29 / 04 / 2024

Bina oturma ruhsatı nasıl alınır

Bina oturma ruhsatı nasıl alınır

Bina oturma ruhsatı; ruhsatlı binalar için ruhsat ve eklerine uygun olarak tamamlandığını gösteren belge olarak tanımlanıyor. Peki, bina oturma ruhsatı nasıl alınır? Bina oturma ruhsatı nereden alınır?

Yapı ruhsatı verilen yapıların yüzölçümü 2023'ün son çeyreğinde yüzde 7.9 arttı!

2023'ün son çeyreğinde bir önceki yılın aynı çeyreği ile kıyaslandığında yapı ruhsatı verilen yapıların bina sayısı yüzde 7,9, daire sayısı yüzde 16,0 ve yüzölçümü yüzde 8,8 yükseldi. İşte son dakika rakamlar...

Yapı ruhsatı verilen bina sayısı ikinci çeyrekte yüzde 5,7 arttı!

Belediyelerin yapı ruhsatı verdiği bina sayısı 2023 yılının ikinci çeyreğinde yüzde 5,7 arttı.

Yapı ruhsatı verilen bina sayısı ilk çeyrekte yüzde 0,7 arttı! Kentsel dönüşümde ilk sırada Ümraniye var! 

TÜİK verilerine göre, yapı ruhsatı verilen bina sayısı ilk çeyrekte yüzde 0,7 arttı. İstanbul’da kentsel dönüşüm faaliyetleri hızlandırılırken, çalışmaların yoğunlaştığı bölgelerin başında Ümraniye bulunuyor. 

Yapı ruhsatı verilen bina sayısı yılın ilk çeyreğinde yüzde 9,2 azaldı! TÜİK tek tek açıkladı! 

TÜİK tarafından açıklanan verilere göre, 2023 yılının ilk çeyreğinde bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla belediyeler tarafından yapı ruhsatı verilen yapıların daire sayısı yüzde 0,7 yükselirken, bina sayısı yüzde 9,2 ve yüzölçümü yüzde 2,1 geriledi. İşte ayrıntılar...

Yapı ruhsatı verilen bina sayısında şok gerileme! O rakamlar resmen açıklandı! 

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) tarafından, IV. Çeyrek: Ekim – Aralık, 2022’ye ilişkin Yapı İzin İstatistikleri yayımlandı. Yapı ruhsatı verilen bina sayısında şok gerileme! O rakamlar resmen açıklandı! 

İskan ruhsatı nasıl alınır? İskan alabilme şartları nedir?

İskan ruhsatı kısaca oturma izni anlamına geliyor. İskan ruhsatı alınmamış evler aslında yasal olarak oturmaya müsait olmuyor. Peki, İskan ruhsatı nasıl alınır? İskan alabilme şartları nedir? İşte konu hakkında tüm merak edilenler...

Türkiye genelinde 4 ayda yapı ruhsatı alan bina sayısı belli oldu

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre, ocak-şubat ve mart aylarını kapsayan yılın ilk çeyreğinde yapı ruhsatı verilen bina sayısı, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 22,5 azaldı. Yapı ruhsatı verilen yapılan yüzölçümündeki gerileme de yüzde 21,8 oldu.

O rakamlar açıklandı! Yapı ruhsatı verilen bina ve daire sayısındaki düşüş şok etti!

Bu yılın ilk çeyreğinde geçen senenin aynı dönemine göre yapı ruhsatı verilen daire sayısı yüzde 27,9, bina sayısı yüzde 22,5 oranında azalış gösterdi.

Belediyelerin yapı ruhsatı verdiği bina sayısı yüzde 14 arttı!

Resmi olarak açıklanan verilere göre, belediyelerin yapı ruhsatı verdiği bina sayısı yüzde 14 arttı.

Yapı ruhsatı verilen bina sayısı yüzde 59,5 arttı!

Resmi olarak açıklanan verilere göre, 2021 yılının ilk 9 aylık döneminde yapı ruhsatı verilen bina sayısı yüzde 59,5 arttı...

Belediyelerin yapı ruhsatı verdiği bina sayısı yüzde 88,4 arttı!

Belediyeler tarafından yapı ruhsatı verilen bina sayısı, 2020 senesine göre yüzde 88,4 arttı.

Bina ruhsat yenileme ücreti 2021!

İnşaat çalışmaları için ruhsat alınmasının ardından 2 yıl içerisinde inşaata başlanması ve 5 yılda tamamlanması şartı bulunuyor. Aksi halde ruhsatın yenilenmesi gerekiyor. Peki, bina ruhsat yenileme ücreti 2021 ne kadar?

Yapı ruhsatı verilen bina sayısı yüzde 131,8 arttı!

Merakla beklenen yapı izin istatistiklerine göre yapı ruhsatı verilen bina sayısı yüzde 131,8 arttı...

Bina oturma ruhsatı nasıl alınır Haberi

Bina oturma ruhsatı nasıl alınır

Bina oturma ruhsatı nasıl alınır?


Ruhsatlı binalar için ruhsat ve eklerine uygun olarak tamamlandığını gösteren belge olarak tanımlanıyor. Bina oturma ruhsatında ruhsat bilgileri, inşaatın bitim tarihi, tapu kaydı, adresi, bağımsız bölümlerin cinsleri, numaraları, arsa payları, metrekareleri, sınıfları, mal sahipleri hakkında bilgiler yer alıyor. 


Bina oturma ruhsatı Belediyenin İmar Müdürlüğü Yapı Kullanma İzni birimince düzenleniyor. Bina oturma ruhsatı alınabilmesi için  inşaat sahibi, müteahhidi veya yetkilisi bir dilekçe ile Belediyeye başvurması gerekiyor.


Genel oturma ruhsatı düzenlenmiş binalardaki bağımsız bölüm sahipleri 3 adet tapu fotokopisi ile Belediye İmar Müdürlüğü Yapı Kullanma İzni Amirliğine başvurarak yapı kullanma izni harçlarını emlak vergisi ve katılım paylarını ödeyerek, vergi dairesinden ilişiğini keserek kendi bağımsız bölümü için yapı kullanma izin belgesi alabiliyor. 


Yapı kullanma izni ile ilgili kuruluşlara başvurarak su, elektirik...