23 / 11 / 2024
fuzul

bakü tiflis kars demiryolu 2017

bakü tiflis kars demiryolu 2017

30 Ekim'de resmi açılışı yapılan Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu projesi 10 yılda tamamlandı. Bakü- Tiflis- Kars demiryolu ekonomiyi nasıl etkileyecek?

Bakan Uraloğlu açıkladı! Bakü-Tiflis-Kars (BTK) Demiryolu Hattı yeniden hizmete açıldı...

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Orta Koridor ve Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı'nın Zengezur Koridoru'nun etkinliğini yükselticeğini ifade ederek, Mayıs 2023'te bakım çalışmaları nedeni ile kapatılan Bakü-Tiflis-Kars (BTK) Demiryolu Hattı'nın yeniden hizmete açıldığını açıkladı.

Türkiye'de ulaşım yatırımları hızlandı!

Çin ile Avrupa arasındaki demiryolu yük taşımacılığında Bakü-Tiflis-Kars demiryolu hattı ve entegre olunan “Orta Koridor” güzergahına talebin giderek artması, ülkemizi Asya ve Avrupa arasında lojistik üs olma hedefine yaklaştırıyor.

Bakü-Tiflis-Kars demir yolu hem kıtaları hem rayları birleştirdi!

Asya ile Avrupa'yı birbirine bağlayan en önemli hatlardan Bakü-Tiflis-Kars (BTK) demir yolundaki ray açıklığı farkının düzeltilmesi için Kars Lojistik Merkezi'nde Türkiye'nin ilk çift ekartman rayının döşenme çalışmalarına başlandı...

Bakü-Kars Demiryolu'yla Türkiye'den yurt dışına inşaat malzemesi taşınıyor!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, "Avrupa ile Orta Asya, Çin ve Orta Doğu aksını ekonomik, güvenli ve elverişli rota haline getiren Bakan Turhan, Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı vasıtasıyla Türkiye'den yurt dışına inşaat malzemesi, demir cevheri gibi ürünler taşınıyor." dedi.

BTC'den 3,3 milyar varil petrol sevk edildi!

Bakü-Tiflis-Ceyhan Ham Petrol Boru Hattı'nın son durağı Adana'nın Ceyhan ilçesindeki Haydar Aliyev Deniz Terminali'nden 2006 yılından itibaren 4 bin 300'den fazla tanker ile 3 milyar 314 milyon 965 bin varil ham petrol sevk edildi.

Kars Gıda Emlak Elektronik Tekstil Ticaret ve Sanayi Limited Şirketi Ataköy 4. Kısım Şubesi kuruldu!

Kars Gıda Emlak Elektronik Tekstil Ticaret ve Sanayi Limited Şirketi Ataköy 4. Kısım Şubesi bugün Bakırköy'de 500 bin TL sermaye bedeli ile açıldı.

Bakü-Tiflis-Kars hattının ikinci kısmı tamamlanıyor!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Mehmet Cahit Turhan, "Bakü-Tiflis-Kars demir yolu hattının Hazar Denizi'ndeki limanlara kadar ulaşması ve Hazar'daki deniz ulaşımıyla ilgili altyapı ve tren feri hatlarının hizmete girmesi iş adamlarımıza önemli avantajlar sağlıyor." diye konuştu.

Kars Sarıkamış’taki tarihi av köşkü yıkılıyor!

Kars'ın Sarıkamış ilçesindeki asırlık ahşap av köşkü yıkılıyor. 121 yıl önce yaptırılan köşk her geçen gün ilgisizlik ve bakımsızlıktan dolayı harabe hale döndü.

Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu'yla Çin Maraş'a bağlandı!

TCDD Taşımacılık Genel Müdürü Veysi Kurt yaptığı açıklamada "Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı'yla biz Kazakistan'ı, Türkmenistan'ı Özbekistan ve Çin'i Mersin'e, İskenderun'a, Gaziantep'e, ülkemizin batısına ve aynı şekilde Maraş'a bağlamış olduk." dedi.

Bakü Tiflis Kars Demiryolu İran’a bağlanacak!

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Kafkasya Üniversiteler Birliği (KÜNİB) 7. Olağan Genel Kurulu kapsamında gerçekleştirilen fahri doktora tevdi törenine katıldı. 

İran, Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu'na bağlanmak istiyor!

Dışişleri Bakanı Mevlüt Çavuşoğlu yaptığı açıklamada, İran'ın Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu hattına bağlanmak istediğini belirtti.

Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Çalışma Toplantısı yapıldı!

Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Çalışma Toplantısı'nda konuşan Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu'nun, doğu-batı aksında Avrupa ile Asya arasında taşıma koridorlarının kesintisiz hale getirilmesi adına çok önemli bir proje olduğunu söyledi.

Ahmet Arslan: Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu hattında hedef Çin!

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Arslan yaptığı açıklamada, "Çin'den başlayıp Avrupa'ya kadar uzanan ticaretin, Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu hattı üzerinden gerçekleştirilmesi bizim önemli hedeflerimizden biri." dedi

bakü tiflis kars demiryolu 2017 Haberi

bakü tiflis kars demiryolu 2017


Dünya Gazetesi köşe yazarlarından İlter Turan, bugünkü yazısında ''Bakü- Tiflis- Kars demiryolu'' projesinin ekonomiye olan etkisini değerlendirdi. 


Projeye dahil olan üç ülkenin on yıldır gündeminde olan Bakü- Tiflis- Kars demiryolu, geçen hafta açıldı. Proje ekonomik ve uluslararası ilişkiler açısından bölgesel zenginliğe nasıl katkı sağlayacak?

1-) Projenin adı neden 'Demir İpek Yolu'?

Şunu belirtmek gerekir ki demiryolu fikri, İpek Yolu ile ilgili tartışmalar bu kadar popüler olmadan çok önce gündemdeydi. Orta Asya'daki Türki cumhuriyetlerin bağımsız olmasının ardından, Türkiye bu ülkelerle bağlarını güçlendirme yolları aradı. İki ana güzergâh vardı; biri İran, diğeri ise Novorossisyk üzerinden gidiyordu. Ancak Novorossisyk'ten Orta Asya’ya demiryolu ile sevkiyat yapılmadan önce, malların oraya denizden ulaştırılması gerekiyordu. Kars, Tiflis ve Bakü arasındaki demiryolunu kullanmak ve ardından Hazar Denizi'ni feribotlarla...