26 / 11 / 2024

boğaz köprülerinin bakımı

boğaz köprülerinin bakımı

Bahçeşehir Üniversitesi Ulaştırma Mühendisliği Bölüm Başkanı Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nün, Boğaziçi Köprüsü'nden daha fazla yorulduğunu belirtirken yorgunluğun en büyük nedenini de açıkladı....

Boğaz köprülerinin 40 yıl büyük bakımını Makyol ve IHI yapacak!

Boğaziçi ile Fatih Sultan Mehmet köprülerinin büyük onarım ve yapısal takviyesi işini, ihalede 246 milyon 520 bin lira ile en düşük teklifi veren Makyol-IHI iş ortaklığı yapacak...

Boğaziçi Köprüsü kapatılmayacak!

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet Köprüleri' nin bakımlarının, Marmaray' ın açılışından sonra en uygun tarihte yapılacağını bildirdi...

1932'de Boğaz Köprüsü'ndeki dükkan ve kulübeler neden yıkılmış?

1932 yılında Boğaz Köprüsü'nün Kadıköy ve Boğaziçi iskelesi civarındaki dükkan ve kulübeler yıkılmış. Peki bu dükkan ve kulübeler neden yıkılmış?

Türkiye'nin ilk boğaz köprüsü için tehlike çanları çalıyor! Yıkılma tehlikesiyle karşı karşıya!

Balıkesir'in Ayvalık ilçesindeki Lale ve Cunda (Alibey) adalarını birleştiren ve 'Türkiye'nin ilk boğaz köprüsü' olarak bilinen Cunda Köprüsü'nün yıkılma tehlikesiyle karşı karşıya olduğu belirtildi. 

Üçüncü Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu satılıyor mu?

Çin menşeili bir şirketin Üçüncü Boğaz Köprüsü'nü ve Kuzey Marmara Otoyolu'nu satın alacağı yönündeki iddialar meclis gündemine taşındı. CHP'li Tanrıkulu, konuyla ilgili soru önergesi hazırladı...

3. Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu satılıyor mu?

3. Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu'nun Çin menşeli bir şirket tarafından satın alınacağı iddiası meclis gündemine taşındı. CHP'li Tanrıkulu, konuyla ilgili soru önergesi hazırladı...

1915 Çanakkale Boğaz Köprüsü, Çanakkale'ye ilgiyi artırdı!

1915 Çanakkale Boğaz Köprüsü ile Çanakkale Organize Sanayi Bölgesi, Çanakkale'ye olan ilginin artmasını sağladı..

3. Boğaz Köprüsü ve Avrasya Tüneli'ne ilişkin 9 soru mecliste!

3. Boğaz Köprüsü ve Avrasya Tüneli'nin maliyetine ve şirketlere verilen geçiş güvencesi mecliste konu oldu. CHP'li Mahmut Tanal konuya ilişkin soru önergesi hazırladı..

Otoyol ve boğaz köprülerine yapılan zamlar mecliste!

CHP Denizli Milletvekili Melike Basmacı, otoyol ve boğaz köprülerinin geçiş ücretlerine yapılan zamları meclis gündemine taşıdı. Basmacı sorularını Ulaştırma, Denizcilik Ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan'a sordu..

Çanakkale'ye boğaz köprüsü ile tarihi bir imzanın temelini atacağız!

AK Parti Grup Başkanvekili Turan: "Olağanüstü bir aksilik olmazsa 18 Mart 2017'de hem şehitlerimizi anacağız, hem de şehitler diyarı Çanakkale'ye boğaz köprüsü ile 'tarihi bir imza'nın temelini atacağız" dedi.

Çanakkale Boğaz Köprüsü emlak fiyatlarını ciddi oranda artırdı!

Başbakan Binali Yıldırım’ın, Gelibolu İlçesi Sütlüce ile Lapseki İlçesi Şekerkaya Mevkii arasında yapılması planlanan boğaz köprüsünün temelinin 18 Mart 2017 tarihinde atılacağını açıklaması, Çanakkale’de büyük bir heyecan yarattı.

3. Boğaz Köprüsü dahil Kuzey Marmara Otoyolu Projesi tedbirleri!

Kuzey Marmara (3. Boğaz Köprüsü Dahil) Otoyolu Projesi ile İlgili 2016/20 Sayılı Başbakanlık Genelgesi 24 Ağustos 2016 tarihinde 29811 sayılı Resmi Gazete'de yayımlandı..

3. Boğaz Köprüsü, İstanbul trafiğini rahatlatacak!

Milliyet Gazetesi'nin yazarlarından Tunca Bengin bugünkü yazısında 3. Boğaz Köprüsü’nün İstanbul trafiğini rahatlatacağını kaleme aldı. İşte Tunca Bengin'in o yazısı...

Çanakkale Boğaz Köprüsü konut ve arsa fiyatlarını artırdı!

Henüz ihaleye çıkmayan Çanakkale Boğaz Köprüsü'nün daha yapım çalışmaları başlamadan hem arsalarda hem de konut fiyatlarında ciddi bir artış yaşanıyor. İşte köprü projesiyle değerlenecek bölgeler;

Atatürk Köprüsü’nde bakım onarım çalışması başlıyor!

İstanbul Büyükşehir Belediyesi tarafından yapılan açıklamaya göre Atatürk Köprüsü, bakım-onarım çalışması nedeniyle 04 Şubat 2016 Perşembe günü saat 00:00’dan 04:30’a kadar araç ve yaya trafiğine kapatılacak

boğaz köprülerinin bakımı Haberi

boğaz köprülerinin bakımı


Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı "Köprüye bir kamyonun etkisi binlerce aracın etkisinden çok" dedi.


AA muhabirinin sorularını yanıtlayan Ilıcalı, asma köprülerdeki askı sistemlerinin ömrünün, köprü üstünden geçen dingil yüküne göre hesaplandığını anlattı. Belirli bir seviyede köprü malzemelerinin yorulduğunu ve bunların yenilenmesi gerektiğini kaydeden Ilıcalı, periyodik ve kalıcı bakımlarla yenilenmenin gerçekleştirildiğini söyledi.


Birinci Boğaz Köprüsünde yapılması gerekenin kalıcı bakım olduğunu vurgulayan Ilıcalı, "Birinci Boğaz Köprüsü çok uzun zamandan beri ağır taşıt geçişine kapalı. Burada 40 yıllık süre sonunda çelik halatların yenilenmesi gayet normal. Bu köprü şanslı, çünkü ağır taşıt geçmiyor. Köprülerin bakım zamanlarının belirlenmesinde üzerinden geçen ağırlık etkili. Bu köprüde hizmet ömrünü dolduran malzemeler yenilenecek. Fatih Sultan Mehmet Köprüsü, Boğaziçi Köprüsünden daha fazla yorulur çünkü dingil yükü ondan daha çok. Kamyonlar, TIR'lar geçiyor....