emlak alım satımı için ne gerekir Haberi
Emlak alım satımı için gerekli belgeler!
İşyeri, mesken, arsa ve arazi gibi taşınmaz malların tapu devir işlemleri taşınmazın bulunduğu yerin tapu dairesinde gerçekleşiyor. Devir için tapu müdürlüğünden randevu alınması ve gereken evrakların hazırlanması gerekiyor.
Emlak alım satımı için gerekli belgeler listesi şahıs ve tüzel kişiler için farklılık gösteriyor. Şahıslarda tapuda satış için gerekli evraklar ve tüzel kişilerde tapuda satış için gerekli evraklar şu şekilde sıralanıyor:
Şahıslarda tapuda satış için gerekli evraklar..
- Tapu Aslı veya Fotokopisi
- Fotoğraflı Nüfus Cüzdanı, Pasaport, Avukat Kimliği
- 4203/5211 Sayılı Yasalara tabii gerçek kişiler için Türk Vatandaşlığından çıkma belgesi(pembe kart/mavi kart) ile uyruğuna geçtiği ülke resmi makamlarınca verilmiş kimlik belgesi zorunludur. Bu belgelerin dışında ki ehliyet, memur, sigorta v.s. kimlikleri geçerli sayılmaz.
- Ayrıca belgesinde bulunmasa dahi tüm tapu işlemlerinde...