09 / 11 / 2024

binalarda yönetim planı

binalarda yönetim planı

Yönetim planı ne demektir? Yönetim planı kimler arasında hazırlanır? Yönetim planı ne zaman hazırlanır? Bu soruların cevaplarını ve yönetim planı hakkında merak ettiğiniz diğer detayları haberimizde bulabilirsiniz...

Yönetim planı nedir?

Yönetim planı nedir? sorusu kısaca "binaların anayasası" olarak cevap buluyor. Yönetim planı, oluşturulan Kat Mülkiyeti Kanunu ile çerçevelenerek binaların kanuna uygun şekilde yönetilmesini sağlıyor. Yönetim planı tüm kat maliklerini bağlıyor...

Site yönetim planı nedir, neleri kapsar?

Toplu yaşam alanlarındaki düzeni sağlamak amacıyla bazı kuralların olması gerekiyor. Bu kapsamda planların belirlenmesi için yönetim planına ihtiyaç duyulur. Peki, Site yönetim planı nedir, neleri kapsar? İşte detaylar...

Prodan Plan Proje Yönetim Anonim Şirketi'nin merkez nakli yapıldı!

Prodan Plan Proje Yönetim Anonim Şirketi'nin merkez nakli bugün gerçekleştirildi. Prodan Plan Proje Yönetim Anonim Şirketi'nin merkezi Bağcılar'da yapıldı.

Tasfiye edilen kooperatifte eski yönetim planı geçerli olur mu?

Posta Gazetesi köşe yazarı Tamer Heper'e gelen soruda, 170 haneli yazlık bir sitede hisse sahibi olduğunu aktaran okuyucu, kooperatiflerini tasfiye ettiklerini belirtti. Okuyucu, eski yönetim planının, kurulların ve kararların geçerli olup olmadığını sordu.

Binalarda yönetim nasıl olmalı?

Birçok farklı kişinin yaşadığı apartmanlarda, yüzlerce evli büyük sitelerde kararların alınması zor. Bakım-onarım işleri, tadilatlar, alınan paralar, yönetici seçimi, kararlar alınması derken herkesin ortak bir noktada buluşması güç olabiliyor. Peki binalarda yönetim nasıl olmalı?

Sitelerde yönetim planı nasıl alınır?

Posta Gazetesi Tamer Heper'e gelen soruda 20 senelik sitede yönetici seçildiğini ve elinde sitenin yönetim planının olmadığını belirten okuyucu, tapuya başvurduğunu, tapudan şahsen bu  işlemin yapılmadığı yanıtını aldığını aktardı. Okuyucu, yönetim planı için beklemenin gereği olup olmadığını sordu.

Bina yönetim planı örneği!

Kanun kapsamında bina yönetim planı, bütün kat maliklerini bağlayan bir sözleşme hükmüne sahip olurken, apartmanın yönetim tarzını, kullanma maksat ve şeklini gösteriyor. Peki bina yönetim planı nasıl hazırlanıyor? İşte bina yönetim planı örneği...

Kat irtifakı yönetim planı örneği 2021!

Kat irtifakı yönetim planı nedir? Kat irtifakı yönetim planı olur mu? Kat irtifakı yönetim planı neden kurulur? Kat irtifakı yönetim planı örneği 2021 nasıl hazırlanır? İşte tüm merak edilen soruların cevapları...

Sitelerde yönetim planı tescil edilir mi?

Posta yazarı Tamer Heper, '3 blok, 140 bağımsız bölümlü sitemizin ilk yönetim planı 2007 tarihli ve tapuda tescilli. 2010’da yeterli çoğunluk ile onay almış olan yeni yönetim planının, tapuda şerh edilmiş olmasa dahi geçerli plan olduğunu anlıyorum. Doğru yorumluyor muyum?' sorusunu cevapladı.

Siteler için yönetim planı nasıl hazırlanır?

Posta yazarı Tamer Heper 'Apartman yönetirken, apartman yönetim planının elimizin altında olması gerekiyormuş. Tapuya sordum, ‘yok’ dediler. Biz yönetim planını nereden elde edeceğiz?' sorusunu cevapladı.

Site yönetim planı nereden talep edilebilir?

Posta yazarı Tamer Heper, binayı yapan müteahhit aynı sitede oturuyorum. İlk yöneticiliği kendisi yaptı. Kendisinden site yönetim planını defalarca istedim, vermedi. Tapuya dilekçe vererek yönetim planını temin edebilir miyim? sorusunu yanıtladı.

Sitelerde yönetim planı nasıl değiştirilir?

Posta yazarı Tamer Heper '20 blok 200 haneli bir sitede oturuyorum. Genel girişine uzaktan kumandalı bir demir kapı takıldı. Kapıyı gören birkaç blok yararlanıyor, uzak bloktakiler çok zorlanıyor. Bu hususun düzeltilmesi için yönetim planı değişikliği talebi nasıl yapılır?' sorusunu yanıtladı.

Sitelerde yönetim planı nasıl tescil edilir?

Posta yazarı Tamer Heper 'Sitemiz 13 ada. Her ada parsellere ayrılmış ve 140 parsel var. Her parselde bodrum+3 kat tek bağımsız bölümlü. Alt yapısı, sosyal tesis alanları ve artma tesisi müşterek. Site yönetim planı hazırlatılarak yönetim tapuya tescil edilir mi?' sorusunu yanıtladı.

Sitelerde yönetim planı mecburi mi?

Posta yazarı Tamer Heper, bir okuyucusunun 'İki parselde yapılmış sitede daire sahibiyim. Parselin yönetimi ayrıldı. Problemler yaşanınca birileri idareyi ele aldı, iki parseli yönetmeye başladı, yönetim planı nedir bilmedi. Ne yapılması gerektiğini anlatır mısınız?' sorusunu yanıtladı.

binalarda yönetim planı Haberi

binalarda yönetim planı

Yönetim planı ne demektir?


Yönetim planı; apartmanın,  yönetim tarzını, kullanma maksat ve şeklini yönetici ve deneticilerin alacakları ücretleri, yönetime ve paylaşıma ait diğer hususları düzenleyen ve bütün kat maliklerini bağlayan özel sözleşme hükmünde tapuda tescil edilmiş bir belgedir. 


Kat Mülkiyeti Kanunu'nun 28. maddesinde yönetim planı şöyle açıklanıyor; 


Madde 28


Yönetim planı yönetim tarzını, kullanma maksat ve şeklini yönetici ve denetçilerin alacakları ücreti ve 

yönetime ait diğer hususları düzenler.Yönetim planı, bütün kat maliklerini bağlayan bir sözleşme hükmündedir.

Yönetim planında hüküm bulunmayan hallerde, anagayrimenkulün yönetiminden doğacak anlaşmazlıklar bu 

kanuna ve genel hükümlere göre karara bağlanır.

(Değişik: 13/4/1983 - 2814/11 md.) Yönetim planının değiştirilmesi için bütün kat maliklerinin beşte dördünün 

oyu şarttır. Kat maliklerinin 33 üncü maddeye göre mahkemeye başvurma hakları saklıdır.

Yönetim planı ve bunda yapılan değişiklikler, bütün kat malikleriyle onların...