maliklerin izinleri ve onayı gerekiyor...

Sitede iş yeri açmak için onay şart!

Kat Mülkiyeti Kanunu'na göre toplu yaşanan site ya da apartman gibi ortak yaşam alanlarını ilgilendiren yerleşimlerde iş yeri açabilmek için maliklerin izinleri ve onayı gerekiyor.

Sitede iş yeri için onay alınmalı!  

Kat Mülkiyeti Kanunu'na göre toplu yaşanan site ya da apartman gibi ortak yaşam alanlarını ilgilendiren yerleşimlerde iş yeri açabilmek için tüm maliklerden izin alınması gerekiyor.

Apartmanda işyeri açmak için muvafakatname örneği!

Bir apartman dairesinde Kat Mülkiyeti Kanunu kapsamında izin verilen bir işyeri açmak isteniyorsa, apartmandaki tüm kat maliklerinden muvafakatname alınıyor. İşte apartmanda işyeri açmak için muvafakatname örneği!

İşyeri tadilat izni nasıl alınır?

Bir apartman içerisinde yer alan daire ve işyerlerinde yapılacak kimi tadilat işleri için ruhsat alınması gerekmezken, kimi tadilatlar için ise ruhsat izninin alınması şart oluyor. Peki, işyeri tadilat izni nasıl alınır?

Evin işyeri olarak kullanılması mümkün mü?

Bir apartman içerisinde yer alan mesken sahipleri, kimi zaman evini işyeri olarak kullanmak isteyebiliyor. Peki, evin işyeri olarak kullanılması mümkün mü? İşte yanıtı..

İşyeri tapusunu mesken tapusuna çevirme işlemleri!

Apartman planında işyeri olarak kayıtlı bir bağımsız bölümün mesken olarak kullanılması, kat malikleri tarafından verilecek izine bağlı oluyor. İşte işyeri tapusunu mesken tapusuna çevirme işlemleri...

Apartmanın altındaki işyeri aidat öder mi?

Apartmanda ortak alanlar için yapılan giderleri ile apartmanın günlük bakım hizmeti için malikler tarafından aidat ödenmesi gerekiyor. Peki, apartmanın altındaki işyeri aidat öder mi? Aidatı yalnız mesken sahipleri mi öder?

Riskli ilan edilen konut ve işyeri sayısı 426 bini geçti!

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'nın 5 Ekim 2012 tarihinde başlattığı kentsel dönüşüm seferberliği kapsamında bugüne kadar riskli ilan edilen konut ve işyeri sayısı 426 bini aştı..

Kentsel dönüşümde riskli ilan edilen konut ve işyeri sayısı 426 bini geçti!

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'nın 5 Ekim 2012 tarihinde başlattığı kentsel dönüşüm seferberliği kapsamında bugüne kadar riskli ilan edilen konut ve işyeri sayısı 426 bini aştı....

Korumalı işyeri nasıl olunur?

Korumalı işyeri işgücü piyasasına kazandırılmaları güç olan zihinsel veya ruhsal engelli bireylere istihdam oluşturmak amacıyla korumalı işyerleri oluşturuluyor. Peki korumalı işyeri nasıl olunur? İşte yanıtı...

Korumalı işyeri nedir?

Korumalı işyeri statüsü için en az sekiz bireyin çalıştığı işyerinin işvereni, korumalı işyeri statüsünün kazanılması için Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğüne başvuruda bulunması gerekiyor. Peki korumalı işyeri nedir?

apartman sgk işyeri bildirgesi Haberi

apartman sgk işyeri bildirgesi

Apartman yönetimi SGK açılışı nasıl yapılır?

Apartmanda sekiz ve sekizden fazla bağımsız bölümün yer alması halinde yönetimin oluşturulması zorunlu oluyor. Anagayrimenkul kat malikleri kurulu tarafından, sözleşme, yönetim planı ve kanun hükümleri uyarınca verilecek kararlara göre yönetiliyor.


Bütün kat malikleriyle külli ve cüzi halefleri, yönetici ve denetçiler, kat malikleri kurulunun kararlarına uymakla yükümlüdürler.

Anagayrimenkulün kullanılmasından veya yönetiminden dolayı kat malikleri arasında veya bunlarla yönetici ve denetçiler arasında veya denetçilerle yöneticiler arasında çıkan anlaşmazlıklar, kat malikleri kurulunca çözülür ve karara bağlanır.


Kat malikleri kurulu kararları (1) den başlayıp sırayla giden sayfa numaraları taşıyan her sayfası noter mühüriyle tasdikli bir deftere yazılarak, toplantıda bulunan bütün kat maliklerince imzalanır; karara aykırı oy verenler bu aykırılığın sebebini belirterek imza koyarlar.


Bir husus hakkında ilerde çıkan anlaşmazlıklar, karar defterinde aynı...