13 / 05 / 2024

Apartman yönetiminde neler yapılmalı

Apartman yönetiminde neler yapılmalı

Apartman yönetiminin kat maliklerine karşı bir takım sorumlulukları yer alıyor. Apartman yönetiminin anagayrimenkul üzerinde yapması gereken bir takım işler bulunuyor. Apartman yönetiminde yapılması gerekenler neler?

Apartman yöneticisi olmak için gerekli şartlar neler?

Apartman yöneticisi olmak için gerekli şartlar neler? Kimler apartman yönetici olabilir? Apartman yöneticisini kim seçer? İşte tüm merak edilenler...

Apartman yöneticileri ne iş yapar? Hukuki sorumlulukları var mı?

İster site olsun, isterse bir apartman; yöneticilik artık bir meslek haline geldi. Peki yönetici ne iş yapar? Hukuki yönden sorumlulukları neler? İşte detaylar...

Apartman yönetiminde kimler bulunur?

Kat malikleri kurulu, yılda bir defadan az olmamak üzere yönetim planında gösterilen zamanlarda, eğer böyle bir zaman gösterilmemişse, her takvim yılının ilk ayı içinde toplanıyor. Peki, apartman yönetiminde kimler bulunur?

Apartman yönetiminde vekaleten oy kullanma!

Anagayrimenkul kat malikleri kurulu tarafından, sözleşme, yönetim planı ve kanun hükümleri uyarınca verilecek kararlara göre yönetiliyor. Peki, toplantılarda oy nasıl kullanılır? Apartman yönetiminde vekaleten oy kullanma mümkün mü?

Apartman yönetiminde denetçi istifa ederse ne olur?

Apartmanda yönetimin denetlenmesi için denetçi atanabiliyor. Kat malikleri kurulu denetim işini, kendi aralarından sayı ve arsa payı çoğunluğuyla seçecekleri bir denetçiye verebiliyor. Peki, apartman yönetiminde denetçi istifa ederse ne olur?

Apartman yönetiminde muhasip üyenin görevleri!

Anagayrimenkul kat malikleri kurulu tarafından, sözleşme, yönetim planı ve kanun hükümleri uyarınca verilecek kararlara göre yönetilir. Peki, muhasip üye kimdir? Apartman yönetiminde muhasip üyenin görevleri nelerdir?

Apartman yönetim planının değiştirilmesi mümkün mü?

Apartmanın yönetim tarzını, kullanma maksat ve şeklini yönetici ve denetçilerin alacakları ücreti ve yönetime ait diğer hususları düzenleyen plan olan apartman yönetim planının değiştirilmesi mümkün mü?

Apartman yönetim planı zorunlu mu?

Apartman Yönetim planı yönetim tarzını, kullanma maksat ve şeklini yönetici ve denetçilerin alacakları ücreti ve yönetime ait diğer hususları düzenliyor. Peki, apartman yönetim planı zorunlu mu?

Apartman yönetim planı nasıl hazırlanır?

Apartman Yönetim planı, kat mülkiyeti kuruluşunun belgelerinden biri olup; tapuda bulunuyor. Tapu Müdürlüğüne dilekçe ile müracaat edilerek belli bir masraf karşılığında yönetim planı verilebiliyor. Peki, apartman yönetim planı nasıl hazırlanır?

Apartman yöneticisi ücreti ne kadar?

Bünyesinde sekiz ve sekizden fazla bağımsız bölüm olan apartmanlarda yönetimin kurulması zorunlu oluyor. Apartmana yönetici malikler tarafından seçiliyor. Peki, apartman yöneticisi ücreti ne kadar? İşte apartman yönetici ücretleri..

Apartman yöneticisinin istifa dilekçesi örneği!

Kat malikleri kurulunca verilen kararların yerine getirilmesi gibi görevleri yerine getirmek ile mükellef olan apartman yöneticisi isterse bu görevinden istifa edebiliyor. İşte apartman yöneticisinin istifa dilekçesi örneği..

Apartman yönetimi oluşturmak için ne yapılır?

Bir apartmanda sekiz ve sekizden fazla bağımsız bölümün olması halinde yönetimin oluşturulması zorunlu oluyor. Anagayrimenkul, kat malikleri kurulunca yönetiliyor. Peki, apartman yönetimi oluşturmak için ne yapılır?

Apartman yönetimi ne zaman kurulur?

Bir apartmanda yönetimin oluşturulması, bünyesinde sekiz ve sekizden fazla bağımsız bölüm olması halinde sorunlu oluyor. Peki, ilk apartman yönetimi ne zaman kurulur? Apartman yönetimi nasıl kurulur?

Apartman yönetiminde neler yapılmalı Haberi

Apartman yönetiminde neler yapılmalı

Apartman yönetiminde yapılması gerekenler!

Apartman yönetiminin kat maliklerine karşı bir takım sorumlulukları bulunuyor. Apartman yönetiminin sorumlulukları arasında genel yönetim işlerinin görülmesi,defter tutulması ve belgelerin saklanması ve  işletme projesinin yapılması gibi sorumlulukları yer alıyor.


Anagayrimenkulün sigorta ettirilmesi, kat malikleri kurulunca verilen kararların yerine getirilmesi,onarım, temizlik gibi bakım işleri ve asansör ve kalorifer, sıcak ve soğuk hava işletmesi ve sigorta gibi işlemler için kat maliklerinden avans toplamak apartman yöneticisinin görevleri arasında yer alıyor. 


Yönetici, kat malikleri kurulunun kararlarını protokolleri, yapılan ihtar ve tebligatın özetini ve tarihlerini ve bütün giderleri, söz konusu olan deftere tarih sırasiyle yazmaya ve bu defteri ve giderlerin belgeleriyle diğer bütün belgeleri bir dosyada saklamakla yükümlü oluyor. 


Yöneticinin görevleri:

1. Genel yönetim işlerinin görülmesi:

Madde 35 – Yöneticinin görevleri, yönetim planında belirtilir; yönetim planında...