23 / 12 / 2024

Çanakkale Boğazına köprü yapılacak

Çanakkale Boğazına köprü yapılacak

Yıllardır gündemde olan Çanakkale Boğazı’na yapılacak köprü ilk kez imar planına girdi. 3 bin 700 metre olması planlanan köprü, FSM ve Boğaziçi köprülerinin 2 katı uzunlukta.

Köprü ve otoyol geçiş ücretlerine bir zam daha! Osmangazi, Çanakkale, 15 Temmuz Şehitler Köprüsü geçiş ücreti ne kadar?

Karayolları Genel Müdürlüğü ve Yap-İşlet-Devret (YİD) kapsamında özel şirketlerinin işlettiği otoyol ve köprülere zam geldi. Osmangazi, Çanakkale, 15 Temmuz Şehitler Köprüsü geçiş ücreti ne kadar oldu? İşte 2024 güncel köprü ve otoyol geçiş ücretleri.

1957 yılında Boğaziçi Köprüsü için Fransızlarla anlaşılmış!

1957 yılında Boğaziçi Köprüsü'nün inşaatı için Fransız kredisi yolu ile Fransızlarla anlaşmaya varılmış.

Son dakika! Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı duyurdu! Çanakkale Boğazı'nda gemi geçişleri askıya alındı!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, hava şartları nedeniyle Çanakkale Boğazı'ndaki gemi geçişlerinin geçici olarak askıya alındığını açıkladı. Son dakika gelişmesi...

1915 Çanakkale Köprüsü'nde araç yolu yapılıyor!

"Çanakkale Boğazı'nın gerdanlığı" şeklinde nitelendirilen 1915 Çanakkale Köprüsü'nde araçların geçeceği yolun inşaatına başlandı. Projede çalışmalar hız kesmeden devam ediyor.

Çanakkale Boğazı için deprem uyarısı!

Jeoloji Prof. Dr. Doğan Perinçek, Çanakkale depremlerine ilişkin, "Bütün bu veriler Çanakkale Boğazının deprem potansiyeli olduğuna işaret ediyor. Bulgularımızı yetkililere sunuyorum. Dikkate alınmasını öneririm" diye konuştu.

1915 Çanakkale Köprüsü'nde kuzey yönlü geçici çalışma halatı montajı başladı!

Çanakkale Boğazı'nda yapımı devam eden 1915 Çanakkale Köprüsü'nde kuzey yönlü geçici çalışma halatı montajına başlandı.

1915 Çanakkale Köprüsü'nün yapım çalışmalarında son durum!

Çanakkale Boğazı'nda yapımı süren 1915 Çanakkale Köprüsü'nde geçici çalışma halatı montajına başlanıyor.

1915 Çanakkale Köprüsü'nün inşaatında son durum ne?

Çanakkale Boğazı'nda inşaatına devam edilen 1915 Çanakkale Köprüsü, Asya ve Avrupa yakalarında inşası tamamlanan ayaklarının aydınlatılmasıyla ışıl ışıl bir görünüme kavuştu.

1915 Çanakkale Köprüsü ayaklarına son bloklar konuyor!

Çanakkale Boğazı’nın ’gerdanlığı’ olacak 1915 Çanakkale Köprüsü’nde sona yaklaşıldı. Sütlüce’de kurulan şantiyede, kuru havuzda neredeyse her biri birer futbol sahası büyüklüğündeki 2 kule kesonu yapıldı.

1915 Çanakkale Köprüsü'nde kırmızı beyaz kulelerin yüzde 78'i tamam!

Çanakkale Boğazı’nın ’gerdanlığı’ niteliğinde olacak 1915 Çanakkale Köprüsü’nde çalışmalar, koronavirüs salgınına rağmen hız kesmeden devam ediyor. Köprünün kırmızı beyaz kulelerinin yüzde 78'lik bölümü tamamlandı...

1915 Çanakkale Köprüsü'nde 250 metreye ulaşıldı!

Çanakkale Boğazı’nın ’gerdanlığı’ niteliğine sahip olacak 1915 Çanakkale Köprüsü’nde çalışmalar, koronavirüs salgınına rağmen hızla devam ediyor. Lapseki ve Gelibolu yakasında deniz içerisinde bulunan köprü kulelerde, 26’ncı blokların da konulmasının ardından 250 metre yüksekliğe ulaşıldı.

Cumhurbaşkanı Erdoğan: Boğaz artık bize yetmiyor!

Türkiye Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Silivri ziyaretinde Kanal İstanbul hakkında önemli açıklamalarda bulundu.  Cumhurbaşkanı Erdoğan,"Boğaz artık bize yetmiyor" dedi...

1915 Çanakkale Köprüsü yükseliyor!

Çanakkale Boğazı’na inşa edilen 1915 Çanakkale Köprüsü’nün yaklaşık 1 ay önce batırılan, Avrupa ve Asya yakası kule kesonları üzerinde ayaklar yükseliyor. Çalışmaların hızla devam etmesiyle bölgeye talep arttı.

Çanakkale Boğazına köprü yapılacak Haberi

Çanakkale Boğazına köprü yapılacak

Çanakkale Boğazı’nın iki yakasını birleştirecek  köprü Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın Balıkesir-Çanakkale için hazırladığı yeni 1/100 bin ölçekli imar planına girdi. İmar planına giren köprünün yapımı yıllardır gündemdeydi ancak daha önce hiçbir resmi planda yer almamıştı.Yeni imar planına göre köprü, Çanakkale’nin Lapseki ilçesine bağlı Kocaveli köyü ile Gelibolu’ya bağlı Sütlüce köyü arasında inşa edilecek. Yeni köprünün uzunluğu 3 bin 700 metre olacak. Köprü tamamlandığında, şu an yapımı devam eden İzmir-İstanbul otoyoluna bağlanacak. Köprünün ayaklarının inşa edildiği Lapseki ve Gelibolu bölgeleri şimdiden kentsel gelişim alanı ilan edildi. Bu bölgeler de dolaylı olarak imara açılacak. 


Ekolojik sorun

Bursa Şehir Plancıları Odası Başkanı Hakan Karademir, köprüyle birlikte buraların da imara açılmasının ve 3 bin 700 metre uzunluktaki bir köprünün ciddi ekolojik sorunlara yol açacağı uyarısında...