26 / 11 / 2024

Apartman yönetiminde risk analizi

Apartman yönetiminde risk analizi

Kapıcı, bahçıvan veya güvenlik görevlisi çalıştıran apartmanların 1 Ocak 2013′ten itibaren risk değerlendirmesi yaptırması zorunlu hale getirildi. Peki, Apartman yönetiminde risk analizi nasıl yapılır?

Apartman yönetiminde kimler bulunur?

Kat malikleri kurulu, yılda bir defadan az olmamak üzere yönetim planında gösterilen zamanlarda, eğer böyle bir zaman gösterilmemişse, her takvim yılının ilk ayı içinde toplanıyor. Peki, apartman yönetiminde kimler bulunur?

Apartman yönetiminde vekaleten oy kullanma!

Anagayrimenkul kat malikleri kurulu tarafından, sözleşme, yönetim planı ve kanun hükümleri uyarınca verilecek kararlara göre yönetiliyor. Peki, toplantılarda oy nasıl kullanılır? Apartman yönetiminde vekaleten oy kullanma mümkün mü?

Apartman yönetiminde denetçi istifa ederse ne olur?

Apartmanda yönetimin denetlenmesi için denetçi atanabiliyor. Kat malikleri kurulu denetim işini, kendi aralarından sayı ve arsa payı çoğunluğuyla seçecekleri bir denetçiye verebiliyor. Peki, apartman yönetiminde denetçi istifa ederse ne olur?

Apartman yönetiminde muhasip üyenin görevleri!

Anagayrimenkul kat malikleri kurulu tarafından, sözleşme, yönetim planı ve kanun hükümleri uyarınca verilecek kararlara göre yönetilir. Peki, muhasip üye kimdir? Apartman yönetiminde muhasip üyenin görevleri nelerdir?

Apartman yöneticisinden şikayetçiyim ne yapmalıyım?

Apartmanda yöneticiler, kat maliklerinin çoğunluğu tarafından atanıyor. Peki, apartmana seçilen yöneticinin sorumluluklarını yerine getirmediğini düşünelim. "Apartman yöneticisinden şikayetçiyim ne yapmalıyım?" diyorsanız işte yanıtı...

Apartman yöneticisi ne zaman değişir?

Apartmanlarda kat malikleri kurulu yapacağı bir toplantıda aralarından birini ya da dışarıdan bir başka kimseyi yönetici olarak atayabiliyor. Peki, apartman yöneticisi ne zaman değişir?

Apartman yönetiminde kiracının hakları nelerdir?

Apartman ve site yönetimi ile ilgili esaslara Kat Mülkiyeti Kanunu'nda yer veriliyor. Kanun gereğince, kiracıların apartman yönetiminde fazla sorumluluğu bulunmuyor. Peki, apartman yönetiminde kiracının hakları nelerdir?

Dışarıdan apartman yönetici seçilir mi?

Kat maliklerinin bağımsız oyalarıyla seçilen apartman yöneticisinin çeşitli görev ve sorumlulukları bulunuyor. Peki, kimler apartman yöneticisi olabilir? Dışarıdan apartman yönetici seçilir mi?

Site yönetiminde kiracıların hukuki durumu nedir?

Kat Mülkiyeti Kanunu gereğince, site yönetiminde kiracının fazla sorumluluğu bulunmuyor. Peki, site yönetiminde kiracıların hukuki durumu nedir?

Site yönetiminde denetçinin yetkileri nelerdir?

Sitedeki kat malikleri kurulu adına; site yönetici veya yönetim kurulunu denetleyen kimseye denetçi deniyor. Peki, site yönetiminde denetçinin yetkileri nelerdir?

Site yönetiminde kiracı yönetici olabilir mi?

Site yönetimi; apartman yöneticilerinin oluşturduğu kurul tarafından seçiliyor ve kat malikleri tarafından oylanan yönetim kurumu olarak biliniyor. Peki, site yönetiminde kiracı yönetici olabilir mi?

Site yönetiminde kiracılar oy kullanabilir mi?

Anagayrimenkulün sekiz veya daha fazla bağımsız bölümü varsa, yönetici atanması mecburi oluyor. Yönetici oy çokluğu ile atanıyor. Peki, site yönetiminde kiracılar oy kullanabilir mi?

Apartman yönetim planı değiştirilebilir mi?

Apartman yönetim planı yönetim tarzını, kullanma maksat ve şeklini yönetici ve denetçilerin alacakları ücreti ve yönetime ait diğer hususları düzenliyor. Peki, apartman yönetim planı değiştirilebilir mi?

Apartman yönetiminde risk analizi Haberi

Apartman yönetiminde risk analizi

Apartman yönetiminde risk analizi!


Apartman risk değerlendirmesi kapsamına girebilmek için bir çalışanın bulunması yeterli oluyor.  Kapıcı, bahçıvan veya güvenlik görevlisi çalıştıran apartmanların 1 Ocak 2013′ten itibaren risk değerlendirmesi yaptırması zorunlu tutuluyor. Hiçbir çalışanı olmayan apartmanların risk değerlendirmesi yapmaları gerekmiyor.


Apartmanlarda  kat malikleri aynı zamanda işveren olarak değerlendiriliyor. Bu kapsamda kat malikleri; çalışma ortamının ve çalışanların sağlık ve güvenliğini sağlama, sürdürme ve geliştirme amacı ile iş sağlığı ve güvenliği yönünden risk değerlendirmesi yaptırması zorunlu oluyor. 


Kat malikleri karar alarak, risk değerlendirmesini Çalışma Bakanlığı’ndan yetki almış kişi veya kuruluşlardan hizmet alarak yaptırabiliyor. Apartmanlarda olabilecek tehlikelere karşı apartman yönetiminin  risk analizi yaptırması gerekiyor. Apartmanlarda olabilecek tehlikeler aşağıda yer alıyor.  


Apartmanlarda olabilecek tehlikeler..

-  Elektrik kaçağı sonucu çarpılma,

-  Asansörden düşme,

-  Asansör boşluğuna düşme,

-  Merivenden düşme,

- Çatıdan cisim...