26 / 11 / 2024

boğaziçi köprü ihale

boğaziçi köprü ihale

Karayolları Genel Müdürü Cahit Turhan, haziran ayında ilanına çıkılıp, ağustos ayı sonuna kadar ihalesi tamamlanması hedeflenen Boğaziçi Köprüsü'nde, eğik olan askı halatların dikey hale getirileceğini bildirdi.

1954'te asma köprü planı! Boğaziçi Köprüsü 'dünyanın en yüksek köprüsünü geçmesin' talebi! 

1954 yılında Royal Gorge Bridge şirketinden Boğaz Köprüsü için teknik bilgi ve malzeme istenmesi üzerine şirket 'Dünyanın en uzun köprüsünü geçmeyecek' şartını sunmuş. 

Sarıyer'de Boğaziçi Öngörünüm Alanı’ndaki kaçak binalar yıkılıyor!

İBB tarafından, başta Sarıyer olacak şekilde Boğaziçi Öngörünüm Alanı’nda kalan kaçak yapıların yıkılması, eşyalarının tahliyesi ve molozlarının kaldırılması amacıyla ihale yapılıyor. İşte ayrıntılar...

1957 yılında Boğaziçi Köprüsü için Fransızlarla anlaşılmış!

1957 yılında Boğaziçi Köprüsü'nün inşaatı için Fransız kredisi yolu ile Fransızlarla anlaşmaya varılmış.

Boğaziçi Köprüsü'nün adı 15 Temmuz Şehitler Köprüsü oldu!

Başbakan Yıldırım, " Vatandaşlarımızın şehit edildiği Boğaziçi Köprüsü'nün adının '15 Temmuz Şehitler Köprüsü' olarak değiştirilmesine karar verilmiştir." dedi.

Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nün özellikleri!

Fatih Sultan Mehmet Köprüsü, 1988'den bu yana İstanbul'un iki yakasını bir araya getiriyor. Temeli 29 Mayıs 1985'te atılan ve öngörülenden 192 gün önce tamamlanan köprü, Boğaziçi Köprüsü ile iki kıtanın birleştirilmesi sürecine önemli katkı sağladı

İstanbul'daki köprü ve otoyollardan sağlanan gelir belli oldu!

İstanbul boğaziçi köprüleri ile otoyollardan sağlanan toplam gelir Nisan ayında 108,1 milyon TL oldu. İşte haberin ayrıntıları...

İşte Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün son hali!

Boğaz’ın Tarihi Yarımada üzerinden çekilen fotoğrafında, Boğaziçi Köprüsü, Fatih Sultan Mehmet Köprüsü ve henüz tabliyeleri yerleştirilmekte olan Yavuz Sultan Selim Köprüsü bir gerdanlık gibi öne çıkıyor.

Schréder, Boğaziçi ve FSM köprülerini aydınlatacak!

Asya ve Avrupa’yı birleştiren Fatih Sultan Mehmet köprüsü ve Boğaziçi köprüsünün yol aydınlatmasını Schréder üstlendi. Türkiye’de LED armatürleri ile gerçekleşecek ilk otoyol aydınlatma projesiyle yüzde 52 oranında enerji verimliliği sağlanacak.

Boğaziçi Köprüsü'nün bakımı 2016'da yapılacak!

İSTANBUL ulaşımının ana hatlarından biri olan Boğaziçi Köprüsü’nün bu yaz bakım çalışması yapılacaktı. İtalya’dan sipariş eden derzlerin teslimi gecikince, köprüde bu yıl yapılması planlanan bakım da seneye kaldı.

İstanbul Boğaziçi Köprüsü'nün bakımı 2016'ya kaldı!

İtalya’dan sipariş eden derzlerin teslimi gecikince, İstanbul Boğaziçi Köprüsü'nde bu yıl yapılması planlanan bakım da seneye kaldı.

Köprü ve otoyollardan Temmuz'da 72,8 milyon TL elde edildi!

Boğaziçi köprüleri ile otoyollardan sağlanan gelir 505,0 milyon TL'ye ulaştı. İstanbul boğaziçi köprüleri ile otoyollardan sağlanan toplam gelir temmuz ayında 72,8 milyon TL oldu.

Boğaziçi Köprüsü'nde planlanan bakım ertelendi!

Karayolları’nın Boğaziçi Köprüsü’nde bu yaz yapmayı planladığı bakım Italya’dan sipariş edilen genleşme derzlerinin teslimi gecikince 2016’ya kaldı.

1999 yılında Büyükşehir Belediye Başkanı Boğaziçi Köprüsü'nü istemiş!

1999 yılında Belediye Başkanı Ali Müfit Gürtuna, Boğaziçi Köprüsü'nü Bayındırlık Bakanlığı'ndan istemiş. İstanbulluların köprünün bedelini defalarca ödediğini söyleyen Gürtuna, intiharı çağrıştırdığı için köprünün renginin de değiştirileceğini söylemiş.

boğaziçi köprü ihale Haberi

boğaziçi köprü ihale


Cahit Turhan, AA muhabirine yaptığı açıklamada, Boğaziçi Köprüsü'nün bakımıyla ilgili ihale ilanına gelecek ay çıkılacağını belirterek, "Tabii Boğaz Köprüsü'ndeki askı halatların değiştirilmesi gerekiyor. Bu değişiklik yapılırken de diğer bazı köprü elemanlarının yenilenmesini aynı zamanda yapacağız. Üst yapı değiştirilecek" diye konuştu.


Köprüdeki diğer elektrik aksamının da değiştirileceğini dile getiren Turhan, köprünün eğik olan askı halatlarının, dikey hale getirileceğini, tabliye ile kuleler arasına izolatörlerin konulacağını, köprünün sallanma veya deprem sırasında zarar görmesini engellemek amacıyla köprü ayaklarına enerji sönümleyici damperlerin konulacağını, 40 yıldır hizmet veren kule asansörlerinin ve elektrifikasyon sistemlerinin yenileneceğini anlattı.


Boğaziçi Köprüsü'nün ilk dizaynında köprünün sallanması dolayısıyla yaşanacak etkileri azaltmak amacıyla çapraz halat kullanıldığını ifade eden Turhan, yapılacak 40. yıl bakımında bu halatların dikey hale getirileceğini söyledi.


Turhan, "Hizmet veren bir köprüde çapraz...