Emlak vergisi beyannamesi nasıl yazılır Haberi
Emlak vergisi beyannamesi nasıl düzenlenir?
Emlak vergisi kanunu gereğince, taşınmaz mal sahibi olan kimseler belli bir süre içerisinde edindikleri taşınmaz malları belediyeye bildirmesi zorunlu oluyor.
Bina, arsa ve arazi gibi Emlak satın alan kimselerin satın aldıkları gayrimenkul için emlak vergisi beyanında bulunması gerekiyor.
Gayrimenkul sahiplerinin emlak vergilerini ödeyebilmeleri için, ilk olarak emlak vergisi beyannamesi vermesi gerekiyor.
Emlak beyannamelerinin belediyeye en geç gayrimenkul tapusunun alındığı yılın sonuna kadar olarak belirleniyor. Ancak eğer alınan gayrimenkulün inşaatı tamamlanmadıysa, inşaat tamamlandıktan ve tapu alındıktan sonra aynı yıl içinde beyannamenin verilmesi gerekiyor.
Emlak vergisi beyannamesi başvurusu için Kapak Dosya, Tapu Fotokopisi, Adres ve Telefon Numarası,
Mülk Sahibi Nüfus Cüzdanı Fotokopisi,Emlak Vergisi Beyanname Formu gibi belgelerin bulunması gerekiyor. Peki, emlak vergisi beyannamesi nasıl düzenlenir?
Emlak vergisi beyannamesi örneği..
................. BELEDİYE BAŞKANLIĞINA
................. İL-İLÇE-BELDE
Emlak Vergisi...