Cankurtaran Tüneli inşaatı ne durumda Haberi
Temeli, 29 Ekim 2010 yılında atılan Türkiye'nin en uzun tünellerinden biri olacak Hopa-Borçka arasındaki Cankurtaran Tüneli'nde sona yaklaşıldı. 2015 yılı sonunda hizmete girmesi planlanan Borçka-Hopa arasında ulaşımı 12 kilometre kısaltacak Cankurtaran Tüneli, aynı zamanda Karadeniz’i güneye, Erzurum üzerinden İran’a bağlayacak.
Tamamlandığında Türkiye'nin en uzun tünellerinden biri olacak Cankurtaran Tüneli'nde ışığın görülmesinin ardından yürütülen betonlama çalışmaları da yüzde 70 tamamlandı. Karadeniz'i Erzurum üzerinden İran'a bağlayan, zorlu kış şartlarında geçit vermeyen Hopa-Artvin karayolu güzergahındaki 690 rakımlı Cankurtaran Geçidi'ne alternatif olarak yapılan Cankurtaran Tüneli'nin 10 bin 400 metrelik bölümünde delme işlemi, 16 Mart 2014'te tamamlandı.
İKİ TÜP HALİNDE İNŞA EDİLİYOR
Dönemin Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım tarafından 29 Ekim 2010'da temeli atılan, iki tüp halinde inşa edilen Cankurtaran Tüneli'nde betonlama çalışmaları, Borçka ve...