05 / 05 / 2024

demir yolu ulaşımı olmayan yerler

demir yolu ulaşımı olmayan yerler

Türkiye'nin demir yolu ulaşım sorunu 22 milletvekili imzasının yer aldığı gerekçe ile meclise taşındı. Türkiye için hayati önem taşıyan demir yolu taşımacılığının gelişmiş ülkeler seviyesine çıkartılması için Meclis araştırması açılması talep edildi..

Bakan Uraloğlu müjdeyi verdi: Samsun-Sarp demir yolu projesine bu yıl başlıyoruz!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Samsun’dan Sarp’a giden ve Trabzon’un da içinde bulunduğu demir yolu proje çalışmalarının bu sene başlayacağının müjdesini verdi. 

Köseköy Koridoru Bağlantı Yolu Projesi, konut ve ticari alanlara ulaşımı rahatlayacak!

Kocaeli'nde Köseköy Koridoru Alikahya Stadyum Bağlantı Yolu Projesinde çalışmalar devam ediyor. Söz konusu proje sayesinde konut ve ticari alanlara ulaşımı rahatlayacak.

Bakan Karaismailoğlu: 2053'e kadar demir yolu ağımızı 28 bin kilometreye çıkaracağız!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu yaptığı açıklamada 2053'e kadar demir yolu ağını 28 bin kilometreye çıkaracaklarını söyledi. İşte Bakan Karaismailoğlu'nun o açıklamaları...

Türkmenistan ve Afganistan arasında Akina-Andhoy demir yolu hattı için ilk adım!

Türkmenistan ve Afganistan arasında Akina-Andhoy demir yolu hattı açılması ve altyapı projelerinin hayata geçirilmesi ile ilgili konferans çevrimiçi olarak yapıldı.

Adil Karaismailoğlu: Demir yolu ağımızı 12 bin 803 kilometreye çıkardık!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, "Demir yolu ağımızı 12 bin 803 kilometreye çıkardık" dedi ve demir yolu hat uzunluğunun 17 bin 527 kilometreye ulaşacağını açıkladı.

Adil Karaismailoğlu: 2023'te demir yolu yatırım payı yüzde 60 olacak!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, 2020'de yüzde 47 olan demir yolu yatırım payının, 2023 yılında yüzde 60'a ulaşacağını söyledi.

Adil Karaismailoğlu: Nahçıvan tarafına bir demir yolu planlanlıyoruz!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, Azerbaycan'daki yeni gelişmeler sonrası Nahçıvan tarafına bir demir yolu planlandığını ve etüt plan çalışmalarının bitmek üzere olduğunu söyledi.

Samsun-Sivas demir yolunun tüm alt ve üstyapısı yenilendi!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Samsun-Sivas demir yolu hattındaki modernizasyon çalışmalarının tamamlanmasıyla ilgili, 'Hattımızda kurulan sinyalizasyon sistemi ile birlikte kapasitemiz iki katına çıktı, yenilenen hattımız çok daha konforlu, emniyetli ve güvenli hale geldi." dedi.

Demir yolu taşımacılığını yüzde 20'lere çıkarmayı hedefliyoruz!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu yaptığı açıklamada, "Ülkemizde demir yolu taşımacılığı genel taşımacılığın içerisinde yüzde 4'lerde. Kısa zamanda bunu yüzde 10'lara çıkarmayı ve 2025 yılı sonrasında yüzde 20'lere çıkarmayı hedefliyoruz" dedi.

Yusufeli Barajı'na ulaşım 39 tünelle sağlanacak!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu "Türkiye'nin en yüksek barajına ulaşımı sağlayacak 39 tünelin kazı destekleme imalatlarını tamamlama aşamasına getirdik. Hedefimiz 69,2 kilometrelik bu zor yolu 2021 yılı sonunda bitirerek hizmete açmak" diye konuştu. 

Halkalı-Kapıkule Demir Yolu 2023'te hizmete açılacak!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Halkalı-Kapıkule Demir Yolu Hattı inşaatında şimdiden yüzde 10'luk ilerleme gerçekleştiğini belirtti. Karaismailoğlu, "2023 yazında bu önemli projeyi hizmete vermiş olacağız" dedi...

Mustafa Yolbulan: Hedef 2023'e kadar 18 bin kilometre demir yolu ağına ulaşmak!

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın 2023 hedefleri doğrultusunda başlattığı demir yolu çalışmalarına hız verildi…

DSİ'den Artvin'e 3 milyar liralık ulaşım yatırımı!

Tarım ve Orman Bakanı Bekir Pakdemirli yaptığı açıklamada, "Artvin'de bugüne kadar toplam 216,61 kilometre kara yolu, 26,83 kilometrelik tünel inşaatı tamamlandı. Ayrıca 35 köprü ve viyadük inşaatı bitti. Bu çalışmalarla Artvin'de yaklaşık 3 milyar liranın üzerinde ulaşım yatırımı yapıldı" dedi.

demir yolu ulaşımı olmayan yerler Haberi

demir yolu ulaşımı olmayan yerler


Türkiye'nin demir yolu ulaşım sorunu 22 milletvekili imzasının yer aldığı gerekçe ile meclise taşındı. Türkiye için hayati önem taşıyan demir yolu taşımacılığının gelişmiş ülkeler seviyesine çıkartılması amacıyla, raylı sistem ve demir yolu ulaşımındaki sorunların tespit edilerek çözüm önerilerinin araştırılması ve bunun için yapılacak yasal düzenlemeler dâhil olmak üzere alınacak önlemlerin tespiti için Meclis araştırması açılması talep edildi.


Gerekçe


Demir yolları ülkemizde cumhuriyetin ilk yıllarından İkinci Dünya Savaşı'nın başlangıcına kadar Türkiye'nin kalkınma hamlelerinde temel bir öneme sahip olmuştur. Günlük yaşantımızın vazgeçilmez bir parçası olarak görülen ulaştırma sistemi, ekonomik ve sosyal girdileriyle toplumu sürekli etkileyen bir yapıya sahiptir.


Gelişmiş ülkelerde demir yolu, yolcu taşımacılığında 1'inci sırada yer almaktadır. ABD ve Avrupa'da ulaşım daha çok demir yollarıyla yapılmaktadır. Hatta, bu ülkelerde demir yolları hava...