13 / 05 / 2024

apartman yönetiminin sorumluluk alanları neler

apartman yönetiminin sorumluluk alanları neler

Apartman yönetiminin kat maliklerine karşı bir takım sorumlulukları yer alıyor. Apartman yönetiminin anagayrimenkul üzerinde yapması gereken bir takım işler bulunuyor. Apartman yönetiminde yapılması gerekenler neler?

İşte apartman yönetimiyle ilgili tüm detaylar!

Hürses Gazetesi köşe yazarı olan Cem Barlas Arslan bugünkü yazısında apartman yönetiminin tüm detaylarını paylaştı. İşte o haber...

Apartman yönetiminde denetçi istifa ederse ne olur?

Apartmanda yönetimin denetlenmesi için denetçi atanabiliyor. Kat malikleri kurulu denetim işini, kendi aralarından sayı ve arsa payı çoğunluğuyla seçecekleri bir denetçiye verebiliyor. Peki, apartman yönetiminde denetçi istifa ederse ne olur?

Apartman yönetimi için yapılması gerekenler!

Bir apartmanda ilk apartman yönetimi Kat Mülkiyeti Kanunu kapsamında yer alan hükümlere göre kuruluyor. Peki, bir apartman yönetimi için yapılması gerekenler nelerdir? Apartmana yönetici nasıl seçilir?

Apartman yönetiminde muhasip üyenin görevleri!

Anagayrimenkul kat malikleri kurulu tarafından, sözleşme, yönetim planı ve kanun hükümleri uyarınca verilecek kararlara göre yönetilir. Peki, muhasip üye kimdir? Apartman yönetiminde muhasip üyenin görevleri nelerdir?

Apartman yönetiminin vergi numarası olur mu?

Apartmanlarda görev yapan konut kapıcıları zorunlu sigortalılık kapsamında olduğu için, apartman yönetici tarafından sigorta dosyası açtırılıp aylık sigorta bildirgesi verilmesi gerekiyor. Peki, apartman yönetiminin vergi numarası olur mu?

Apartman yönetimi toplantı çağrısı nasıl yapılır?

Apartmanlarda kat malikleri kurulu, yılda bir defadan az olmamak toplanmak zorunda oluyor. Toplu yapılarda ise kurullar, en geç iki yılda bir defadan az olmamak üzere toplanıyor. Peki, apartman yönetimi toplantı çağrısı nasıl yapılır?

Apartman yönetimi ceza kesebilir mi?

Apartmanda yönetimin aldığı kararlara ve kanunda belirtilen kurallara uygun davranışlar sergilemeyen kat malikleri ve kiracılar hakkında birtakım cezalar uygulanabiliyor. Peki, apartman yönetimi ceza kesebilir mi?

Apartman yönetimi nasıl feshedilir?

Apartman yönetim planı yönetim tarzını, kullanma maksat ve şeklini yönetici ve denetçilerin alacakları ücreti ve yönetime ait diğer hususları düzenler. Peki, yönetim feshedilir mi? Apartman yönetimi nasıl feshedilir?

Apartman yönetimini değiştirmek için ne yapılır?

Bir apartmanda sekiz veya sekizden fazla bağımsız bölüm olması halinde yönetimin oluşturulması zorunlu oluyor. Apartman kat malikleri kurulunca yönetiliyor. Peki, apartman yönetimini değiştirmek için ne yapılır?

Apartman yönetimi seçilemezse ne olur?

Taşınmaz üzerinde sekiz ve sekizden fazla bağımsız bölüm olması halinde apartman yönetiminin oluşturulması zorunlu oluyor. Peki, apartman yönetimi seçilemezse ne olur?

Apartman yönetim planının değiştirilmesi mümkün mü?

Apartmanın yönetim tarzını, kullanma maksat ve şeklini yönetici ve denetçilerin alacakları ücreti ve yönetime ait diğer hususları düzenleyen plan olan apartman yönetim planının değiştirilmesi mümkün mü?

Apartman yönetim planı zorunlu mu?

Apartman Yönetim planı yönetim tarzını, kullanma maksat ve şeklini yönetici ve denetçilerin alacakları ücreti ve yönetime ait diğer hususları düzenliyor. Peki, apartman yönetim planı zorunlu mu?

Apartman yönetim planı nasıl hazırlanır?

Apartman Yönetim planı, kat mülkiyeti kuruluşunun belgelerinden biri olup; tapuda bulunuyor. Tapu Müdürlüğüne dilekçe ile müracaat edilerek belli bir masraf karşılığında yönetim planı verilebiliyor. Peki, apartman yönetim planı nasıl hazırlanır?

apartman yönetiminin sorumluluk alanları neler Haberi

apartman yönetiminin sorumluluk alanları neler

Apartman yönetiminde yapılması gerekenler!

Apartman yönetiminin kat maliklerine karşı bir takım sorumlulukları bulunuyor. Apartman yönetiminin sorumlulukları arasında genel yönetim işlerinin görülmesi,defter tutulması ve belgelerin saklanması ve  işletme projesinin yapılması gibi sorumlulukları yer alıyor.


Anagayrimenkulün sigorta ettirilmesi, kat malikleri kurulunca verilen kararların yerine getirilmesi,onarım, temizlik gibi bakım işleri ve asansör ve kalorifer, sıcak ve soğuk hava işletmesi ve sigorta gibi işlemler için kat maliklerinden avans toplamak apartman yöneticisinin görevleri arasında yer alıyor. 


Yönetici, kat malikleri kurulunun kararlarını protokolleri, yapılan ihtar ve tebligatın özetini ve tarihlerini ve bütün giderleri, söz konusu olan deftere tarih sırasiyle yazmaya ve bu defteri ve giderlerin belgeleriyle diğer bütün belgeleri bir dosyada saklamakla yükümlü oluyor. 


Yöneticinin görevleri:

1. Genel yönetim işlerinin görülmesi:

Madde 35 – Yöneticinin görevleri, yönetim planında belirtilir; yönetim planında...