13 / 05 / 2024

Evraziya tren yolu projesi

Evraziya tren yolu projesi

2050 yılına kadar yılda 37 milyon yolcu ve 20 milyon ton yük taşıması planlanan "Evraziya (Avrasya)" adlı dev tren yolu projesi için ilk adımlar atıldı..

Haydarpaşa Geçit Köprüsü 1940'ta 900 bin TL'ye mal olmuş!

1940 yılındaki Haydarpaşa tren yolu üzerindeki geçit köprüsü 900 bin TL'ye mal olmuş. Köprünün üzerinden otomobiller ve tramvay geçidi için çalışmalar yapılmış.

İstanbul Havalimanı ile Sabiha Gökçen birleştiriliyor! İki Havalimanı birbirine kenetlenecek...

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün ortasından geçecek hızlı tren yolu için betonların döküldüğünü açıkladı. Bu proje ile İstanbul Havalimanı ile Sabiha Gökçen Havalimanı adeta birbirine kenetlenmiş olacak. İşte ayrıntılar...

İstanbul'daki tarihi Yedikule - Sirkeci hattı 151 yıl sonra yayalara açılıyor!

İstanbul'daki tarihi Sirkeci ile Yedikule arasındaki 7 kilometrelik tren yolu yaya trafiğine açılıyor. Bisiklet ve scooter ile bu tarihi hatta yolculuk gerçekleştirilebilecek. İşte detaylar..

Kazakistan-Özbekistan arasında demir yolu hattı inşa edilecek!

Kazakistan Başbakanı Askar Mamin yaptığı açıklamada Türkistan şehriyle Özbekistan'ın başkenti Taşkent arasında hızlı tren demir yolu hattının inşa edileceğini açıkladı.

En uzun demir yolu tünelinin inşaatı tam gaz!

Güneydoğu'yu Akdeniz Bölgesi'ne bağlayacak olan Adana-Osmaniye-Gaziantep hızlı tren hattında bulunan ve "en uzun demir yolu tüneli" olarak nitelendirilen çift tüplü tünelin bir tüpünde delme işlemleri tamamlandı.

Türkiye'nin en uzun tren tünelinde ışığın görülmesine son 600 metre!

Türkiye’nin en uzun demir yolu tünel inşaatı olan ve Gaziantep Nurdağı'nda inşaat çalışmaları devam eden 9 bin 950 metre uzunluğundaki çift tüplü yüksek hızlı tren tünelinde ışığın görülmesine son 600 metre kaldı...

152 kilometrelik hızlı tren hattı ihale aşamasında!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan yaptığı açıklamada, "1.889 kilometre yüksek hızlı tren, bin 786 kilometre hızlı tren ve 429 kilometre konvansiyonel olmak üzere toplam 4 bin 104 kilometre yeni demir yolu yapım çalışmalarımız devam ediyor.

Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren Hattı Projesi'ne ilişkin açıklama!

Tekirdağ Valisi Yıldırım, "Halkalı-Kapıkule Hızlı Tren Hattı Projesi, Londra'dan Pekin'e uzanan Demir İpek Yolu'nun önemli bağlantılarından bir tanesidir. Bu küresel boyuttaki projeyle Tekirdağ ve Türkiye, uluslararası ticaretin önemli bir merkezi haline gelecektir" dedi...

Ankara-Sivas YHT projesi Sivaslıların gündeminde!

Sivas Eşmebaşı Köyü'nde Ankara- Sivas arası hızlı tren yolu çalışması vatandaşları ikiye böldü. Evlerinin yanında çalışma yapılan vatandaşlar alternatif yol istedi. TCDD yetkilileri ise yol yerine alt geçit yapıldığını açıkladı.

Kayseri'deki tren yolu hatları meclis gündeminde!

CHP Kayseri Milletvekili Çetin Arık, Kayseri ilindeki mevcut tren yolu hatlarının banliyö hattı olarak kullanılmasına yönelik bir çalışma olup olmadığını, Ulaştırma, Denizcilik Ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan'a sordu..

Çinliler 9 saatte tren istasyonu inşa etti!

Çinliler 9 saatte tren istasyonu ve demir yolu kurdu. Longyan Tren İstasyonu'nun inşasında 1.500 işçi çalıştı.

İstanbul-Avrupa Hızlı Tren, Çorlu'dan geçecek!

Tekirdağ-Muratlı Çevre Yolu ve Kapaklı-Saray Çevre Yolu açılışı ile Tekirdağ-Hayrabolu Yolu temel atma törenlerine katılan Bakan Arslan İstanbul-Avrupa Hızlı Tren Projesi'nin Tekirdağ'dan, Çerkezköy'den, Çorlu'dan geçeceğini söyledi.

Avrasya demir yolu için ilk adım atıldı!

2050 yılına kadar yılda 37 milyon yolcu ve 20 milyon ton yük taşıması planlanan "Evraziya (Avrasya)" adlı dev tren yolu projesi için ilk adımlar atıldı..

Evraziya tren yolu projesi Haberi

Evraziya tren yolu projesi

Rusya, Çin ile Avrupa pazarlarında geçiş yolu olmak için hızlı demir yolu ulaşımı projelerine ağırlık vermeye devam ediyor. 2050 yılına kadar yılda 37 milyon yolcu ve 20 milyon ton yük taşıması planlanan "Evraziya (Avrasya)" adlı dev tren yolu projesi için ilk yatırımlar yapıldı. 


Kommersant gazetesinin haberine göre, Berlirtden, Çin'in kuzeybatısındaki Urumçi kentine kadar uzanacak proje kapsamında, Rusya içinde 2400 km'lik yolu 9,5 saatte gitmek mümkün olacak. 2050'ye kadar 2Û milyon yük ve 37 milyon yolcu taşınması planlanan proje için 8 trilyon ruble yatırım gerekirken, bunun 3,6 trilyon rublesini Rusya karşılayacak. Berlin'den Polonya, Belarus, Rusya ve Kazakistan üzerinden Çin'e ulaşması planlanan "Avrasya" hattının yüzde 44,3'nün Rusya'da yer alması...