02 / 05 / 2024

apartman yönetiminin vergi numarası nedir

apartman yönetiminin vergi numarası nedir

Apartmanlarda görev yapan konut kapıcıları zorunlu sigortalılık kapsamında olduğu için, apartman yönetici tarafından sigorta dosyası açtırılıp aylık sigorta bildirgesi verilmesi gerekiyor. Peki, apartman yönetiminin vergi numarası olur mu?

İşte apartman yönetimiyle ilgili tüm detaylar!

Hürses Gazetesi köşe yazarı olan Cem Barlas Arslan bugünkü yazısında apartman yönetiminin tüm detaylarını paylaştı. İşte o haber...

Apartman yönetiminde muhasip üyenin görevleri!

Anagayrimenkul kat malikleri kurulu tarafından, sözleşme, yönetim planı ve kanun hükümleri uyarınca verilecek kararlara göre yönetilir. Peki, muhasip üye kimdir? Apartman yönetiminde muhasip üyenin görevleri nelerdir?

Apartman yönetiminin vergi numarası olur mu?

Apartmanlarda görev yapan konut kapıcıları zorunlu sigortalılık kapsamında olduğu için, apartman yönetici tarafından sigorta dosyası açtırılıp aylık sigorta bildirgesi verilmesi gerekiyor. Peki, apartman yönetiminin vergi numarası olur mu?

Apartman yönetimi toplantı çağrısı nasıl yapılır?

Apartmanlarda kat malikleri kurulu, yılda bir defadan az olmamak toplanmak zorunda oluyor. Toplu yapılarda ise kurullar, en geç iki yılda bir defadan az olmamak üzere toplanıyor. Peki, apartman yönetimi toplantı çağrısı nasıl yapılır?

Apartman yönetimi ceza kesebilir mi?

Apartmanda yönetimin aldığı kararlara ve kanunda belirtilen kurallara uygun davranışlar sergilemeyen kat malikleri ve kiracılar hakkında birtakım cezalar uygulanabiliyor. Peki, apartman yönetimi ceza kesebilir mi?

Apartman yönetimi nasıl feshedilir?

Apartman yönetim planı yönetim tarzını, kullanma maksat ve şeklini yönetici ve denetçilerin alacakları ücreti ve yönetime ait diğer hususları düzenler. Peki, yönetim feshedilir mi? Apartman yönetimi nasıl feshedilir?

Apartman yönetimini değiştirmek için ne yapılır?

Bir apartmanda sekiz veya sekizden fazla bağımsız bölüm olması halinde yönetimin oluşturulması zorunlu oluyor. Apartman kat malikleri kurulunca yönetiliyor. Peki, apartman yönetimini değiştirmek için ne yapılır?

Apartman yönetimi seçilemezse ne olur?

Taşınmaz üzerinde sekiz ve sekizden fazla bağımsız bölüm olması halinde apartman yönetiminin oluşturulması zorunlu oluyor. Peki, apartman yönetimi seçilemezse ne olur?

Apartman yönetim planının değiştirilmesi mümkün mü?

Apartmanın yönetim tarzını, kullanma maksat ve şeklini yönetici ve denetçilerin alacakları ücreti ve yönetime ait diğer hususları düzenleyen plan olan apartman yönetim planının değiştirilmesi mümkün mü?

Apartman yönetim planı zorunlu mu?

Apartman Yönetim planı yönetim tarzını, kullanma maksat ve şeklini yönetici ve denetçilerin alacakları ücreti ve yönetime ait diğer hususları düzenliyor. Peki, apartman yönetim planı zorunlu mu?

Apartman yönetim planı nasıl hazırlanır?

Apartman Yönetim planı, kat mülkiyeti kuruluşunun belgelerinden biri olup; tapuda bulunuyor. Tapu Müdürlüğüne dilekçe ile müracaat edilerek belli bir masraf karşılığında yönetim planı verilebiliyor. Peki, apartman yönetim planı nasıl hazırlanır?

Yeter gelirli tarımsal arazi yönetiminin tedbiren verilmesi!

Yeter gelirli tarımsal arazi büyüklüğü, Bölge farklılıklarına göre il ve ilçelerin kanuna ekli listede belirlenen yeter gelirli tarımsal arazi büyüklükleri olarak ifade ediliyor. Peki, yeter gelirli tarımsal arazi yönetiminin tedbiren verilmesi nasıl olur

Apartman toplantısı duyurusu örneği!

Apartman yönetiminin yılın belli dönemlerinde toplantı yapması gerekiyor. Toplantı için kat maliklere bir çağrı yapılması gerekiyor. Peki, duyuru nasıl yapılır? İşte apartman toplantısı duyurusu örneği..

apartman yönetiminin vergi numarası nedir Haberi

apartman yönetiminin vergi numarası nedir

Apartman yönetiminin vergi numarası olur mu?

Apartmanlarda yönetimlerinin birtakım sorumlulukları bulunuyor. Örneğin anagayrimenkulün, kat malikleri kurulunca tayin edilecek değer üzerinden sigorta edilmesi kat malikleri kurulunca kararlaştırılabilir.

Kanun gereğince sigorta yapılması halinde kat malikleri, sigorta giderlerine, arsa payları oranında, katılmakla yükümlüdürler. 


Anagayrimenkulün tümünün harap olması halinde alınacak sigorta bedeli, aksine sözleşme olmadıkça, kat maliklerine, arsa payları oranında, paylaştırılıyor.


Peki, apartman yönetiminin vergi numarası olur mu? Apartman yönetimine vergi numarası nasıl alınır?


Apartmanlarda görev yapan konut kapıcıları zorunlu sigortalılık kapsamında olduğu için, apartman yönetici tarafından sigorta dosyası açtırılıp aylık sigorta bildirgesi verilmesi gerekiyor. 


Kat Mülkiyeti Kanunu gereği yöneticiler iligili hesap dönemi ile ilgili gelir-gider hesaplarını düzenleyip, faaliyet raporunu içeren bilanço hazırlamaları gerekiyor.


Konut kapıcılarına yapılan ücret ödemerinde gelir vergisi kesintisi olmadığından başkaca bir stopaj kesintisi gerektiren işlem yoksa...