Çanakkale Köprüsü ihale Haberi
Başbakanlık Osmanlı Arşivi'ndeki belgeler, Yedikıta Tarih ve Kültür Dergisi tarafından mart sayısında yayınlandı. Arşiv Uzmanı Kasım Hızlı'nın araştırmasına göre, Joseph Isella isimli mühendis, bölgede yaptığı saha araştırması sonucunu 22 Şubat 1879 tarihinde dönemin padişahı II. Abdülhamid Han'a sundu.
Çanakkale Boğazı'nın en dar yerine kurulacak bin 500 metre uzunluğundaki metal köprüyle sadece Gelibolu Anadolu'ya bağlanmayacak, İstanbul ve İzmir de demiryolu üzerinden irtibatlandırılacaktı.
Ana maliyeti 173 bin 940 kese altın
Karar'dan alınan habere göre, üstelik bu hat sayesinde iki büyük liman şehri arasındaki ulaşım 18 saat kısalıyordu. Proje hayata geçtiği takdirde deniz yoluyla 37 saat süren İzmir-İstanbul arası, tren yoluyla 19 saate inecekti. İnşa edilecek demiryolunun uzunluğu İzmir dâhil 430 kilometre olacaktı. Demiryolunun ana maliyeti 173 bin 940 kese altın idi. Körfez ve körfeze...