apartmana yönetici seçimi Haberi
Apartmanlarda yönetici seçimi!
Apartmanlarda yönetici seçimi, 15 gün öncesinden çağrısı yapılan kat malikleri genel kurul toplantısında yapılıyor. Apartmanlarda yönetici seçimi, sekiz ve daha fazla bağımsız bölümün olması halinde zorunlu tutuluyor.
Toplantıda, kat maliklerinden salt çoğunluğu alan aday; apartman yöneticisi olarak atanıyor. Yöneticinin yerine getirmesi gereken görevleri Apartman ve site yönetim kanunu kapsamında 35. maddede şu şekilde açıklanıyor:
II - Yöneticinin görevleri:
1. Genel yönetim işlerinin görülmesi:
Madde 35 – Yöneticinin görevleri, yönetim planında belirtilir; yönetim planında aksine hüküm olmadıkça, yönetici aşağıdaki işleri görür:
a) Kat malikleri kurulunca verilen kararların yerine getirilmesi;
b) Anagayrimenkulün gayesine uygun olarak kullanılması, korunması, bakımı ve onarımı için gereken tedbirlerin alınması;
c) Anagayrimenkulün sigorta ettirilmesi;
d) Anagayrimenkulün genel yönetim işleriyle korunma, onarım, temizlik gibi bakım işleri ve asansör ve kalorifer, sıcak ve soğuk hava...