29 / 12 / 2024

apartman yönetimine kimlik bildirimi

apartman yönetimine kimlik bildirimi

Kimlik Bildirme Kanunu'na göre apartmanlarda oturan ve çalışan kimselerin kimliklerini yönetime bildirmeleri gerekiyor. Apartman yönetimine kimlik bildirimi ile ilgili hükümler haberimizde yer alıyor...

Kat maliki bilgi formu!

26 Haziran 1973 yılında kabul edilen 1774 kanun sayılı Kimlik Bildirme Kanunu kapsamında yer alan hükümlere göre, kat maliklerinin "Kat maliki bilgi formu" ile yöneticilerine kimlik bildiriminde bulunmaları gerekiyor...

Kiracıdan istenecek belgeler!

1774 kanun sayılı Kimlik Bildirme Kanununda yer alan hükümlere göre, apartman yönetiminin kiracıdan birtakım bilgiler alarak, muhtara ve karakola vermekle yükümlü oluyor. İşte kiracıdan istenecek belgeler...

Apartman yöneticisi maaşı 2016!

Apartmanda yönetici olarak seçilen kimse sözleşmede bir ücret tayin edilmemiş olsa bile, kat maliklerinden uygun bir ücret isteyebiliyor. Peki apartman yöneticisi maaşı 2016 ne kadar?

İsta, apartman yöneticilerini tasarruf için harekete çağırıyor!

İSTA tüm ev ve işyerlerinin Isı Pay Ölçerlerle donatılması ve ısınma masraflarını azaltırken enerji tasarrufu sağlanması konusunda halkın ve özellikle apartman yöneticilerinin bilinçlenmesinin önemini vurguluyor.

Apartman yönetimi toplantısı nerede yapılır?

Apartman yönetimi toplantısı, yılda bir defadan az olmamak üzere yönetim planında gösterilen zamanlarda, eğer böyle bir zaman gösterilmemişse, her takvim yılının ilk ayı içinde toplanıyor. Peki, apartman yönetimi toplantısı nerede yapılır?

Apartman yönetimi toplantı şartları!

Apartmanda sekiz veya sekizden fazla bağımsız bölümün bulunması halinde yönetimin oluşturulması ve bu yönetimin belli zamanlarda toplantı yapması zorunlu oluyor. Peki, apartman yönetimi toplantı şartları neledir?

Apartman yönetiminde kimler bulunur?

Kat malikleri kurulu, yılda bir defadan az olmamak üzere yönetim planında gösterilen zamanlarda, eğer böyle bir zaman gösterilmemişse, her takvim yılının ilk ayı içinde toplanıyor. Peki, apartman yönetiminde kimler bulunur?

Apartman yönetiminde vekaleten oy kullanma!

Anagayrimenkul kat malikleri kurulu tarafından, sözleşme, yönetim planı ve kanun hükümleri uyarınca verilecek kararlara göre yönetiliyor. Peki, toplantılarda oy nasıl kullanılır? Apartman yönetiminde vekaleten oy kullanma mümkün mü?

Apartman yönetiminde denetçi istifa ederse ne olur?

Apartmanda yönetimin denetlenmesi için denetçi atanabiliyor. Kat malikleri kurulu denetim işini, kendi aralarından sayı ve arsa payı çoğunluğuyla seçecekleri bir denetçiye verebiliyor. Peki, apartman yönetiminde denetçi istifa ederse ne olur?

Apartman yönetimi için yapılması gerekenler!

Bir apartmanda ilk apartman yönetimi Kat Mülkiyeti Kanunu kapsamında yer alan hükümlere göre kuruluyor. Peki, bir apartman yönetimi için yapılması gerekenler nelerdir? Apartmana yönetici nasıl seçilir?

Apartman yönetiminde muhasip üyenin görevleri!

Anagayrimenkul kat malikleri kurulu tarafından, sözleşme, yönetim planı ve kanun hükümleri uyarınca verilecek kararlara göre yönetilir. Peki, muhasip üye kimdir? Apartman yönetiminde muhasip üyenin görevleri nelerdir?

Apartman yönetiminin vergi numarası olur mu?

Apartmanlarda görev yapan konut kapıcıları zorunlu sigortalılık kapsamında olduğu için, apartman yönetici tarafından sigorta dosyası açtırılıp aylık sigorta bildirgesi verilmesi gerekiyor. Peki, apartman yönetiminin vergi numarası olur mu?

Apartman yönetimi toplantı çağrısı nasıl yapılır?

Apartmanlarda kat malikleri kurulu, yılda bir defadan az olmamak toplanmak zorunda oluyor. Toplu yapılarda ise kurullar, en geç iki yılda bir defadan az olmamak üzere toplanıyor. Peki, apartman yönetimi toplantı çağrısı nasıl yapılır?

Apartman yönetimi ceza kesebilir mi?

Apartmanda yönetimin aldığı kararlara ve kanunda belirtilen kurallara uygun davranışlar sergilemeyen kat malikleri ve kiracılar hakkında birtakım cezalar uygulanabiliyor. Peki, apartman yönetimi ceza kesebilir mi?

Apartman yönetimi nasıl feshedilir?

Apartman yönetim planı yönetim tarzını, kullanma maksat ve şeklini yönetici ve denetçilerin alacakları ücreti ve yönetime ait diğer hususları düzenler. Peki, yönetim feshedilir mi? Apartman yönetimi nasıl feshedilir?

apartman yönetimine kimlik bildirimi Haberi

apartman yönetimine kimlik bildirimi

Apartman yönetimine kimlik bildirimi!

26 Haziran 1973 yılında kabul edilen 1774 kanun sayılı Kimlik Bildirme Kanunu ve uygulama yönetmeliğine göre konutlarda oturan ve çalışanların kimlik bilgilerini; bildirim formu ile yöneticilerine iletmeleri gerekiyor.


Yöneticiler de kendilerine iletilen bu bildirimleri de muhtara ve karakola vermekle yükümlü oluyor. Buna bağlı olarak, bu sorumluluğu yerine getirmeyen yöneticiyi 1 TL'lik ceza bekliyor.


Kanunda yer alan konu ile ilgili hükümler aşağıda sıralanıyor.


Konutlarda çalışanların ve oturanların bildirilmesi..

A - Çalışanlar

Ortak hizmetlerde çalışanlar-Yükümlü

Madde 11 - Bağımsız bir bölüm teşkil eden konutların sahip veya kiracıları ile, kat mülkiyetine tabi taşınmaz mallarda yönetici veya yönetim kurulunun bu konuda yetkili kıldığı bir üye tarafından; kapıcı, kaloriferci, bekçi ve telefoncuların ve benzeri idari, teknik ve yardımcı hizmetlerde çalıştırılanların kimlikleri, iki örnek ÇALIŞANLARA AİT KİMLİK BİLDİRME...