26 / 11 / 2024

Apartman yönetimi oluşturmak

Apartman yönetimi oluşturmak

Kanunen, sekiz ve sekizden fazla bağımsız bölümü bulunan apartmanlarda yönetim oluşturulması mecburi oluyor. Apartman, kat malikleri kurulunca yönetiliyor. Peki, apartmanda yönetim oluşturulması için gerekenler nelerdir?

Apartman yönetimi nasıl oluşturulur?

Bir apartmanın içinde minimum sekiz bağımsız bölüm barındırması ile söz konusu apartmanda apartman yönetiminin oluşturulması zorunlu kılınıyor. Peki apartman yönetimi nasıl oluşturulur? Detayları haberimizde...

Apartman yöneticiliği kanunu nedir? Apartman yöneticiliği ücreti hesaplaması!

Apartman sakinlerinin ortak kararıyla seçilen apartman yöneticiliğini kanunu bulunur. Apartman yöneticiliği yapacak kişilerin, bu kanuna uymaları gerekir. Yöneticinin, apartman yöneticiliği kanununa uyması hem kendisi için hem de yönetimi devraldığı bina yönetimi için faydalıdır.

Montajekip Apartman Yönetimi Hizmetleri Ve İnşaat Dekorasyon Ticaret Limited Şirketi kuruldu!

Montajekip Apartman Yönetimi Hizmetleri Ve İnşaat Dekorasyon Ticaret Limited Şirketi bugün Ataşehir'de 100 bin TL sermaye bedeli ile Şevval Deniz Keser tarafından kuruldu.

Boğaziçi Apartman Site İş Merkezi Yönetimi Ve Ticaret Limited Şirketi kuruldu!

Boğaziçi Apartman Site İş Merkezi Yönetimi Ve Ticaret Limited Şirketi bugün Ataşehir'de 10 bin TL sermaye bedeli ile Emrah Emre, Munise Gamze Gökmen ve Ömer Erdem ortaklığında kuruldu.

Bankalar, site ve apartman yönetimi kredisi verebilir mi?

Bankalar, "site yönetimi", "apartman yönetimi" kredisini gündemine almalı. Site ve apartman yönetimleri, bankaların sağlayacağı krediyle nakit akışını yönetebilir.

Daimi Apartman Ve Site Yönetimi Limited Şirketi kuruldu!

Daimi Apartman Ve Site Yönetimi Limited Şirketi kuruldu.

Emlak Yönetimi'nden Ankara'da satılık gayrimenkuller!

Çankaya Mahallesi Pembe Köşk Konut Sitesi'nde ve Kültür Mahallesi Özlem Apartmanı'ndaki gayrimenkuller Emlak Yönetimi tarafından satışa çıkarıldı...

Tesis Hizmetleri Yönetimi'nin yıllık cirosu 10 milyar Euro!

Türkiye’de, İstanbul merkezli olarak başlayan nitelikli ve akıllı binaların diğer şehirlere yayılması ile birlikte artık bu alanda bir sektör oluştu. TESHİAD Başkanı Bülent Doğru, Tesis Hizmetleri Yönetimi'nin artık bir sektör halini aldığını belirtti.

Toplu yapılarda blok yönetimi nasıl olur?

Toplu yapı kapsamındaki ortak yapı, yer ve tesisler ise bu kapsamda yer alan bağımsız bölüm maliklerinden oluşan toplu yapı kat malikleri kurulunca yönetilir. Peki, toplu yapılarda blok yönetimi nasıl olur?

Toplu yapı yönetimi nasıl oluşturulur?

Toplu yapı yönetimi hakkında esaslar Kat Mülkiyeti Kanunu kapsamında yer alıyor. Peki, toplu yapı yönetimi nasıl oluşturulur? Her blok kendi malikleri tarafından mı yönetilir?

Apartman yönetimi toplantısı nerede yapılır?

Apartman yönetimi toplantısı, yılda bir defadan az olmamak üzere yönetim planında gösterilen zamanlarda, eğer böyle bir zaman gösterilmemişse, her takvim yılının ilk ayı içinde toplanıyor. Peki, apartman yönetimi toplantısı nerede yapılır?

Apartman yönetimi toplantı şartları!

Apartmanda sekiz veya sekizden fazla bağımsız bölümün bulunması halinde yönetimin oluşturulması ve bu yönetimin belli zamanlarda toplantı yapması zorunlu oluyor. Peki, apartman yönetimi toplantı şartları neledir?

Apartman yönetimi için yapılması gerekenler!

Bir apartmanda ilk apartman yönetimi Kat Mülkiyeti Kanunu kapsamında yer alan hükümlere göre kuruluyor. Peki, bir apartman yönetimi için yapılması gerekenler nelerdir? Apartmana yönetici nasıl seçilir?

Apartman yönetimi toplantı çağrısı nasıl yapılır?

Apartmanlarda kat malikleri kurulu, yılda bir defadan az olmamak toplanmak zorunda oluyor. Toplu yapılarda ise kurullar, en geç iki yılda bir defadan az olmamak üzere toplanıyor. Peki, apartman yönetimi toplantı çağrısı nasıl yapılır?

Apartman yönetimi oluşturmak Haberi

Apartman yönetimi oluşturmak

Apartmanda yönetim oluşturulması için gerekenler!

Apartman, kat malikleri kurulunca yönetiliyor. Kanunen, sekiz ve sekizden fazla bağımsız bölümü bulunan apartmanlarda yönetim oluşturulması mecburi oluyor.


Yönetim tarzı, kanunların emredici hükümleri saklı kalmak şartiyle, bu kurul tarafından kararlaştırıyor. Peki, apartmanda yönetim oluşturulması için gerekenler nelerdir?


Yönetim planı yönetim tarzını, kullanma maksat ve şeklini yönetici ve denetçilerin alacakları ücreti ve

yönetime ait diğer hususları düzenler.Yönetim planı, bütün kat maliklerini bağlıyan bir sözleşme hükmündedir.


Yönetim planında hüküm bulunmıyan hallerde, anagayrimenkulün yönetiminden doğacak anlaşmazlıklar bu kanuna ve genel hükümlere göre karara bağlanır.


Kat malikleri, anagayrimenkulün yönetimini kendi aralarından veya dışardan seçecekleri bir kimseye

veya üç kişilik bir kurula verebilirler; bu kimseye (Yönetici), kurula da (Yönetim kurulu) denir.


Anagayrimenkulün bütün bölümleri bir kişinin mülkiyetinde ise, malik kanunen yönetici durumundadır.

Yönetici, kat maliklerinin, hem sayı hem...