29 / 04 / 2024

apartman yönetim planında değişiklik

apartman yönetim planında değişiklik

Kat mülkiyetinde yönetim planı, kat malikleri arasındaki hukuki ilişkileri düzenleyen bir nevi binaların anayasasıdır. Peki yönetim planında değişiklik yapılabilir mi? sorusunun cevapları detaylı olarak haberimizde yer alıyor..

Apartman yönetim planı nasıl oluşturulur?

Bir binada apartman yönetim planı nasıl oluşturulur merak ediyorsanız, konu ile ilgili detaylar için haberimizi inceleyebilirsiniz...

Necati Köklü kimdir? Hangi şirketlerin yönetim kurullarında yer aldı? Ne iş yapıyor?

Necati Köklü nereden mezun oldu? Hangi şirketlerin yönetim kurullarında yer aldı? İşbir Holding’te ne iş yapıyor? İşte Necati Köklü ile ilgili tüm merak edilenler...

Emre Göltepe hangi şirketlerin yönetim kurullarında yer aldı? Erdemir’de ne iş yapıyor?

Emre Göltepe kimdir? Hangi üniversiteden mezun oldu? Ne zaman Kurumsal Finans Müdürü oldu? Hangi şirketlerin yönetim kurullarında yer aldı? İşte Emre Göltepe’nin hayatı...

Site yönetim planı nedir, neleri kapsar?

Toplu yaşam alanlarındaki düzeni sağlamak amacıyla bazı kuralların olması gerekiyor. Bu kapsamda planların belirlenmesi için yönetim planına ihtiyaç duyulur. Peki, Site yönetim planı nedir, neleri kapsar? İşte detaylar...

Gökhan Erün kimdir? Hangi şirketlerin yönetim kurullarında çalıştı? Şu an ne iş yapıyor?

Gökhan Erün hangi üniversiteden mezun oldu? Hangi görevlerde yer aldı? Hangi şirketlerin yönetim kurullarında çalıştı? İşte Gökhan Erün’ün hayatı...

Emlak Konut GYO'nun Yönetim Kurulu'nda 2 bakan yardımcısı görev yapıyor!

İçişleri Bakanı Yardımcısı İsmail Çataklı ve Gençlik ve Spor Bakanı Yardımcısı Sinan Aksu'nun Emlak Konut GYO'nun Yönetim Kurulu'nda yer alıyor. İşte ayrıntılar...

Apartman yönetim süreçleri tek platformda toplanıyor!

FinTech girişim kurucusu Insha Ventures, hayata geçirdiği  online tahsilat platformu Kozmos ile apartman yönetim süreçlerini tek çatı altında toplamaya hazırlanıyor.

Tasfiye edilen kooperatifte eski yönetim planı geçerli olur mu?

Posta Gazetesi köşe yazarı Tamer Heper'e gelen soruda, 170 haneli yazlık bir sitede hisse sahibi olduğunu aktaran okuyucu, kooperatiflerini tasfiye ettiklerini belirtti. Okuyucu, eski yönetim planının, kurulların ve kararların geçerli olup olmadığını sordu.

Sitelerde yönetim planı nasıl alınır?

Posta Gazetesi Tamer Heper'e gelen soruda 20 senelik sitede yönetici seçildiğini ve elinde sitenin yönetim planının olmadığını belirten okuyucu, tapuya başvurduğunu, tapudan şahsen bu  işlemin yapılmadığı yanıtını aldığını aktardı. Okuyucu, yönetim planı için beklemenin gereği olup olmadığını sordu.

SOCAR Türkiye yönetim binalarında ve tesislerinde yeşil enerjiye geçiyor!

SOCAR Türkiye'den karbon ayak izinin azaltılması amacıyla yeni bir adım geldi. Anadolu Ajansı'nda yer alan habere göre; SOCAR Türkiye tarafından yönetim binalarının ve bazı tesislerin yenilenebilir enerjiyle kullanılmasına karar verildi.

Bina yönetim planı örneği!

Kanun kapsamında bina yönetim planı, bütün kat maliklerini bağlayan bir sözleşme hükmüne sahip olurken, apartmanın yönetim tarzını, kullanma maksat ve şeklini gösteriyor. Peki bina yönetim planı nasıl hazırlanıyor? İşte bina yönetim planı örneği...

Kat irtifakı yönetim planı örneği 2021!

Kat irtifakı yönetim planı nedir? Kat irtifakı yönetim planı olur mu? Kat irtifakı yönetim planı neden kurulur? Kat irtifakı yönetim planı örneği 2021 nasıl hazırlanır? İşte tüm merak edilen soruların cevapları...

Sitelerde yönetim planı tescil edilir mi?

Posta yazarı Tamer Heper, '3 blok, 140 bağımsız bölümlü sitemizin ilk yönetim planı 2007 tarihli ve tapuda tescilli. 2010’da yeterli çoğunluk ile onay almış olan yeni yönetim planının, tapuda şerh edilmiş olmasa dahi geçerli plan olduğunu anlıyorum. Doğru yorumluyor muyum?' sorusunu cevapladı.

Siteler için yönetim planı nasıl hazırlanır?

Posta yazarı Tamer Heper 'Apartman yönetirken, apartman yönetim planının elimizin altında olması gerekiyormuş. Tapuya sordum, ‘yok’ dediler. Biz yönetim planını nereden elde edeceğiz?' sorusunu cevapladı.

apartman yönetim planında değişiklik Haberi

apartman yönetim planında değişiklik

Yönetim planında değişiklik


Kat mülkiyetine geçilmede ya da kat irtifakı kurulurken toprak sahibi ve müteahhit arasında düzenlenen Yönetim planı; sonradan diğer kat maliklerinin de istekleri doğrultusunda ortak alınan kararlarla değiştirilebiliyor. 


Tüm kat maliklerini bağlayıcı bir nitelik taşıyan yönetim planı, apartman ya da site yönetimi tarafından kat maliklerinin toplandığı genel kurul toplantısında alınan kararlara istinaden hazırlanıyor. Yönetim planında değişiklik yapılabilmesi için öncelikle kat maliklerinin toplamının beşte dört çoğunlukla oybirliğinin olması gerekiyor. Oybirliği sağlanamadığı takdirde yönetim planı değiştirilemiyor.



Kat malikleri, ileride değişmesi muhtemel olan ve oybirliği ile kararlaştırmayı gerektşrmeyen hususları, yönetim planında mutlak hükümlere bağlamaktan çekinmeleri gerekiyor. Bu gibi hususların, yönetim planında esnek nitelikteki hükümlere bağlanmalıdır. Çünkü Kat Mülkiyetş Kanunu Madde 28'e göre; "..Yönetim planının değiştirilmesi için bütün kat maliklerinin beşte dördünün oyu şarttır....