15 / 05 / 2024

apartman toplantı zamanları

apartman toplantı zamanları

Kanunen sekiz ve sekizden fazla bağımsız bölümün yer aldığı apartmanlarda yönetimin oluşturulması zorunlu oluyor. Peki, apartman sakinleri toplantısı nasıl yapılır? Apartman sakinleri toplantısı ne zaman yapılır?

Apartman gürültü yönetmeliği nedir? Apartmanda gürültü yapılması durumunda neler yapılır?

Apartman hayatı birçok insana göre kolay olsa da bazı zamanlar ciddi anlamda zor olabilir. Aynı binada yaşayanlar arasında bazı anlaşmazlıklar çıkabilir. Bunlardan biri de gürültü… Apartman gürültü yönetmeliği de tam bu noktada özgürlük alanını işgal etmeyi engelliyor.

Normalleşme sürecinde site toplantıları nasıl yapılır?

Hürriyet yazarı Oya Armutçu bugünkü yazısında kademeli normalleşmede apartman toplantılarını kaleme aldı. İşte Armutçu'nun o yazısı...

Apartman yöneticiliği için gerekli evraklar!

Apartmanda yönetim için, kat malikleri kurulu toplantısında seçim yapılıyor. Peki apartman yöneticiliği için gerekli evraklar nelerdir? İşte tüm merak edilenler...

Apartman toplantı duyurusu örnekleri!

Her apartmanda apartman yönetimi tarafından yılın belli dönemlerinde toplantı yapılıyor. Toplantı için kat maliklere bir çağrıda bulunulması gerekiyor. Peki, duyuru nasıl yapılır? İşte apartman toplantı duyurusu örnekleri...

Apartman toplantılarında vekalet kuralları nedir? 

Posta yazarı Tamer Heper, '12 bağımsız bölümü olan bir apartmanda eşi için vekalet alan bir malikin aynı zamanda komşusu için de vekalet alabilir mi?' sorusunu cevapladı.

Kemal Kılıçdaroğlu'ndan apartman görevlilerine çağrı!

Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu, Sefaköy Kültür Merkezi'nde İstanbul 3. Bölge apartman görevlileri ile bir araya geldi. Kılıçdaroğlu, burada yaptığı konuşmada bu tür toplantılarda sorunu yaşayan kişilerin düşüncelerini açıklamalarını önemsediklerini söyledi. 

Kat malikleri toplantısı ertelenebilir mi?

Posta yazarı Tamer Heper 'Apartmanımızın yönetim kurulu toplanarak, 2020 yılı kat malikleri toplantısını bir yıl ertelemiş durumda. Ayrıca yeni bir ödeme planı yapılmış. Bu hal geçerli bir durum mudur? Yönetim kurulunun böyle bir karar alma yetkisi var mıdır?' sorusunu yanıtladı.

Apartman defteri noterde kapattırılmak zorunda mı?

Posta yazarı Tamer Heper 'Apartman yöneticisiyim. Yılda bir kere toplantı yapılıyor ve bir karar alınıyor. Yılsonu karar defterini notere kapattırmak zorunda mıyız? Kat maliki toplantıya katılmadığında vekaletini kiracısına verebilir mi?' sorusunu yanıtladı.

Apartman toplantısı internet üzerinden yapılır mı?

Posta yazarı Tamer Heper, '44 bağımsız bölümlü binamızda kat malikleri toplantısı ‘ZOOM teknolojisi ile yapılacak’ denildi. Bu toplantı geçerli mi? sorusunu yanıtladı.

Koronavirüs apartman genel kurulu toplantılarını da erteledi!

Kat Mülkiyeti Kanunu kapsamında kat maliklerince kurulan ve yönetilen apartman genel kurulu toplantıları koronavirüs nedeniyle ertelendi....

Apartman yöneticilerine asansör eğitimi!

Afyonkarahisar Belediyesi İmar ve Şehircilik Müdürü tarafından apartman yöneticileri için asansör kullanımı ve denetimleri ile yönetmelikler hakkında bilgilendirme toplantısı gerçekleştirildi...

Apartman yöneticisi kaç yıllığına seçilir?

Posta Köşe Yazarı Tamer Heper, bugünkü yazısında bir okuyucusunun ''apartman yöneticisi seçimi ve apartman toplantısı'' konulu soruyu yanıtladı. 

Apartman toplantısına kiracı katılabilir mi?

Apartmanlarda kanunen senede en az 1 kez toplantı yapılması gerekiyor. Peki, apartman toplantısına kiracı katılabilir mi?

apartman toplantı zamanları Haberi

apartman toplantı zamanları

Apartman sakinleri toplantısı nasıl yapılır?

Apartman, kanunen kat malikleri kurulunca yönetiliyor. Apartmanın yönetim tarzı, kanunların emredici hükümleri saklı kalmak şartiyle, bu kurul tarafından kararlaştırılıyor.


Bilindiği üzere sekiz ve sekizden fazla bağımsız bölümün yer aldığı apartmanlarda yönetimin oluşturulması zorunlu oluyor.


Yönetim planı yönetim tarzını, kullanma maksat ve şeklini yönetici ve denetçilerin alacakları ücreti veyönetime ait diğer hususları düzenliyor. Yönetim planı, bütün kat maliklerini bağlıyan bir sözleşme hükmünde oluyor. Peki, apartman sakinleri toplantısı nasıl yapılır?


Kat mülkiyeti kanunu gereğince apartman sakinleri, yılda bir defadan az olmamak üzere yönetim planında gösterilen zamanlarda, eğer böyle bir zaman gösterilmemişse, her takvim yılının ilk ayı içinde toplanıyor.


Toplu yapılarda ise kurullar, en geç iki yılda bir defadan az olmamak üzere yönetim plânlarında gösterilen zamanlarda, böyle bir zaman gösterilmemişse, ikinci takvim...