cankurtaran tüneli 2013 Haberi

Yapımına 2010 yılında başlanan Cankurtaran Tüneli'nin 2014 yılında hizmete girmesi planlanıyor...
Artvin'in Hopa ve Borçka ilçeleri arasında inşaatı tamamlanan Cankurtaran Tüneli'nin açılışını Ulaştırma Bakanı Arslan ile Gençlik ve Spor Bakanı Bak yaptı.
Artvin'in 60 yıllık hayali olan ve inşasına 2010 yılında başlanan Rize-Artvin-Ardahan karayolundaki 690 rakımlı Cankurtaran Geçidi'nde bulunan Cankurtaran Tüneli'nin açılışı için tarih verildi.
Cankurtaran Geçidi'nde inşa edilen tünelin yapımı sürüyor. 5 bin 900 metre uzunluğundaki tünelin bu ay sonlarına doğru faaliyete geçmesi planlanıyor
Artvin'in Hopa ve Borçka ilçeleri arasına inşa edilen Cankurtaran Tüneli, Türkiye'nin en uzun ikinci çift tüplü tüneli olacak. Tüneli yıl sonunda açılacak.
CHP Artvin Milletvekili Uğur Bayraktutan, yazılı önergesi ile Avrupa Birliği Bakanı Ömer Çelik'e Artvin-Hopa Cankurtaran Tüneli'nin açılış tarihini sordu..
20 Aralık'ta açılacak Avrasya Tüneli'nin geçtiği Kazlıçeşme, Yenikapı, Cankurtaran, Harem, Acıbadem ve Fikirtepe'de konut fıyatlarının yüzde 20 arttığını da belirten Aşa "İstanbul'daki yükselişten ayrı olarak bölgede konut fıyatları arttı." dedi
CHP Artvin Milletvekili Uğur Bayraktutan, Artvin-Hopa Cankurtaran Tüneli'nin yapımına ilişkin soru önergesi hazırladı. Bayraktutan sorularının Başbakan Yıldırım tarafından yanıtlandırılmasını talep etti..
Yapımına 2013'te başlanan Demirkapı Tüneli'nde, ışığa doğru çalışmalar süratle devam ediyor. Karayolları 13. Bölge Müdürü Şenol Altıok, "2016 yılının sonunda tünel ve yolun bitmiş olmasını bekliyoruz" dedi.
Dünyanın en uzun ikinci tüneli olan Ovit Tüneli inşaatı hızla devam ediyor. 2013 yılı Mayıs ayında temeli atılan dev projenin 2016 yılı Ağustos ayında tamamlanması planlanıyor.
Tamamlandığında Türkiye'nin en uzun karayolu tünellerinden olması planlanan 5 bin 200 metre uzunluğundaki çift tüplü Cankurtaran Tüneli'nin bu yılın sonunda hizmete girmesi bekleniyor.
Ankara-Kastamonu arasındaki mesafeyi 1,5 saat kısaltacak olan Bitümlü sıcak karışım kaplamalı bölünmüş yolun ve Ilgaz Tüneli’nin yapımı tüm hızıyla sürüyor. Ilgaz Tüneli’nin 2015 yılının sonunda tamamlanıp hizmete açılması hedefleniyor.
Cankurtaran Tüneli sona yaklaşıyor. 2015 yılı sonunda hizmete girmesi planlanan Borçka-Hopa arasında ulaşımı 12 kilometre kısaltacak Cankurtaran Tüneli, aynı zamanda Karadeniz’i güneye, Erzurum üzerinden İran’a bağlayacak.
Rize Valiliği, Rize-Erzurum karayolu güzergahındaki 2 bin 640 rakımlı Ovit Dağı'nda yapımı süren ve tamamlandığında Türkiye'nin en uzun tüneli olması planlanan Ovit Tüneli'deki çalışmaların, bazı eksiklikler nedeniyle durdurulduğunu bildirdi.