02 / 05 / 2024

binalarda kot nedir

binalarda kot nedir

Kot nedir? sorusunda binalara verilen kotun üç şekilde uygulandığını söyleyebiliriz. Bu uygulamalar; yoldan kotlandırma, tabii zeminden kotlandırma ve köşebaşı parsellerde kotlandırma şeklinde karşımıza çıkıyor...

Binalarda kot nedir?

İmar durumu veya vaziyet planına göre parselin köşe noktaları ile yapılacak binaların köşe noktalarının gösterildiği krokiye kot deniyor. Peki binalarda kot nedir? Binalara kot nasıl verilir? İşte tüm merak edilenler...

Binalarda eklenti nedir? Nasıl anlaşılır?

Posta köşe yazarı Tamer Heper, bugünkü yazısında bir okuyucusunun 'Bir binada eklentiden söz ediliyor. Eklenti nedir, nasıl anlaşılır?' sorusunu yanıtladı.

Yeni binalarda enerji kimlik belgesi!

Enerji Verimliliği Kanunu ve yönetmeliği gereğince 2 Mayıs itibari ile eski binalarda enerji kimlik belgesi zorunlu oluyor. Peki, yeni binalarda enerji kimlik belgesi zorunluluğu nedir?

Kot farkı sistemi sona eriyor!

Binalarda kot farkı sistemi ortadan kalkacak. Çevre Bakanlığı'nın taslağına göre, artık yüksek değil, yatay binalar teşvik edilecek.

Kat bahçesi oranı nedir?

Kat bahçeleri; Binalarda yeşil bir görünüm elde etmek ve bina içinde yeşil doku ile iç içe yaşanmasını sağlamak amacıyla yapılıyor. Peki, kat bahçesi oranı nedir? Kat bahçesi emsal hesabı nasıl yapılır?

Yoldan kotlandırma nedir?

Kot, bir noktanın, esas olarak alınan yatay düzlemden yüksekliği ve bu yüksekliği gösteren rakam olarak tanımlanıyor. Yapılara yoldan, tabii zeminden ve köşe başı parsellerde kot alınabiliyor. Peki, yoldan kotlandırma nedir?

Binalarda çekme mesafesi nedir?

Bina inşaatları çekme mesafesine göre konumlandırılarak inşa ediliyor. Binalarda çekme mesafesi hesaplamaları İmar yönetmelikleri ile belirlenen oranlar dahilinde yapılıyor. Peki, binalarda çekme mesafesi nedir?

Binalarda mülkiyet hakkı!

Posta Gazetesi yazarlarından Tamer Heper bugünkü köşe yazısında okuyucularından birinin sormuş olduğu soruya karşılık binalarda mülkiyet hakkı konusuna değindi. Peki mülkiyet hakkı nedir?

Eski binalarda enerji kimlik belgesi için son tarih!

Bir binanın enerji tüketimini ve karbon salınım sınıflandırmasını gösteren belgeye enerji kimlik belgesi deniyor. Enerji kimlik belgesi yeni binalarda hemen alırken sski binalarda enerji kimlik belgesi için son tarih nedir?

Amortisman ayırma sınırı nedir?

Binalarda duran bir malın yıpranma ya da teknik gelişmelerden kaynaklanan eskime nedeniyle değerinden düşmesine amortisman deniyor. Peki, amortisman ayırma sınırı nedir? 2015 amortisman oranları..

İnşaat şaftı nedir?

Yapılarda metrekare hesaplarına dahil edilen şaftlar, yüksek binalarda asansör boşluğu, baca boşluğu gibi boşluklar olarak karşımıza çıkıyor. Peki, inşaat şaftı nedir? İnşaatta şafta neler dahildir?

Yeni binalarda emlak vergisi indirimi!

Emlak vergisi, sahipleri tarafından taşınmaz mallar için ödeniyor. emlak vergisinde meskenler için birtakım vergi muafiyet ve indirimleri bulunuyor. Peki yeni binalarda emlak vergisi indirimi nedir?

Bina geometrisi nedir?

Bina geometrileri; Deprem yönetmeliğinde Betonarme binalarda bina geometrisi, Çelik binalarda bina geometrisi, Prefabrike betonarme binalarda bina geometrisi ve Yığma binalarda bina geometrisi olarak açıklanıyor. Peki, bina geometrisi nedir?

binalarda kot nedir Haberi

binalarda kot nedir


Kot nedir?


Binalara kot verme ile ilgili hükümler Planlı Alanlar Tip İmar Yönetmeliği kapsamında aşağıdaki gibi üç şekilde uygulanıyor. 


1) Kot nedir? - Yoldan kotlandırma

Genel olarak binaların cephe aldığı yolun tretuvar seviyesinden (bordür taşı üst seviyesinden) kot verilir.


Tretuvar seviyesi, (Ek ibare:RG-1/6/2013-28664) kırmızı kota göre belirlenen yol seviyesinin (0.18) m. üstü olarak kabul edilir.


Henüz oluşmamış yollarda kot talebi halinde bordür üst seviyesi, (Değişik ibare:RG-1/6/2013-28664) ilgili idare tarafından hazırlanan projesine göre en geç (Değişik ibare:RG-1/6/2013-28664) 3 gün içinde belirlenir.


Binalara kot verilirken parselin kot aldığı yol cephesinin orta noktası hizasındaki en yüksek tretuvar seviyesi röper kabul edilir.


Parselin kot aldığı yol cephesinin köşe kotları arasında (3.50) m. veya daha fazla kot farkı bulunması halinde, binanın oturacağı alan kademelendirilmek ve her kademenin orta noktasına rastlayan bordür...