05 / 05 / 2024

avrasya tüneli yap işlet devret modeli

avrasya tüneli yap işlet devret modeli

Avrasya Tüneli finansmanı kapsamında sağlanan 4,5 yılı geri ödemesiz toplam 18 yıl vadeli kredi, bugüne kadar Türkiye’de özel sektör projelerine sağlanmış en uzun vadeli kredi olma özelliğini taşıyor...

Avrasya Tüneli-TEM Anadolu Otoyolu Bağlantı Yolu devreye alındı...

15 Temmuz Şehitler Köprüsü'ndeki trafik yoğunluğunu en aza indirmek ve Avrasya Tüneli'ne yönlendirmek amacı ile yapılan Avrasya Tüneli-TEM Anadolu Otoyolu Bağlantı Yolu açıldığı açıklandı.

Tarihi rekor! Avrasya Tüneli'nden 7 yılda 123 milyon geçiş yapıldı!

İstanbul Valiliği tarafından yapılan açıklamada Avrasya Tüneli'nden 7 yılda toplam 123 milyon geçiş yapıldığı belirtildi. 

Avrasya Tüneli’nde tarihi rekor kırıldı. Tünelden az önce kaçıncı aracın geçtiği belli oldu!

Bundan 6 yıl önce açılan ve İstanbul’un Avrupa ile Anadolu yakasını deniz altından birbirine bağlayan Avrasya Tüneli ile ilgili tarihi bir an yaşandı. Bugün geçiş yaparken durdurulan bir araçla kutlama yapılarak büyük bir rekora imza atıldığı ortaya çıktı.

Beton yol tasarrufuyla her 4 yılda bir Avrasya Tüneli yapılır!

Beton yolların, petrolde yaşanan dışa bağımlılığı azaltıcı etki yaratacağı dile getiren TCMB CEO'su Ismail Bulut, asfalt yolların yıllık bakım masrafı yerine her 4 senede bir Avrasya Tüneli yatırım maliyeti kadar tasarruf yapmanın mümkün olduğunu belirtti.

Avrasya Tüneli için Tünel Hikayeleri yarışması!

İstanbul’da iki kıta arasındaki ulaşım süresini 5 dakikaya indiren ve Avrasya Tüneli İşletme İnşaat ve Yatırım A.Ş. tarafından yapılan Avrasya Tüneli için “Tünel Hikayeleri” adıyla bir yarışma düzenliyor.

Avrasya Tüneli'ne Kore'den Yılın Yapısı Ödülü!

İstanbul’da iki kıta arasındaki ulaşım süresini 5 dakikaya indiren Avrasya Tüneli uluslararası bir ödüle daha layık görüldü. Kore İnşaat Mühendisleri Derneği “Altın Kategori”de 2017 “Yılın Yapı Ödülü”nü Avrasya Tüneli’ne verdi.

Avrasya Tüneli'nin anlaşması hakkında soru önergesi hazırlandı!

CHP İstanbul Milletvekili Gülay Yedekci, Avrasya Tüneli'nin yapım anlaşmasına ve günlük araç geçiş sayısına ilişkin yazılı soru önergesi hazırlayarak sorularını Başbakan Yıldırım'a iletti..

Avrasya Tüneli'nin tüm kısımları trafiğe açıldı!

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü, İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi Projesi kapsamında yapımı tamamlanan Avrasya Tüneli'nin tüm kısımlarının trafiğe açıldığını duyurdu.

Avcı Architects, Avrasya Tüneli Müzesi ile sergi algısını değiştiriyor!

Avcı Architects tarafından yapılan Avrasya Tüneli Müzesi, son teknoloji anlatım teknikleriyle sergi algısına yenilik getiriyor.

Avrasya Tüneli'den günlük 30 bin araç geçmeli!

Yapı Merkezi'nin Kurucusu ve Avrasya Tüneli projesinin müteahhidi Ersin Arıoğlu, tünelden bir ayda günlük geçişin 25 bin araca ulaştığını söyledi. Arıoğlu, “Günlük 30 bin kemik müşterimiz olması ilk hedefimiz'' dedi.

Avrasya Tüneli ile kesintisiz ulaşım başlıyor!

Cumhurbaşkanı Erdoğan, Asya ile Avrupa kıtasını 5’inci kez birleştiren Avrasya Tüneli’nin açılışında, “Bu tünel sayesinde İstanbul’un iki yakası arasında dışarıdaki iklim şartlarından etkilenmeden kesintisiz ulaşım mümkün haline geldi” dedi.

Avrasya Tüneli hakkında merak edilen 7 soru!

Ve merakla beklenen gün geldi... Avrupa ve Asya kıtalarını kara yoluyla dördüncü kez bağlayacak proje Avrasya Tüneli açıldı. İşte tünelle ilgili bilinmesi gereken 7 şey...

Avrasya Tüneli İpek Yolu’na ivme kazandıracak!

Gürcistan Başbakanı Kvirikaşvili “Türkiye ve Gürcistan’ın amacı, partnerlerimizle tarihi İpek Yolu’nu canlandırmaktır. Avrasya Tüneli, tarihi İpek Yolu’nun canlandırılmasına bir ivme kazandıracaktır” dedi.

avrasya tüneli yap işlet devret modeli Haberi

avrasya tüneli yap işlet devret modeli


Avrasya Tüneli finansman!


Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü, T.C. Başbakanlık Hazine Müsteşarlığı ile Yapı Merkezi ve SK E&C üst düzey yöneticileri ve ATAŞ temsilcileri ile ulusal ve uluslararası banka temsilcilerinin katıldığı ve 11 Aralık 2012'de düzenlenen imza töreniyle, Avrasya Tüneli finansmanı ile ilgili tüm aşamalar sonuçlandı.


Yapı Merkezi, Güney Kore’nin önde gelen gruplarından SK Engineering and Construction Ltd. Ortaklığı ile kurulmuş olan Avrasya Tüneli İşletme İnşaat ve Yatırım A.Ş. (ATAŞ) atılan imzalar ile önümüzdeki 30 sene boyunca tünelin yapım ve işletiminden sorumlu olacak.


İstanbul’da Kazlıçeşme’den Göztepe’ye deniz altından karayolu ulaşımı sağlayacak Avrasya Tüneli'nin gerek yap işlet devret modeli ile yapılıyor olması ve gerekse işletmeye geçince kullanıcılarına sağlayacağı önemli zaman ve yakıt tasarrufu ile sadece İstanbul trafiğini rahatlatmakla kalmayıp...