28 / 04 / 2024

Apartman yönetiminde defter tutma

Apartman yönetiminde defter tutma

Kat Mülkiyeti Kanunu gereğince apartmana seçilen yöneticilerin görevleri arasında defter tutarak belgelerin saklanması da yer alıyor. Peki, apartman yönetiminin tutması gereken defterler nelerdir?

Apartman yönetimi defter tutma!

Yöneticinin, kat malikleri kurulunun kararlarını protokolleri, yapılan ihtar ve tebligatın özetini ve tarihlerini ve bütün giderleri kaydetmesi gerekiyor. İşte apartman yönetimi defter tutma hususu ile ilgili maddeler...

Apartman yönetiminde kimler bulunur?

Kat malikleri kurulu, yılda bir defadan az olmamak üzere yönetim planında gösterilen zamanlarda, eğer böyle bir zaman gösterilmemişse, her takvim yılının ilk ayı içinde toplanıyor. Peki, apartman yönetiminde kimler bulunur?

Apartman yönetiminde vekaleten oy kullanma!

Anagayrimenkul kat malikleri kurulu tarafından, sözleşme, yönetim planı ve kanun hükümleri uyarınca verilecek kararlara göre yönetiliyor. Peki, toplantılarda oy nasıl kullanılır? Apartman yönetiminde vekaleten oy kullanma mümkün mü?

Apartman yönetiminde denetçi istifa ederse ne olur?

Apartmanda yönetimin denetlenmesi için denetçi atanabiliyor. Kat malikleri kurulu denetim işini, kendi aralarından sayı ve arsa payı çoğunluğuyla seçecekleri bir denetçiye verebiliyor. Peki, apartman yönetiminde denetçi istifa ederse ne olur?

Apartman yönetiminde muhasip üyenin görevleri!

Anagayrimenkul kat malikleri kurulu tarafından, sözleşme, yönetim planı ve kanun hükümleri uyarınca verilecek kararlara göre yönetilir. Peki, muhasip üye kimdir? Apartman yönetiminde muhasip üyenin görevleri nelerdir?

Apartman yönetimi seçilemezse ne olur?

Taşınmaz üzerinde sekiz ve sekizden fazla bağımsız bölüm olması halinde apartman yönetiminin oluşturulması zorunlu oluyor. Peki, apartman yönetimi seçilemezse ne olur?

Apartman yönetim planının değiştirilmesi mümkün mü?

Apartmanın yönetim tarzını, kullanma maksat ve şeklini yönetici ve denetçilerin alacakları ücreti ve yönetime ait diğer hususları düzenleyen plan olan apartman yönetim planının değiştirilmesi mümkün mü?

Apartman yönetim planı zorunlu mu?

Apartman Yönetim planı yönetim tarzını, kullanma maksat ve şeklini yönetici ve denetçilerin alacakları ücreti ve yönetime ait diğer hususları düzenliyor. Peki, apartman yönetim planı zorunlu mu?

Apartman yönetim planı nasıl hazırlanır?

Apartman Yönetim planı, kat mülkiyeti kuruluşunun belgelerinden biri olup; tapuda bulunuyor. Tapu Müdürlüğüne dilekçe ile müracaat edilerek belli bir masraf karşılığında yönetim planı verilebiliyor. Peki, apartman yönetim planı nasıl hazırlanır?

Apartman yöneticisi ücreti ne kadar?

Bünyesinde sekiz ve sekizden fazla bağımsız bölüm olan apartmanlarda yönetimin kurulması zorunlu oluyor. Apartmana yönetici malikler tarafından seçiliyor. Peki, apartman yöneticisi ücreti ne kadar? İşte apartman yönetici ücretleri..

Apartman yöneticisinin istifa dilekçesi örneği!

Kat malikleri kurulunca verilen kararların yerine getirilmesi gibi görevleri yerine getirmek ile mükellef olan apartman yöneticisi isterse bu görevinden istifa edebiliyor. İşte apartman yöneticisinin istifa dilekçesi örneği..

Apartman yönetimi oluşturmak için ne yapılır?

Bir apartmanda sekiz ve sekizden fazla bağımsız bölümün olması halinde yönetimin oluşturulması zorunlu oluyor. Anagayrimenkul, kat malikleri kurulunca yönetiliyor. Peki, apartman yönetimi oluşturmak için ne yapılır?

Apartman yönetimi ne zaman kurulur?

Bir apartmanda yönetimin oluşturulması, bünyesinde sekiz ve sekizden fazla bağımsız bölüm olması halinde sorunlu oluyor. Peki, ilk apartman yönetimi ne zaman kurulur? Apartman yönetimi nasıl kurulur?

Apartman yöneticisinden şikayetçiyim ne yapmalıyım?

Apartmanda yöneticiler, kat maliklerinin çoğunluğu tarafından atanıyor. Peki, apartmana seçilen yöneticinin sorumluluklarını yerine getirmediğini düşünelim. "Apartman yöneticisinden şikayetçiyim ne yapmalıyım?" diyorsanız işte yanıtı...

Apartman yönetiminde defter tutma Haberi

Apartman yönetiminde defter tutma

Apartman yönetiminin tutması gereken defterler!

Kat Mülkiyeti Kanunu gereğince apartmana seçilen yöneticilerin görevleri arasında defter tutuarak belgelerin saklanması da yer alıyor. Peki, apartman yönetiminin tutması gereken defterler nelerdir?


Apartman yöneticisi, kat malikleri kurulunun kararlarını protokolleri, yapılan ihtar ve tebligatın özetini ve tarihlerini ve bütün giderleri, 32 nci maddede sözü geçen deftere tarih sırası ile yazmaya ve bu defteri ve giderlerin belgeleriyle diğer bütün belgeleri bir dosyada saklamakla sorumlu oluyor.


Bu defterin, her takvim yılının bitmesinden başlayarak bir ay içinde yönetici tarafından notere kapattırılması mecburidir.


Bu maddede yazılı görevleri yerine getirmeyen yöneticiye 33 üncü maddenin son fıkrasında yazılı cezalar uygulanır.


32. madde;

Anagayrimenkul kat malikleri kurulu tarafından, sözleşme, yönetim planı ve kanun hükümleri uyarınca verilecek kararlara göre yönetilir.Bütün kat malikleriyle külli ve cüzi halefleri, yönetici ve...