28 / 04 / 2024

Çanakkale Köprüsü ihale

Çanakkale Köprüsü ihale

Başbakanlık Osmanlı Arşivi'ndeki belgeler yayınlandı. Belgelerde, 1915 Çanakkale Köprüsü'nün aslında 138 yıl önce Sultan 2. Abdülhamid tarafından projelendirildiği anlaşıldı.

Çanakkale Köprüsü ihalesi onaylandı, inşaat başlıyor!

Dün ihale sonucu açıklanan 1915 Çanakkale Köprüsü'nün inşaatı 18 Mart'ta başlayacak. Çanakkale Köprüsü ihalesini Türk Kore ortak girişimi, Kore firması Daelim ve SK ile Türkiye'den Yapı Merkezi ve Limak'tan oluşan de ortak girişim grubu kazandı.

1915 Çanakkale Köprüsü ihalesine 4 teklif!

Çanakkale köprüsü ve otoyolu ihalesinde 4 ortak girişim teklifi verdi. İhaleye, Daelim-Limak-SK-Yapı Merkezi; İhi-Itochu-Join-Makyol-Nurol-Japan Expressway; Cengiz İnşaat-Kolin İnşaat-CRBC; İC İçtaş-Astaldi teklif verdi.

Çanakkale Köprüsü 2016'da ihaleye çıkacak!

Ulaştırma Bakanı Bilgin, terörün Doğu’ya hizmeti engellediğini söyledi. Karayollarında 57 şantiyenin bu yüzden kapalı olduğunu belirten Bakan Bilgin, bugüne kadar bölgede 227 baz istasyonunun da tahrip edildiğini açıkladı.

1915 Çanakkale Köprüsü’nün inşaatı TBMM'de!

CHP Genel Başkan Yardımcısı Ahmet Akın; yap-işlet-devret (YİD) modeliyle ihale edilen 1915 Çanakkale Köprüsü’nün inşaatında, ihale şartnamesinde ifade edilen “sıvı izolasyon standartlarına aykırı bir malzemenin kullanıldığı” iddiasını TBMM'ye götürdü.

1915 Çanakkale Köprüsü'nde askı halatlarının montajı başladı!

1915 Çanakkale Köprüsü inşaatında askı halatlarının montaj çalışmaları başladı.

1915 Çanakkale Köprüsü için özel beton!

Akçansa 1915 Çanakkale Köprüsü'nde yalnızca çözüm ortağı değil aynı zamanda özel ürünleriyle AR-Ge kapsamında değişiklikler oluşturuyor.

1915 Çanakkale Köprüsü'nün inşaatında çalışmalar tam gaz!

Çanakkale'nin Lapseki ve Gelibolu ilçeleri arasında inşaatına devam edilen 1915 Çanakkale Köprüsü'nde inşaat çalışmaları tam gaz devam ediyor.

1915 Çanakkale Köprüsü'nde ilk tabliye bloğun montajı yapıldı!

1915 Çanakkale Köprüsü'nün yolunu oluşturacak tabliye bloklarından ilkinin montajı gerçekleşti. 

1915 Çanakkale Köprüsü'nün ilk tabliyesi yerleştirildi!

Açılışı merakla beklenen 1915 Çanakkale Köprüsü'nün ilk tabliyesi yerleştirildi...

1915 Çanakkale Köprüsü'nün inşaatı tamamlanıyor!

1915 Çanakkale Köprüsü'nün inşaatı hızla devam ediyor. Bu kapsamda, Çanakkale Boğazı, inşaat nedeniyle tek yönde transit gemi geçişlerine kapatıldı.

1915 Çanakkale Köprüsü'nde araç yolu yapılıyor!

"Çanakkale Boğazı'nın gerdanlığı" şeklinde nitelendirilen 1915 Çanakkale Köprüsü'nde araçların geçeceği yolun inşaatına başlandı. Projede çalışmalar hız kesmeden devam ediyor.

1915 Çanakkale Köprüsü için yeni öneri!

AK Parti Grup Başkanvekili ve Çanakkale Milletvekili Bülent Turan, inşaatı devam eden 1915 Çanakkale Köprüsü'nün asansörünün turizme açılması için öneride bulundu. 

Çanakkale Köprüsü ne zaman açılacak?

Asya ile Avrupa'yı birleştirecek 1915 Çanakkale Köprüsü'nde sona yaklaşıldı. Peki Çanakkale Köprüsü ne zaman açılacak? İşte tüm merak edilenler...

1915 Çanakkale Köprüsü inşaatında sona doğru!

1915 Çanakkale Köprüsü inşaatında sona yaklaşıldı. Proje kapsamında son çelik halat montajı yapıldı...

1915 Çanakkale Köprüsü için geri sayım başladı!

İnşaat çalışmaları hızla devam 1915 Çanakkale Köprüsü'nde tabliyeler inşaat alanına gelmeye devam ediyor. Hatlarının tamamlanması sonrasında köprü 18 Mart 2022'de hizmete açılacak. 

1915 Çanakkale Köprüsü turizm gelirini artıracak!

Yapımı bittiğinde "dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüsü" unvanına sahip olacak 1915 Çanakkale Köprüsü'nde çalışmalar tüm hızıyla devam ediyor. Sabah Gazetesi köşe yazarlarından Mevlüt Tezel bugünkü köşe yazısında 1915 Çanakkale Köprüsü'nü anlattı. 

Çanakkale Köprüsü ihale Haberi

Çanakkale Köprüsü ihale

Başbakanlık Osmanlı Arşivi'ndeki belgeler, Yedikıta Tarih ve Kültür Dergisi tarafından mart sayısında yayınlandı. Arşiv Uzmanı Kasım Hızlı'nın araştırmasına göre, Joseph Isella isimli mühendis, bölgede yaptığı saha araştırması sonucunu 22 Şubat 1879 tarihinde dönemin padişahı II. Abdülhamid Han'a sundu.

Çanakkale Boğazı'nın en dar yerine kurulacak bin 500 metre uzunluğundaki metal köprüyle sadece Gelibolu Anadolu'ya bağlanmayacak, İstanbul ve İzmir de demiryolu üzerinden irtibatlandırılacaktı.


Ana maliyeti 173 bin 940 kese altın

Karar'dan alınan habere göre, üstelik bu hat sayesinde iki büyük liman şehri arasındaki ulaşım 18 saat kısalıyordu. Proje hayata geçtiği takdirde deniz yoluyla 37 saat süren İzmir-İstanbul arası, tren yoluyla 19 saate inecekti. İnşa edilecek demiryolunun uzunluğu İzmir dâhil 430 kilometre olacaktı. Demiryolunun ana maliyeti 173 bin 940 kese altın idi. Körfez ve körfeze...