Çanakkale Köprüsü geçiş ücreti 2018 Haberi
Cumhuriyet Halk Partisi İstanbul Milletvekili Ali Şeker, Hazine garantili sözleşmelerin kapsam dışı bırakılma gerekçesini Hazine ve Maliye Bakanı Berat Albayrak’a yönelttiği soru önergesi ile Meclis gündemine taşıdı.
Sözcü gazetesinden Deniz Ayhan'ın haberine göre, “Yap-İşlet-Devret modeliyle 22 yıllığına, günlük 40 bin araç garantisi ile yapılan Osmangazi Köprüsü gibi halkın yarınlarını ipotek altına alan Kamu Özel İşbirliği sözleşmelerinin döviz kuru üzerinden devam etmesi halinde bütçede yarattığı tahribatın boyutları hesaplanmış mıdır?” sorusunu soran Şeker, 2002'den bugüne dek Yap-İşlet-Devret modeli ile yapılan sözleşmeler ile bu sözleşmelerin her biri ile Hazinenin yükümlülük altına sokulduğu garantilerin tek tek karşılıklarının kamuoyu ile paylaşılması gerektiğini söyledi.
Ülke ekonomisindeki en büyük kamburlardan olan, yüksek garanti bedelli köprü, otoyol, havaalanı, termik santraller, nükleer santraller ve şehir hastaneleri gibi döviz ile yapılan...