franchise şube Haberi
Türkiye'de dışarıda yeme-içme alışkanlığı her geçen gün artıyor. Dışarıda yemek artık lüks değil, ihtiyaç ve sosyalleşme aracı halini aldı. Sektör, yatırımcı ve girişimciler için pek çok cazip fırsat sunuyor. Franchising ekosisteminin her geçen yıl daha da büyümesi, keşfedilmeyi ve dünyaya tanıtılmayı bekleyen geleneksel Türk mutfağına yönelişi artırdı. Çünkü ülkemizde en az hamburger kadar döner, çiğ köfte ve pide de tüketiliyor. Sadece ülkemizde değil, dünyadaki genel eğilim de fast food kadar pratik, geleneksel gıdaları tüketme yönünde.
Bu anlamda şubeleşme atağına geçen restoranlar, franchising yoluyla şubelerini Türkiye'nin her yerine taşıyor. Pide, çiğ köfte, lahmacun, döner gibi Türkiye'ye özgü geleneksel lezzet markaları yeni yatırımcılar arıyor. Yaptığımız araştırmaya göre, 11 marka, 2019 yılının sonuna kadar 391 franchise şube açacak. Ekonomist’ten Burcu Tuvay, bu markaların...