02 / 05 / 2024

bina kot farkı

bina kot farkı

Binanın kot aldığı nokta, yoldan, tabii zeminden ve köşe başı parselden başlıyor. Genel olarak binaların cephe aldığı bordür taşı üst seviyesinden (tretuvar) binalara kot veriliyor....

Kot nedir?

Kot nedir? sorusunda binalara verilen kotun üç şekilde uygulandığını söyleyebiliriz. Bu uygulamalar; yoldan kotlandırma, tabii zeminden kotlandırma ve köşebaşı parsellerde kotlandırma şeklinde karşımıza çıkıyor...

Hüseyin Alan: Kanal İstanbul Marmara'da sahil bırakmaz!

Jeoloji Mühendisleri Odası Başkanı Hüseyin Alan, "Kanal İstanbul yapılacak olursa Karadeniz'den gelen deniz suyu kot farkı nedeniyle Marmara'ya dolacak. Bunun sonucunda da Marmara Denizi'nin kıyılarında sahil kalmayacak" dedi...

Sarıyer'de yol çöktü, 2 bina tahliye edildi!

İstanbul'un Sarıyer ilçesinde yolun bir bölümü kot farkı bulunan 2 katlı binanın üzerine çöktü. Bölgede bulunan 2 bina tahliye edildi.

Sakarya Demokrasi Meydanı’ndaki kazı çalışmaları tamamlanıyor!

Demokrasi Meydanı’nda devam eden yenileme çalışmalarını yerinde denetleyen Sakarya Büyükşehir Belediye Başkanı Zeki Toçoğlu, “Kazı çalışmalarımızın yüzde 90’ını tamamladık. Yeni projeyle meydandaki kot farkını ortadan kaldıracağız.” dedi.

İmar yönetmeliği için sektör temsilcileri ne dedi?

İstanbul Belediyesi, yürürlüğe giren İmar Yönetmeliği ile ilgili ilk adımı attı. Kot farkı olan yerde yapılan inşaatlar kademeli olacak. 8 katlı bir bina önden 5, arkadan 8 kat gözükmeyecek. 3 katı teraslı gibi olacak.

Binalara kot nasıl verilir 2017?

İmar yönetmeliğine göre parselin kot aldığı yol cephesinin bina köşeleri hizasındaki en yüksek tretuvar seviyesinden kot verilebiliyor. Peki, binalara kot nasıl verilir 2017?

Kot farkı sistemi sona eriyor!

Binalarda kot farkı sistemi ortadan kalkacak. Çevre Bakanlığı'nın taslağına göre, artık yüksek değil, yatay binalar teşvik edilecek.

Şanlıurfa Siverek'te 3 katlı bina görenleri şaşırtıyor!

Şanlıurfa Siverek'te 3 katlı ince bina görenlerde şaşkınlık yaratıyor. Selahattin Gül'e ait bina farkıyla dikkat çekiyor.

Yuvacık Barajı hidroelektrik santraline dönüştü!

Kentin su ihtiyacını karşılayan Yuvacık Barajı'yia arıtma tesisi arasındaki 38 metrelik kot farkını değerlendiren Kocaeli Belediyesi, yerleştirdiği türbinlerle elektrik üretmeye başladı.

İzmir Bayraklı'da yıkım tahliyesi!

Bayraklı Gümüşpala 1660 sokak üzerindeki 2 binada bulunan 15 daire, eski bir binayı yıkan müteahhitin başlattığı kazı çalışmaları sırasında kot farkı nedeniyle zemin kayması riski bulunduğu gerekçesiyle boşaltılmak istendi...

Plansız alanlarda binalara kot nasıl verilir?

Plansız alanlarda yapılacak yapıların, ön ve yol kenarına rastlayan yan bahçe mesafelerini minumum 5 metre olabiliyor. Arka bahçe mesafesi bina yüksekliğinden az olamıyor. Peki, plansız alanlarda binalara kot nasıl verilir?

İstanbloom'da kur farkına özel indirim fırsatı!

Akıllı yaşam ve yeşil bina konseptiyle fark yaratan Istanbloom, yatırımcılara, dolarda yaşanan artışı dengeleyecek ödeme fırsatları sunmaya devam ediyor. Anahtar teslimlerine başlanan projede, geriye kalan daireler özel indirim koşulları ile satışa sunulu

Zincirlikuyu İstanbloom'da kur farkına özel kampanya!

Akıllı yaşam ve yeşil bina konseptiyle fark yaratan Istanbloom, yatırımcılara, dolarda yaşanan artışı dengeleyecek ödeme fırsatları sunmaya devam ediyor.

Yeni nesil yaşam modeli İstanbloom'da hayat buluyor!

İstanbul’un en önemli lokasyonlarından Zincirlikuyu'da yoğun ilgi gören akıllı yaşam ve yeşil bina konseptiyle fark yaratan İstanbloom, özel olarak tasarladığı örnek dairesinde yatırımcıları ağırlamaya devam ediyor.

bina kot farkı Haberi

bina kot farkı


Binanın kot aldığı nokta!


Binanın kot aldığı nokta, yoldan, tabii zeminden ve köşebaşı parselden başlıyor. Genel olarak binaların cephe aldığı bordür taşı üst seviyesinden (tretuvar) binalara kot veriliyor. Tretuvar seviyesi, yol seviyesinin (0.18) m. üstü olarak kabul ediliyor. Henüz oluşmamış yollarda kot talebi halinde bordür üst seviyesi, Belediye tarafından hazırlanan projesine göre en geç 20 gün içerisinde belirleniyor.


Binalara kot verilirken parselin kot aldığı yol cephesinin orta noktası hizasındaki en yüksek tretuvar seviyesi röper kabul ediliyor. Parselin kot aldığı yol cephesinin köşe kotları arasında (3.50) m. veya daha fazla kot farkı bulunması halinde, binanın oturacağı alan kademelendirilmek ve her kademenin orta noktasına rastlayan bordür taşı üst seviyesi (+-0.00) kabul edilmek suretiyle kot belirleniyor. Ancak her kademenin kendi hizasındaki en düşük bordür...